pc herstart bij spelen van bepaalde games

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben d
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17-12-2023
Hallo,

Ik zoek hulp bij het vinden van mijn probleem, mijn pc herstart namelijk regelmatig tijdens het gamen. Het scherm word zwart en de pc start vervolgens weer op, bij het openen van Chrome kan ik dan mijn pagina's herstellen.
Dit gebeurt bij een aantal games gegarandeerd en ook snel na het beginnen en bij anderen maar zelden en kan het variëren van 1min na het opstarten naar het helemaal niet crashen van mijn pc met als resultaat dat ik zo lang als ik wil door kan gaan.

De games waar het gegarandeerd gebeurt zijn:
-Warzone(in 5min)
-Battlefield 4,5 en 2042(in 5-20min)
-Arma 3(30-60min)

Game waar het wisselvallig is:
-Ground Branch(soms binnen 5min maar meestal geen probleem)

Wat mijn specs op dit moment zijn:
-Ryzen 5 3600
-X570 AORUS ELITE (rev. 1.0)
-Crucial Ballistix 2x8GB DDR4 3200
-NZXT Kraken z53
-Seagate BarraCuda 2 TB 3.5" 7200 RPM
-Kingston A2000 1 TB M.2
-PowerColor Red Devil Radeon RX 5700 XT
-SeaSonic FOCUS GX 750 W 80+ Gold

Ik heb het volgende vervangen om een oplossing te vinden:
-De genoemde PSU was een vervanging voor de Corsair tx550m - 80 plus gold die ik eerst had.
-De NZXT Kraken z53 was een vervanging voor de standaard Ryzen koeler.

Verder ben ik ook naar een 'pc dokter' gegaan met mijn probleem, die heeft niets kunnen vinden.
Helaas ben ik een leek als het over gaming pc's gaat of software, dus ben ik ten einde raad en hoop ik dat jullie mij kunnen helpen. Mocht ik iets vergeten zijn of heb je een opmerking over de informatie die ik geef hoor ik het graag.

Alvast bedankt voor de moeite!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het lijkt me niet onmogelijk of even op Tweakers (of Google) op zoek te gaan naar iets als "temperature monitoring" of "voltage monitoring" of iets anders vergelijkbaars.

Het zou zomaar kunnen zijn dat er iets even dipt door de belasting en dan is het inderdaad: bye bye & restart.

Misschien dat je ook/extra vast een paar stappen kan doen door je er 1000% van te verzekeren dat alle firmwares / BIOS / drivers de laatst recente & ondersteunde versie is; pas daarna even je startpost aan met die versie-nummers.

Wat zei "pc dokter" eigenlijk? Wat is er onderzocht? Wat niet? Welke conclusies waren er?

[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 28-10-2022 17:06 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben d
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17-12-2023
MAX3400 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 17:05:
Het lijkt me niet onmogelijk of even op Tweakers (of Google) op zoek te gaan naar iets als "temperature monitoring" of "voltage monitoring" of iets anders vergelijkbaars.

Het zou zomaar kunnen zijn dat er iets even dipt door de belasting en dan is het inderdaad: bye bye & restart.

Misschien dat je ook/extra vast een paar stappen kan doen door je er 1000% van te verzekeren dat alle firmwares / BIOS / drivers de laatst recente & ondersteunde versie is; pas daarna even je startpost aan met die versie-nummers.

Wat zei "pc dokter" eigenlijk? Wat is er onderzocht? Wat niet? Welke conclusies waren er?
ik geloof dat de temps goed zijn, op ready or not high settings, max 60 voor de cpu en max 61 voor de gpu.
Verder weet ik zelf niet wat de stroom betreft maar dit waren de twee onderwerpen waarvan de pc dokter heeft gezegd dat ze klopten, hij heeft toen ook de drivers en bios geüpdatet (hij zij wel dat hij bij die van de gpu de een na nieuwste heeft gepakt omdat de nieuwste vaak problemen heeft. Ik ga deze uiteraard nu checken, heb jij daar een programma voor die je aanbeveelt?