Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdevries
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-12-2024
Goedemorgen allemaal,

Ik wil graag oude videobanden overzetten naar mijn PC en heb daarvoor een USB Audio/Video Grabber gekocht (van Nedis).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5voa2GI6T0osPXnUbWcmO7XgkeI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aLSrJb0pAJcBZZ7eetNRYcdy.jpg?f=fotoalbum_large

Heb de hele zwik aangesloten op mijn videorecorder en pc, maar heb geen beeld in OBS, Virtual Dus, WinDV. Eigenlijk nergens dus...

Relevante software en hardware die ik gebruik: Desktop 1PGDE14, Intel Core i5 CPU 750 @ 2,67 GHz. Ik heb een AMD Radeon HD 5450 en draai op Windows.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb: de bekendste tip was je videokaart toevoegen bij de Grafische instellingen (bureaublad->beeldscherm), dit heb ik uiteraard gedaan. Daarnaast zie ik in Virtual Dub wel de correcte bron staan (volgens mij):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UY4hIQZ6A2XndIWEadN5yHUit20=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VFhmpN0aakDNP0RHiqQ98dZC.jpg?f=fotoalbum_large

Het is me wel gelukt om mijn oude mini DV-camera van Sony aan te sluiten, dus een complete digibeet ben ik niet :P

Alvast dank voor het meedenken!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t4600c
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14-05 17:58
Heb je wel geluid? Moet ergens bij 'mic/audio in' ingangen staan. Kijk of er geluid binnenkomt met Windows audio control panel of Audacity.

[ Voor 42% gewijzigd door t4600c op 31-10-2022 19:45 ]

Ondersteun mijn projecten op:Patreon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-05 16:03

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Heb je al andere bronnen geprobeerd? Bv je mini-DV camera.

En zit er geen eigen software bij de grabber? Dat biedt de meeste kans zou ik zeggen.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:58
Heb je de in/uit schakelaar van de scart adapter goed staan? En gebruik je de (gele) composiet aansluiting of heb je een s-vhs recorder met s-video uitgang?