Office 365 Externe toegang geven tot een mailbox

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wooshx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-02 15:24
Goedemiddag,

Wij hebben een mailbox aangemaakt binnen onze 365 omgeving. Daar hebben wij een aantal medewerkers voor gemachtigd, deze kunnen er ook gewoon bij. Nu wilt een extern iemand ( deze staat los van onze organisatie ) en heeft geen account van ons ook toegang tot deze mailbox.

Is dit mogelijk? Ik heb even gezocht en van wat ik kan vinden is het alleen mogelijk om medewerkers uit onze eigen tenant te machtigen voor de mailbox. Het enigste wat ik zo snel kan vinden is alle inkomende mail te laten doorsturen naar een alternatief e-mail adres.

Ik wil even checken of het inderdaad niet kan voordat ik dit terugkoppel.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:41

talin

ES-MA

wat heb je al gevonden en geprobeerd en wat voor foutmeldingen dan wel niet werkende situaties kreeg je?

ff een prive test mail account aanmaken en testen maar.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik denk dat je Google-term "federation" moet zijn; ongetwijfeld vindt je dan artikelen die wel/niet over jouw specifieke tenant / license gaan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:19
MAX3400 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:02:
Ik denk dat je Google-term "federation" moet zijn; ongetwijfeld vindt je dan artikelen die wel/niet over jouw specifieke tenant / license gaan.
Dit i.c.m Azure B2B of Azure B2C gaan je wel een oplossing brengen :)

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wooshx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-02 15:24
HKLM_ schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:34:
[...]

Dit i.c.m Azure B2B of Azure B2C gaan je wel een oplossing brengen :)
Thanks, hier kan ik wel mee vooruit. De vraag is nu of we dit allemaal willen inrichten voor een mailbox ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

wooshx schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:44:
[...]

Thanks, hier kan ik wel mee vooruit. De vraag is nu of we dit allemaal willen inrichten voor een mailbox ... :)
Misschien eerst afvragen waarom een externe in jouw spullenboel moet grasduinen?

Sowieso met welke oplossing dan ook; is die persoon "vertrouwd", moet je daar geen "verwerkersovereenkomst" mee afspreken, etc?

Mail is hetzelfde als briefgeheim; en dat is best "heftig" in de wet vastgelegd.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1