Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RWB5
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 06-06 19:23
Mijn vraag
Ik krijg telkens een foutmelding bij het installeren van de driver van mijn nieuwe videokaart.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Ryzen 9 5950X
Asus TUF Gaming GeForce RTX 3090 Ti OC Edition 24GB
Asus Rog Strix X570-F Gaming
Corsair HX1200 V2 Platinum
Corsair DDR4 Dominator Platinum 4x8GB
Corsair H115i Elite
Windows 10 Pro

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik had eerst een Asus Rog Strix Geforce RTX 2080 Super 8GB videokaart en nu de upgrade gemaakt naar de Asus TUF Gaming GeForce RTX 3090 Ti OC Edition 24GB.

En toen begonnen de problemen...

vanaf het eerste moment werd videokaart niet herkend, in apparaatbeheer staat de kaart niet bij Beeldschermadapters maar bij Andere apparaten - videocontroller (VGA-compatibel).

Als ik dan vervolgens update stuurprogramma doe dan geeft die aan dat er een stuurprogramma is maar dat er een fout is opgetreden tijdens de poging om deze te installeren. Ook als ik de driver via Nvidia probeer te installeren geeft die een melding dat de installatie van het grafisch stuurprogramma mislukt is. Ik heb de nieuwste versie van de Bios geïnstalleerd maar dit heeft helaas niet geholpen.

Toen ik vervolgens mijn oude kaart de RTX 2080 Super er terug in stopte werd deze ook niet meer herkend en kan ik hiervan het stuurprogramma ook niet meer bijwerken..

Ik heb daarna mijn oudste videokaart de Asus Dual Radeon RX 5500 XT EVO 8GB in de pc geplaatst, toen naar apparaatbeheer gegaan stuurprogramma bijgewerkt en de videokaart werkte meteen.

Moet ik Windows opnieuw installeren of heb ik wellicht iets over het hoofd gezien?

Wie o wie heeft de gouden tip om mijn videokaart werkend te krijgen?

Beste antwoord (via RWB5 op 29-10-2022 11:42)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-09 21:40

Gamer

mobile

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RWB5
Dank voor uw snelle reactie, ik heb het idee dat ik iets verder ben gekomen. Hij staat nu in apparaatbeheer bij beeldschermadapter dat had ik net nog niet en dan geeft die aan bij beeldscherm adapter: Microsoft basic display-adapter. Als ik dan vervolgens de driver van Nvidia wil installeren geeft die vervolgens wel weer dezelfde melding: dat er een stuurprogramma is maar dat er een fout is opgetreden tijdens de poging om deze te installeren.

(Als ik bij Microsoft basic display-adapter op eigenschappen klik geeft die aan dat het apparaat correct werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RWB5
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H5X0jKcxJovdXzFA9I6J_KyNCrA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/P8uNqf6gD0FaTOQ58V8E1J5h.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:36

nelizmastr

Goed wies kapot

Weet je zeker dat je een 3090Ti hebt gekocht? Je bent nu een driver voor een gewone 3090 aan het installeren.

Heb je de drivers van Nvidia al geprobeerd i.p.v. Windows Update?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:56

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ja probeer eens die van nVidia zelf https://uk.download.nvidi...nternational-dch-whql.exe

Als je de link niet vertrouwd probeer dan deze, moet je zelf alles ingeven: https://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RWB5
Hoi,

Goed gezien ik heb inderdaad geen Ti dat heb ik hier verkeerd neergezet, ik heb de gewone 3090OC. Maar ik had wel al de juiste driver van Nvidia gedownload. Het vreemde is dat allebei mijn Nvidia kaarten het niet meer doen en de Radeon kaart meteen werkt.

Als ik het via Nvidia probeer krijg ik deze melding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HLPt4-F13lSkMrfQE6DQHsJBqHA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BU5tCsjWIdESf1XjwwFhl4ZA.png?f=fotoalbum_large

Ik doe de aangepaste installatie en vervolgens vink ik schone installatie aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Er lijkt iets borked te zijn maar nu is de vraag wat.

