Wat vinden jullie fijn kattengrid?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.742 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madmama
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-06-2023
Voor de katten eigenaren welk grid zijn jullie tevreden over?

Wij hadden altijd dit maar dat werd erg stoffig en liep steeds uit waardoor de hele kamer vol lag met vezel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HkoYvg4_Ax3RC4jsbRBnGxetwAw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Y3DjQIIYWa2jeKpcYgCmTFFc.png?f=user_large

Daarna overgestapt op deze, erg tevreden maar ipv 13 euro de zak kost deze nu bijna 20 , gekkenwerk dat word mij te duur met 3 katten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q1RrvZsAJUcjpQ3o6p4yUbO00b0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Lry4Pph2P6a4PSkrSNMRRlm5.png?f=user_large

Toen deze geprobeerd maar die viel steeds uit elkaar bij het scheppen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lRX8O4f0vExPnd_EK-WdlUT3OSs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/LQI6zsYGL7diWT0JjJojmpOX.png?f=user_large

Nu heb ik deze maar die kleeft onwijs aan de bodem en is eigenlijk ook niet wat, er gaat een volle zak per week doorheen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sp3hGleG8PKnuiASukvDzRtLtC4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IiOc5rLlBXp54cElB0AMpLMa.png?f=user_large

Dus de zoektocht gaat door

Welk grid gebruiken jullie waar je tevreden over bent? (En waar te koop?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Catsan gewoon van de AH

[ Voor 58% gewijzigd door Sethro op 28-10-2022 20:55 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RDp7fddO5li2SNlI2-sviwnOCTw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/yAmp594ncRjovlOxlxRyZOb8.png?f=user_large

Deze klontert goed, stinkt niet, vind hem helemaal top. Mogelijk niet de goedkoopste

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 28-10-2022 20:58 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Wij gebruiken de houtkorrels van Peewee, ook niets op aan te merken. https://mypeewee.nl/product/peewee-houtkorrels/

Zou gemaakt zijn van hout, in plaats van allemaal chemische troep.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:10
Wij hebben de Sanicat Ultra, geen idee wat jij er mee doet maar bij ons gaat het erg lang mee en geen plakkerige bodem.

Denk dat we 6 weken met 1 zak kunnen? (startpunt is 2 gevulde kattenbakken)

Gebruiken hem dus voor 2 kattenbakken voor onze Ragdolls, die zijn niet erg zuinig over het algemeen ;-).

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:45

Honesty

kattenneus!

mijn vrouw vind de geur van aldi stenen lekker
ik zefl vind de lidl stenen makkelijker ,
we hebben dus altijd aldi stenen.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TlWtZ7s2Bf5uSFGtmbPEWX_qG9w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6cC1dQ1E9cG2hq0loOfvZXAa.png?f=user_large

Ik gebruik al jaren deze, lekker zuinig doe best lang met een zak. heb 2 poezen en 2 bakken. ik doe wel telkens als ik wat nieuwe toevoeg een schepje biotex erdoor heen schijnt de pisgeur af te breken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Wij hebben al jaren hetzelfde katten grind. Tigerino Canada style (babypoeder ) . Stoft niet extreem, weinig uitloop , klontert mooi samen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sr Juan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 00:28

Sr Juan

7 uur later dan bij jou in NL

Met 7 katten kan ik wel zeggen dat ik bijna een expert ben, probleem is alleen dat ik in Mexico woon dus ik weet niet of je deze producten kan vinden in NL.}

Maar Scoop away vanwege de prijs is voor ons erg prettig, niet stoffig en blijft niet aan de voetjes hangen.

Afbeeldingslocatie: https://www.costco.com.mx/medias/sys_master/products/h7c/h06/97653731655710.jpg

Het liefste willen we Blue hebben maar is te duur met 7 katten, en is puur natuur walnoot schillen.

Afbeeldingslocatie: https://petsoverload.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2018/02/19154305/naturally-fresh.jpg

El trago de mezcal, como lo senos de las mujeres, uno es insuficiente, tres son demasiados

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Ik ben erg te spreken over die roze Sanicat Ultra zakken. Het plakken aan de boden komt mij niet bekend voor, het spul klontert juist erg goed naar mijn ervaring. Nu gooi ik mijn kattenbak in de basis wel heel erg vol en maak ik hem om de 2 dagen schoon, wellicht dat daar het verschil zit.

Overigens ook goede ervaringen met de 4 voudige hygiene van de AH. De spullen van de PLUS laat ik links liggen, dat werkte echt voor gene ene meter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Sanicat ultra, doet het hier ook prima. Wil niets anders meer.
Volgens mij heb je een te dunne laag neergelegd als het zo aan de bodem plakt, want hier schep ik gewoon "ballen" er uit waar ze geplast hebben. met een zeefschepje. Daardoor blijft de bodem schoon en geen klonten of nat grind in de bak zelf.
Om de keutels komt dan ook een laagje grind, en verschonen elle bak 1x per 2 weken met tussentijds wat bijvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-05 20:26

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Wij hebben altijd Extra Hygiëne van de Welkoop, kost geloof ik iets van €12/20kg. Stoft nauwelijks, vooral als je de bak (bij)vult, klontert altijd netjes en uitloop valt ook wel mee. We hebben wel wat uitloop, maar dat komt vooral omdat die van ons graag als debielen de bak uit komen rennen en stoer gaan doen. Om te voorkomen dat 't aan de bodem blijft plakken is een laag van een cm of 7 vaak voldoende.

