Gemiddelde batterijduur gebruikers plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:57
In de zoektocht naar een nieuwe telefoon is een van de belangrijke punten zoals gebruikelijk de gebruikersduur. Momenteel ben ik aan het kijken naar een Pixel 7 en zodoende in het topic aan het lezen. Hier zie ik allerlei verhalen over de batterijduur binnen komen en bedacht vervolgens het volgende;

Het toevoegen van een gemiddelde batterijduur in de pricewatch

Deze informatie komt van gebruikers zelf en werkt als volgt;
Selecteer toestel
-Kies toestel-
Screen on time
invullen met 1 cijfer achter de komma
Aantal meldingen
Invullen
Aantal unlocks
Invullen
Hoelang toestel in bezit
-1 week-
-2 weken-
-3 weken-
-langer dan een maand-

Hier komen vervolgens gemiddelden uitrollen welke getoond kunnen worden op de specs pagina van een toestel om zo een beter beeld te vormen van de daadwerkelijke accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:26
Dit wordt getest in tweakers lab, alle andere resultaten zijn onvergelijkbaar met elkaar, de een navigeert er hele 5ijd mee, ander gebruikt hem als horloge, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
99ruud99 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:05:
Dit wordt getest in tweakers lab, alle andere resultaten zijn onvergelijkbaar met elkaar, de een navigeert er hele 5ijd mee, ander gebruikt hem als horloge, etc.
Ik weet dat het getest wordt in tweakers lab maar ben ook benieuwd naar gebruikersresultaten. Vooral ook omdat er ook zoiets bestaat als adaptive battery :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:21

Dido

heforshe

Ik zie mezelf echt niet dagenlang bijhouden hoe vaak ik mijn scherm unlock, hoeveel meldingen ik krijg en hoeveel uur mijn scherm aanstaat.

Denk je dat er genoeg mensen zijn die dat wel willen gaan doen om genoeg data te verzamelen voor alle telefoonmodellen?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
@Dido zoiets hoeft ook niet dagenlang. Er zijn genoeg mensen die in een van de telefoontopics zitten en dan hun gegevens kunnen invoeren. Dat hoeft ook niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:21

Dido

heforshe

Robbie T schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 13:12:
@Dido zoiets hoeft ook niet dagenlang. Er zijn genoeg mensen die in een van de telefoontopics zitten en dan hun gegevens kunnen invoeren. Dat hoeft ook niet altijd.
Je bedoelt die topics die zes maanden voordat een toestel officieel wordt aangekondigd al open gaan, en tegen dat ik een toestel gekocht heb op 5000+ posts zitten, en waar ik na aanschaf dus over het algemeen niets meer te zoeken heb?

In de "ervaringen met model XYZ"-topics is toch nu ook al ruimte voor ervaringen met batterijduur?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 11:47
Wat ook een belangrijk aspect kan zijn buiten screen-on time e.d. mbt accuduur... is iemand veel onderweg? Een aspect wat je eigenlijk nooit terugziet in reviews en gebruikerservaringen... en wat voor mij vaak een verklaring is waarom er soms zulke grote verschillen per gebruiker kunnen zijn.

Als je voor je werk bijvoorbeeld veel moet reizen zal je aanzienlijk vaker moeten opladen (schakelen tussen masten etc kost aardig wat energie)... wat dus een heel andere ervaring kan opleveren qua accuduur dan bij iemand die vrijwel alleen maar thuiswerkt. Om mijzelf maar als voorbeeld te gebruiken, doordeweeks doe ik hooguit 2 dagen met een volledig opgeladen toestel, dan is het toestel einde dag 2 zo rond de 20%... in het weekend ben ik meestal thuis, als ik het weekend in ga met een volle accu, dan heb ik zondagavond meestal nog 50% over.

[ Voor 12% gewijzigd door MicGlou op 28-10-2022 13:33 ]

Pagina: 1