beeld op tv zwart wit (drx3-->tv)

Pagina: 1
Acties:

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

Topicstarter
ik weet dat er al veel over gebabbeld is en heb dan ook hard gezocht maar nog niet gevonden...

Ik heb het hier dus een DRX3 kaart van creative, nu heb ik het proggie divx-plus geinstalleerd maar nu kan ik alleen maar op pal kijken maar dan is het beeld verschoven, zodat je 2 helfden hebt en als ik um op NTSC dan issie zwart-wit
iemand een idee hoe je dit weer goed kan krijgen???

• lange

lange

Boom Boom?

Topicstarter
niemand die me een tip kan geven?

• DolleDries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 17:21
Logisch, NTSC heeft een andere kleur kodering dan PAL, dus PAL op NTSC bekijken = zwart/wit beeld, NTSC op PAL is ook zwartwit beeld..

Heb zelf ook zo'n kaart & heb tijden problemen gehad, waren 2 oplossingen volgens mij heeft het iets te doen met drivers en heb zelf een svhs->video signaal convertertje gebouwd...werkt niet optimaal maar had opeens wel kleur beeld. :)

Wellicht dat je een andere PAL norm kunt kiezen ? volgens mij zijn er namelijk wel x versies van PAL, PAL BGHI is iets wat bij mijn TV vid kaart altijd goed werkt andere PAL versies niet....wellicht een 60 Hz PAL versie gekozen ?

Kijk of je daar wat aan kan veranderen...'k hoop dat je hier wat aan hebt.

• darthdrinker
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-06 23:51

darthdrinker

HELP!

Uninstall het proggie :P

Maar ff zereneus leg het eens wat beter uit, hij gaf eerst wel goed beeld maar nadat je dat proggie had geinst deed ie dat niet meer?

iig, normaal gesproken kun je op de compu het TV beeld instellen.
Dan bedoel ik dus de positie van het beeld op het tv scherm.

Iemand doodmaken met een blije mus.....

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:04

Yucko

One clown to rule them all !

zal het je nog sterker vertellen ... 90% van de films die ik heb in divx, en probeer af te spelen met Divx Plus MOET ik op NTSC laten staan, anders krijg ik idd ook dat verschoven beeld. Maar kleuren zijn hier goed hoor ... check je kabel eens zou ik zeggen.

dus ik laat hem meestal op NTSC staan, en heb dan EN kleur en een correct beeld (alsin: NIET verschoven)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Het programma is erg buggy. En is eigenlijk geschreven voor een H+. Bij mij werkt het wel. Maar kijk nu toch alleen maar via m'n tv-out.

• lange

lange

Boom Boom?

Topicstarter
ok ik zal proberen het wat duidelijker uit te leggen :)
ik heb een mpeg2 encoder kaartje (dxr3, zit bij de creative encore setjes) en ik wil hiermee mijn divx-jes op m'n tv kijken.
nou was dit altijd onmogelijk tot er een tijdje geleden een proggie uitkwam die het divx signaal doorstuurt naar je composite (svhs/pal?) uitgang op die mpeg2 kaart.
dus ik heb dat proggie ginstalleerd en het werkt redelijk ware het niet dat hij automatisch begint met een ntsc signaal (die dus zwart/wit weergegeven word door m'n tv die niet met ntsc overweg kan), dus zet ik 'm op pal en dan is het al beter, want ik heb dan iig kleur.
maar dan heb ik het probleem dan het beeld een stuk opgeschoven is en de grens van het beeld (normaal links en rechts) nu in het midden staat.
nou hoopte ik dus dat iemand een tip heeft m.b.t. de installngen of iets anders waardoor ik wel normaal beeld krijg. :)
jesus wat een verhaal... ;)

• lange

lange

Boom Boom?

Topicstarter
Op woensdag 29 augustus 2001 11:26 schreef Sep het volgende:
Het programma is erg buggy. En is eigenlijk geschreven voor een H+. Bij mij werkt het wel. Maar kijk nu toch alleen maar via m'n tv-out.
als ik m'n dxr3 kaart nou instal als een h+ (want het is gewoon hetzelfde kaartje), denk je dat ik dan meer kans maak?

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:04

Yucko

One clown to rule them all !

Nope, maakt geen flikker uit .. hier tenminste niet

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad. Bij mij lag de oplossing bij de tv. Op de voorkant van mijn tv, een sony, zit een heel klein knopje dat met een pen moet indrukken, en dan kun je kiezen tuissen verschillende instellingen van je scart ofzo, in ieder geval door daar een paar keer op te drukken was het beeld ineens perfect.

• lange

lange

Boom Boom?

Topicstarter
Op woensdag 29 augustus 2001 11:21 schreef JaJoah het volgende:
zal het je nog sterker vertellen ... 90% van de films die ik heb in divx, en probeer af te spelen met Divx Plus MOET ik op NTSC laten staan, anders krijg ik idd ook dat verschoven beeld. Maar kleuren zijn hier goed hoor ... check je kabel eens zou ik zeggen.

dus ik laat hem meestal op NTSC staan, en heb dan EN kleur en een correct beeld (alsin: NIET verschoven)
hmm das mooi klote, want m'n kabeltjes zijn gewoon goed (dvd doet het wel) maar dat betekent dat m'n tv geen ntsc ondesteund en daarom dat zwart/wit beeld geeft.
tijd voor een nieuwe tv...

Verwijderd

Gebruik de H+ drivers en software, die zijn veel minder buggy en je kan er veel meer mee instellen (inclusief het beeld verschuiven geloof ik)

• lange

lange

Boom Boom?

Topicstarter
thnx ik ga het ff proberen.
wat is ook alweer de fabrikant van die h+?

/edit lama al gevonden.

• lange

lange

Boom Boom?

Topicstarter
ik heb nou dus de kaart geinstalleerd als een h+ maar dan doet íe het nog steeds niet...iig bedankt voor jullie tips en ik wacht wel ff tot m'n nieuwe tv er is, dan kan ik 'm gewoon op ntsc afspelen. :)
Pagina: 1