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:04
Absoluut de Tygerino Crystals. Gaat best lang mee.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Standaard bio-kat fresh, gaat super lang mee, ruikt fris en klontert goed.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20-04 09:02
Pellet korrels merkloos
Nadeel deze zijn door de vraag naar brandstof erg gestegen.
Kan na afloop op de compost hoop.

[ Voor 17% gewijzigd door onno oliver op 28-10-2022 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapedapeda
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:49
Wij zijn hier ook van de houtkorrels. De geur is prima, de prijs normaliter ook (en overal wel verkrijgbaar, van supermarkt tot tuincentrum). Het helpt wel als je kattenbak een zeef heeft zodat je dagelijks het verpulverde hout naar onderen kunt ‘roeren’; anders krijg je na een week redelijke uitloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zak Catsan 20l kopen wij als kattengrit

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:26

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hier ook de 4-serie van de AH. Vele merken geprobeerd, deze bevalt ons het beste. Ander grit moest ik vaak compleet vervangen omdat het niet goed klonterde, of teveel uitloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik koop normaliter altijd de KittyFriend absorberend. Vandaag was het huismerk van Ranzijn echter goedkoper.. dus die maar gekocht. Ik gooi er altijd een halve zak per bak in, dan hoef ik er een paar weken niet naar te kijken :+

Heb er een hekel aan om om de paar dagen te moeten scheppen :+

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:46

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Mooi topic.... 20 reacties met volgens mij 15 verschillende producten :).

Om er nog maar één toe te voegen: wij gebruiken al jaren superklonterende kattenbakvulling van de Dekamarkt (1debeste heet het nu, volgens mij vroeger anders). Is ook te koop bij de Jumbo en Dirk volgens mij

Afbeeldingslocatie: https://d3r3h30p75xj6a.cloudfront.net/artikelen/122459_1_409158_637907212350813334.png?width=500&height=500&mode=crop

Voorwaarde is wel dat je er een flinke laag in doet zodat er mooie grote klonten gevormd worden. Bij een te dunne laag gaat het inderdaad aan de bodem plakken en lopen ze het overal heen. De katten lopen het nu wel een beetje uit, maar sinds we zo'n uitloopmat hebben is dat redelijk beperkt

Afbeeldingslocatie: https://www.petsplace.nl/media/catalog/product/cache/695ee907b9a83f066a152eec44cbe3fb/3/0/5489_30020826_1.jpg

Deze mat heeft rare lusjes, waar de meeste kattenbakkorrels in blijven hangen als de katten er uit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Hier ook biokay fresh. Blijft niet aan de poten plakken, hadden we bij andere merken wel.

Wij gebruiken echter wel kattenbak-zakken. Zak eruit, nieuwe zak erin, grid erin en klaar. Super handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:06
Wi maken gebruik van Super Benek Corn Cat Vers Gras
https://www.zooplus.nl/sh...nek/benek_corn_cat/564086

Weinig uitloop, prima klonterend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madmama
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-06-2023
n9iels schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 21:25:
Ik ben erg te spreken over die roze Sanicat Ultra zakken. Het plakken aan de boden komt mij niet bekend voor, het spul klontert juist erg goed naar mijn ervaring. Nu gooi ik mijn kattenbak in de basis wel heel erg vol en maak ik hem om de 2 dagen schoon, wellicht dat daar het verschil zit.

Overigens ook goede ervaringen met de 4 voudige hygiene van de AH. De spullen van de PLUS laat ik links liggen, dat werkte echt voor gene ene meter.
Misschien handig om voor mij te vermelden dat wij dagelijks scheppen en misschien nog wel belangrijker dat onze katten niet buiten komen alle behoeftes belanden in de bak (3 katten, 3 bakken, met minimaal 6cm dik/diep grid in de bak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Peewee houtkorrels met bijbehorende bakken met dubbele bodem. Twee kattenbakken voor twee katten.
Ze staan hier gewoon in een hoek van de woonkamer met nul geur overlast.

Maar twee dingen zijn wel belangrijk:
  • dagelijks drollen eruit scheppen
  • twee keer per week de onderbak legen
Verder zjn ze ideaal want je hebt ook weinig afval. De drolletjes kunnen gewoon in het toilet en van de onderbak heb je alleen wat zaagsel in de groene container.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:15

Thompson

Beeromaniac

+1 voor PeeWee dubbele bodem bak met houtkorrels. Ik gebruik zelf de hornbach huismerk (?) pellets, werken prima en ruikt lekker.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:09

-tom-562

Oliesjeik

PeeWee kattenbak met houtkorrels van Hornbach.
Wel dagelijks de drollen er uit hengelen, dan kan ik precies 2 weken met 1 vulling doen voordat het begint te ruiken (2 ragdolls met 1 bak)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik heb houtkorrels Linda van de Ranzijn. Gewoon grit mag ik niet gebruiken ivm astma en dit houtspul stuift echt totaal niet. Het valt uit elkaar als erop geplast is dus je ziet gelijk wanneer je de bak moet verschonen.

