Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:34
Ze hebben pas zonnepanelen bij mijn moeder gelegd. En nu heeft ze een filmpje van d'r meter doorgestuurd en ik vind het maar heel vreemd.
Maar ja, ik heb niet zo'n meter en geen idee of dat niet toevallig heel normaal is. En mijn moeder heeft voorheen nooit echt naar de meter gekeken en weet het dus ook niet.
Ik ben een beetje bang dat ze lekker energie aan het terugleveren is (vooral afgelopen week), maar het voor de kat met z'n korte achternaam doet...

Filmpje:

Is dit een gevalletje, zsm nieuwe meter aanvragen, of is dit normaal?
En als normaal, hoe kan ze op de meter het terugleveren zien? (Dat kan ze wel op een app zien, maar dan heeft ze een vergelijk en wat meer info.)

Beste antwoord (via Truus01 op 28-10-2022 18:02)

• _NvS_
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 19-11 22:50
2.8.1 en 2.8.2 zijn de teruglever telwerken. Let wel in kilowatts dus geen actueel vermogen. In ons oude huis was de .1 piek en .2 dal, in ons huidige huis lijkt dat omgekeerd. Kan het zijn dat er, op het moment van het filmpje, nog maar 4 kWh in dag tijd is terug geleverd, nog geen weekend gehad ?

Alle reacties

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:53
Je bedoelt dat stukje knipperen op het einde?

Doet mijne ook, heb dezelfde. Zowel voor als na installatie zonnepanelen. Hij is dan gewoon door alle menu's heen en ververst oid. Geen aandacht aan geven iig.

Hoe teruglevering te zien is kan je online vinden voor deze meter.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:25
Ik denk dat je de lcd test bedoelt. Dat is niet raar.

Je kunt denk ik aan de richting van de pijlen links in beeld welke kant het vermogen op gaat. Ik weet niet welke type meter je hebt, maar ik denk naar boven of beneden.

[ Voor 4% gewijzigd door jeroen3 op 28-10-2022 17:37 ]

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-11 17:28
Gezien het aantal T’tjes wat er op staat. Kan ie gewoon terugleveren.
Ook staat er geen “rem” sysmbool op.

[ Voor 22% gewijzigd door internet4me op 28-10-2022 17:42 ]

• Truus01
Ik vind alles raar. Dat ie uit zichzelf op die andere standen gaat, die LCD-test (dat geknipper) en dat ie naar een nul-stand gaat.
Maar ja, ik heb zelf een Ferrarismeter, dus echt geen idee of dit nou iets geks was of niet.
Niet dus. Dank u! Ben ik gerustgesteld.

Oooohhh en al die T-tjes zijn de verschillende telwerken?! Dus normaal, dal en dan vast ook wel teruglever.
Alleen het pijltje in het display verspringt niet naar die verschillende T's...
Ach, zal wel kloppen. Zal eens kijken of ik meer info over de meter kan vinden en hoe en waar het terugleveren dan te zien zou moeten zijn.

Acties:
  • Beste antwoord

• _NvS_
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 19-11 22:50
2.8.1 en 2.8.2 zijn de teruglever telwerken. Let wel in kilowatts dus geen actueel vermogen. In ons oude huis was de .1 piek en .2 dal, in ons huidige huis lijkt dat omgekeerd. Kan het zijn dat er, op het moment van het filmpje, nog maar 4 kWh in dag tijd is terug geleverd, nog geen weekend gehad ?

• Truus01
_NvS_ schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 17:57:
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. 1.8.1 en .2 zijn normaal en dal (of andersom) en 2.8.1 en .2 is de teruglevering, want het zou heel goed kunnen dat er toen nog maar 4kWh was teruggeleverd op normaal.
Pagina: 1