Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetjunk
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik heb de volgende programma's gedownload: Tenorshare 4DDiG en Wondershare Recoverit.
Alleen kan ik mijn verwijderde map met 50 bestanden niet terug vinden, het zijn JPEG en NEF bestanden. (ook nog geprobeerd met de zoekterm: Prachtige lucht 28-10-2022, zo heette de verwijderde map waar de bestanden in staan).
Iemand enig idee met welk programma het wel gaat lukken?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:07

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Als het een SSD betreft acht ik de kans klein als TRIM actief is. Hoe dan ook nooit windows starten (de drive gebruiken in read/write) als daar ook de betreffende map op stond.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:48

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Iets meer info..
Probeer je het van opstartschijf (C:) terug te halen of van een externe drive?
Hoelang heb je de drive al gebruikt tussen het verwijderen/kwijtraken en het proberen terug te krijgen?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetjunk
Coach4All schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 21:37:
Iets meer info..
Hoelang heb je de drive al gebruikt tussen het verwijderen/kwijtraken en het proberen terug te krijgen?
Ongeveer 5 uurtjes terug gebeurd, en meteen geprobeerd te herstellen.
Stond op een sd-kaartje die in mijn body zit, overgezet naar bureaublad, map aangemaakt alles erheen gesleept. En nu dus niks meer terug kunnen vinden met de programma's..
Bedenk me net dat je natuurlijk ook je SD-kaart kan herstellen, maar hoe werkt dat dan precies?
Kan de SD-kaart niet terug vinden met de programma's (heb geen SD-kaart lezer, maar verbind mijn camera doormiddel van USB-kabel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetjunk
Coach4All schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 21:37:
Iets meer info..
Kan je nader uitleggen hoe ik te werk moet gaan?
Heb hier totaal geen sjoege van..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:46

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Dan zou ik een kaartlezertje aanschaffen.

Waarschijnlijk zien de programmas, zoals Recuva, de SD kaart niet omdat hij verbonden is middels MTP ipv een gangbare Mass Storage Device. M.a.w. er hangt geen drive letter aan.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetjunk
PD2JK schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 22:53:
Dan zou ik een kaartlezertje aanschaffen.

Waarschijnlijk zien de programmas, zoals Recuva, de SD kaart niet omdat hij verbonden is middels MTP ipv een gangbare Mass Storage Device. M.a.w. er hangt geen drive letter aan.
SD kaartlezertje is zeker een goede optie.
Als ik mijn foto’s nog terug wil gaan krijgen,
hoelang blijven de bestanden herroepbaar?
En kan ik nu in de tussentijd gewoon foto’s met die SD kaart erin schieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Gadgetjunk schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 23:38:
[...]

SD kaartlezertje is zeker een goede optie.
Als ik mijn foto’s nog terug wil gaan krijgen,
hoelang blijven de bestanden herroepbaar?
En kan ik nu in de tussentijd gewoon foto’s met die SD kaart erin schieten?
Nee! Absoluut met rust laten.

- Eerst recoveren, dan weer schieten. Koop desnoods even een nieuw kaartje bij de Action als je persé foto's wil maken, maar niet met dat kaartje gaan schieten.

[ Voor 18% gewijzigd door WhizzCat op 28-10-2022 23:42 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iConfesss
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-04 19:10
Recentelijk zelf succes gehad met PhotoRec/Testdisk voor zowel een SD-kaart als HDD.

Voor de SD-Kaart heb ik eerst ingestoken als read-only waarna ik een image heb gemaakt. Op deze image heb ik vervolgens de recovery gedraaid om niet de originele opslag aan te tasten.

De bestanden zijn terug te halen zolang je de data niet overschrijft. Verder kan je met PhotoRec ook bestandextensies opgeven/selecteren maar standaard zoekt hij naar bij alles op je schijf.

Zelf heb ik dit via Linux gedraaid maar kan volgens mij ook via Windows. Linkje: https://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec

Edit: nog een aanvulling op tot wanneer de bestanden terug te halen zijn. Het geheugen geeft normaliter aan welk geheugen vrij is en welke in gebruik is voor bijvoorbeeld foto's of bestanden. Als je een bestand weggooit dan verdwijnt het bestand niet direct maar het geheugen wordt vrijgegeven waardoor deze op een later moment weer gebruikt kan worden voor andere opslag. Dit is de reden dat je de data nog wel terug kan halen maar dus GEEN data meer op de kaart moet schrijven

[ Voor 29% gewijzigd door iConfesss op 28-10-2022 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-04 17:37
iConfesss schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 23:46:
Recentelijk zelf succes gehad met PhotoRec/Testdisk voor zowel een SD-kaart als HDD.

Voor de SD-Kaart heb ik eerst ingestoken als read-only waarna ik een image heb gemaakt. Op deze image heb ik vervolgens de recovery gedraaid om niet de originele opslag aan te tasten.

De bestanden zijn terug te halen zolang je de data niet overschrijft. Verder kan je met PhotoRec ook bestandextensies opgeven/selecteren maar standaard zoekt hij naar bij alles op je schijf.

Zelf heb ik dit via Linux gedraaid maar kan volgens mij ook via Windows. Linkje: https://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec
Dit, via een SD kaart lezer.
Pagina: 1