Toon posts:

linux installeren op 486 zonder cd-rom drive

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik wil op mn 486 met 16 mb ram en een 20 gb hardeschijf (>:)) een linux distributie installeren

alleen ik heb dus geen idee welke distributie het beste zou zijn. Ik heb al eens zitten klooien met wat distro's maar sommigen wilde al niet installeren door geheugen gebrek, en andere hadden andere vage kuren.

welke distro is redelijk makkelijk te installeren(ja ik ben linux-newbie) en makkelijk te configuren...., en installeerd zonder veel overbodige crap..

ik hoef trouwens geen X(draait denk ik toch niet erop), maar ik zou die 486 graag willen gebruiken als server(samba, ftp , ssh, webserver)

owh ja, en is een 486 geschikt voor bovenstaande, of gaat dat tergend traag?, ik wilde via de ssh connectie vooral vanaf school micq draaien enzo, en misschien wat java compileren enzo(als dat niet uren duurt op een 486...:))

edit:

cd-rom drive heeft die 486 trouwens niet(zie topic), maar die kan ik er evt aanhangen natuurlijk :)

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

ik zou iig geen mandrake 8 nemen met X ofzo :)

ik raad debian aan, hangt van je smaak af, slackware moet ook zeker lukken, k'zou zeggen zoek eens door op dit forum, een thread als deze komt er 10tal keren per maand voorbij :)

If it ain't broken it doesn't have enough features

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:45

deadinspace

The what goes where now?

Lees [topic=163843/1/25] .

Als je dan nog vragen hebt, kun je ze hier stellen. :)

* deadinspace raadt trouwens Debian of Slackware aan, mits je ertegen kunt om dingen zelf in te stellen zonder grafische installer enzo.

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Ik zou voor Debian kiezen:

Omdat deze op 4 MB Ram draait. Tenminste dat heb ik. En redelijk vlot. En ik heb het op een 100 MB schijfje staan. Dus het zou geen probleem moeten zijn.

Effe een vraag waar wil je hem voor gebruiken

Sorry had het niet goed gelezen.

Je moet dan wel alles met de hand configgen.

Ik hoop dat je een internetverbinding hebt dan moet je even de diskette images van www.debian.org gaan halen. En daarmee het basissysteem installeren.

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-05 18:52

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Als je het errug makkelijk voorelkaar wilt krijgen en niet al te exotische software wilt draaien (kan nl niet compilen), dan moet je FreeSco eens proberen, past op een diskette ! Dus hebbie ook geen cd-rom drive nodig. Dan kan je eventueel altijd nog via die bak andere distro's downen en hebbie alsnog geen cd-rom drive nodig... :)

Zoek wat je niet eerder vond

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Mjah, zie de links van deadinspace. Dit wordt vaak gevraagd, als je nog concrete problemen hebt, ben je van harte welkom een nieuw topic te openen :)
Succes!

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.