Tot dit jaar kon ik het in het GFT kwijt bij ons maar sinds 1 januari mag dat van de gemeente niet meer. Dus dan gaat gewoon elke 2-3 dagen de hele bak in een zak en bij het restafval. Geen gedoe met drollen scheppen.

Ik heb wel uitloopmatjes, want het spul is licht dus vliegt nog wel eens de bak uit (heb open bakken).

[ Voor 10% gewijzigd door SmurfLink op 29-10-2022 09:56 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

@Thompson @-tom-562 waarom de Hornbach huismerk korrels?
Ik zie ze voor €10 per 20L en dat is meer dan ik bij Amarkat voor de originele Peewee pellets betaal (3x14L voor €39)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
MadMarky schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 10:42:
@Thompson @-tom-562 waarom de Hornbach huismerk korrels?
Ik zie ze voor €10 per 20L en dat is meer dan ik bij Amarkat voor de originele Peewee pellets betaal (3x14L voor €39)
omdat die van de hornbach (heb deze zakken overigens ook elders gezien) goedkoper zijn dan die van Peewee ;)

3x14 = 42L = €39

2x20 = 40L = €20

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:09

-tom-562

Oliesjeik

Idd, voor 40 euro heb je 80 liter :P verder zijn ze dan (weer) duurder geworden. Eerst was een zak 7 euro o.i.d.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Tot zover mijn poging tot hoofdrekenen 8)7

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14:26
Tigerino van de zooplus. Klontert goed, zeeft fijn. Houtkorrels hebben we ook een tijdje geprobeerd, maar iedere keer inspector gadget spelen om de drollen te vinden die ze helemaal begraven hadden was ik gauw zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Ook PeeWee bakken hier. Staan wel buiten, dus geur maakt niet zoveel uit.
Gebruik daar altijd Topcat Holzstreu voor van de lokale dierenwinkel. Beetje sponsoren.
Was altijd 3.99 voor 10L, toen 4.99 en laatste keer was de inkoop zo duur geworden dat de eigenaar even Cat's Best heeft genomen.

Tijdje geleden ook eens een ander merk houtkorrels gehad, maar die waren niet fijn. Vielen veel minder uit elkaar en stonken meer.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-05 22:44
Hier ook team #peewee, gelijk mee begonnen toen we ze als kitten kregen, cattery had 'standaard' grit dus ze moesten er even aan wennen. Overstappen als je katten al wat ouder zijn is afhankelijk van je kat, als het een eigenwijze is dan is de kans groot dat het niet als waardig toilet wordt gezien en ligt het ernaast.

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-03 15:41
Wij hebben altijd het huismerk van de Lidl (Coshida FreshWhite) en die bevalt uitstekend. Klontert goed, stuift weinig, zit geen sterk geurtje aan en gaat lang mee als je dagelijks (of meermaals per dag) de boel eruit schept.

Voor onze kat hebben we een cementkuip als kattenbak waar ik drie dozen van dat spul in gooi (kan ze lekker diep graven) en dat gaat letterlijk maanden mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-04 08:34

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Wij hebben die grijze zakjes van 10 liter van de Aldi. Die hebben een mooie korrel, en zjin neutraal qua smaak. We hebben ook de blauwe dozen van de Lidl getest, maar die korrels zijn zo klein dat ze na een bezoekje aan de pootjes blijven kleven en door het hele huis lomen te liggen. En aan die van de Lidl zit een vieze zeeplucht of parfumlucht.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-dude
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-04 16:01
Nijl schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 18:19:
[...]en zjin neutraal qua smaak.
Typfout hoop ik? ;)
Hier is het PREMIERE Excellent klontvormende kattenbakvulling (roze verpakking, Maxi Zoo), koop meestal een vooraadje in als er korting gegeven wordt.

Dagelijks de kakjes en samengeklonterde stukken eruit. Af en toe wat bijvullen.
(2 katten en 2 bakken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-05 16:11

Poekie McPurrr

Mreoww~

Discus grit, er staat wel op dat het stofvrij is maar denk dat ze aan katoen of zo dachten. Stuift als een dolle als je het in de bak doet >.<
Maar de poezen (3 stuks, 2 bakken) zijn er content mee dus wij ook. Wel eens ander grit geprobeerd maar dat was geen succes.. Poezen zijn nogal van het afgraven en grovere korrels weten ze dan zelfs met deurtje prima buiten de bak te gooien, met de fijne structuur van Discus doen ze dat ook, maar stuk minder (hun afgravingen storten meteen in).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XRyHOqH5-zEKVdkpeDMlNA41uXQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/n6G6JPb4W9HXMbMRntjury9G.png?f=user_large

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:52

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit past veel beter in Ervaringen met het houden van katten - Deel 3 dan in een los topic. Aangezien @Madmama nog geen TL toegang heeft, sluit ik het ook.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.