Kun je de kaart bij iemand anders proberen?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-09 07:59

nhanssen

QVL is non-tweakers

Installeer de drivers anders eens als admin, rechterknop op nvidia driver "als administrator uitvoeren"

Spec's PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@RWB5 waarom pak je niet de driver zoals @Damic dat aangeeft bij Nvidia vandaan? Want je zit nu te spelen met een driver van bijna 5 maanden oud via Asus?

Daarnaast, welke versie van Windows heb je? Het is namelijk niet onbekend dat "nieuwere drivers" niet installeren op "oudere versies" van Windows: Which version of Windows operating system am I running?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RWB5
Alvast bedankt voor al jullie input, erg blij mee.

Ik heb nu de nieuwste driver bij Nvidia geprobeerd en dan komt er dezelfde melding dat de installatie mislukt is.

Dit is mijn versie van Windows:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_HtaTI4q_XzOE4iy8ASMQZmO9F4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/i1SD1Qv1R9BOffD2QTWSPqDv.png?f=fotoalbum_large

Ik ga straks even naar mijn broer om te kijken of de videokaart in zijn PC wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:55
heb je wel het laatste bios van het moederbord geinstaleerd?

Drivers van de oude kaart eerst goed verwijdert met :

https://www.guru3d.com/fi...uninstaller-download.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:06
RWB5 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 10:13:
Alvast bedankt voor al jullie input, erg blij mee.

Ik heb nu de nieuwste driver bij Nvidia geprobeerd en dan komt er dezelfde melding dat de installatie mislukt is.

Dit is mijn versie van Windows:

[Afbeelding]

Ik ga straks even naar mijn broer om te kijken of de videokaart in zijn PC wel werkt.
Waarom draai je nog op versie 2004? Die is bijna drie jaar oud... Ga eens heel rap updaten naar de laatste versie van Windows 10 en probeer het vanaf daar verder.

En dit is de driver die ik in elk geval zou installeren: https://www.nvidia.com/en-us/drivers/results/194121/

[ Voor 6% gewijzigd door Saekerhett op 29-10-2022 10:22 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Updaten naar 21H2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RWB5
Oke Windows update gaf ook een foutmelding, hij is nu handmatig aan het updaten. zodra die geïnstalleerd is horen jullie van mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RWB5
Super bedankt voor het meedenken allemaal!

Hij werkt :)

Ik heb nooit in de gaten gehad dat Windows op zo een oude versie draaide. Na de update kwam gelijk Nvidia Control Panel naar voren en werd de kaart direct herkend en was de driver installatie een fluitje van een cent.

Nogmaals, duizend maal dank voor jullie hulp :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

RWB5 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 11:46:

Ik heb nooit in de gaten gehad dat Windows op zo een oude versie draaide.
Ga je van de week even inlezen in WindowsUpdate; want mogelijk (nadruk) heb je dus bijna 3 jaar onvoldoende updates gehad en daarmee kan je kwetsbaar zijn geweest. Allicht even de moeite om de komende maanden in de gaten te houden of je nu wel updates krijgt elke maand.

Succes met je GPU :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REAVER330
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 08:14
Ik weet niet of naast je windows update ook windows beveiliging niet meer werkt, ik heb tijd terug de pc van een maat van me gehad die was met spyware/malware besmet geraakt en daarbij was beide daar toen uitgeschakeld, hij heeft het toen met veel pijn en moeite voor elkaar gekregen om de installatie te repareren sfc/scannow en nog veel meer... maar de installatie heeft niet meer stabiel gedraait uiteindelijk clean install gemaakt om het probleem te verhelpen... daarnaast stond zijn bios op legacy i.p.v. eufi dit gaf ook issue`s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RWB5
@REAVER330

Ik maak geen gebruik van Windows beveiliging omdat ik Bitdefender heb als antivirus dus ik heb geen last gehad van virussen of malware.

Ik heb eerst handmatig de update gedaan. En ik heb daarna in command dit gedaan:

dism.exe /online /cleanup-image /restorehealth

En daarna sfc/scannow

Hij gaf aan verschillende dingen te hebben hersteld en toen werkte bij mij Windows update weer zoals het hoort.
Pagina: 1