Water in tuinhuis -> binnen tegelen of andere oplossing

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiovanniW
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-04 08:12
Hallo iedereen,

Ik heb een tuinhuis staan op mijn terras op composietbalken. Deze is afgedicht onderaan maar hier en daar komt toch nog water in het tuinhuis. Nu is mijn idee om binnenin nog een extra laag te tegelen zodat de vloer in het tuinhuis een cm of 2-4 hoger ligt dan het omringende terras.

Ik vroeg me af of ik gewoon kan tegelen op de bestaande tegels? Of gaat dit loskomen door het water dat toch contact kan maken met de tegellijm?
Of moet ik een folie leggen en daar dan op tegelen? Of gaat dit niet sterk genoeg zijn omdat de 2e laag tegels dan eigenlijk volledig los ligt van de eerste vloer?

Of zijn er eventueel nog andere zaken die ik kan proberen zonder al te zotte dingen te moeten doen?

Alvast bedankt :)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_K_abzu8VVWuCmNFfg8x9GF7pr4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EMahziCb5ki5ELJFeFF3fdf2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door GiovanniW op 28-10-2022 17:57 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
bestaande tegels eruit, en extra ophogen, af vlakken en tegels er weer in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
euhh tegels lijmen in een tuinhuis? dat gebeurd volgens mij niet vaak: wat is je vloer nu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Zou eerst even uitzoeken waar dat water vandaan komt. En dan de bron aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:50
Heeft je tuinhuis dakgoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiovanniW
Tuinhuis heeft dakgoten.
Sethro schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:25:
Zou eerst even uitzoeken waar dat water vandaan komt. En dan de bron aanpakken.
Het probleem zit er hem in dat de vloer in het tuinhuis op hetzelfde niveau ligt als het terras rondom.

[ Voor 26% gewijzigd door GiovanniW op 28-10-2022 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiovanniW
Blasterxp schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:22:
bestaande tegels eruit, en extra ophogen, af vlakken en tegels er weer in?
Het terras en de vloer van het tuinhuis is in 1 stuk gevloerd. Ik kan dus niet zomaar de tegels uitbreken en ophogen. Ik zou dan al moeten beginnen slijpen. Maar dan lijkt het mij gemakkelijker om gewoon een 2e laag tegels te leggen in het tuinhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:50
Ik denk dat een foto van de situatie handig zou zijn, nu is het gokken van hoe de situatie precies is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiovanniW
Leipo schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:25:
euhh tegels lijmen in een tuinhuis? dat gebeurd volgens mij niet vaak: wat is je vloer nu dan?
Keramische tegels van 60x60 2cm dik. De vloerder heeft dit met egalfix van cantillana gedaan op stabilise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
Dan lijkt een klein rubber randje of kitje onder de liggers me ruim voldoende om vocht te stoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiovanniW
Sethro schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 19:32:
Dan lijkt een klein rubber randje of kitje onder de liggers me ruim voldoende om vocht te stoppen
Enig idee hoe dit praktisch aan te pakken om de liggers op te tillen?

Verder zat ik te denken aan sikaswell. Dit zou een kit zijn die uitzet bij contact met vocht. Natuurlijk moet ik nog wel onder de liggers geraken. Of heb je nog ideeën van goede producten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:33

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

GiovanniW schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 19:43:
[...]

Enig idee hoe dit praktisch aan te pakken om de liggers op te tillen?
Ik heb een keer zo'n tuinhuisje als volgt opgetilt: met een koevoet een hoek een stukje omhoog halen en dan een stuk afgezaagde bezemsteel er onder. Dat bij alle hoeken herhalen, dan staat het huisje 2-3cm van de grond.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
Microkid schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 19:45:
[...]

Ik heb een keer zo'n tuinhuisje als volgt opgetilt: met een koevoet een hoek een stukje omhoog halen en dan een stuk afgezaagde bezemsteel er onder. Dat bij alle hoeken herhalen, dan staat het huisje 2-3cm van de grond.
Dat of met een wigje of zo’n montagekussen
Pagina: 1