verbindingsprobleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad59
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16-12-2024
Mijn vraag
...Ik heb een router van NETGEAR Orbi RBR350 als accespoint achter een ziggo abonnement. Nu dacht ik om op de Orbi een openVPN te zetten waarmee alle poorten open gezet worden. Begrijp ik dit goed?

Ik ondervind nu geregeld problemen met poorten die dicht staan op beide routers
...

Beste antwoord (via rens-br op 31-10-2022 12:05)

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 14:23
Poorten kunnen helemaal niet open of dicht staan, je kunt enkel poorten forwarden.

Even een klein stukje theorie want ik vermoed dat daar het onbegrip zit.

Je krijgt van je ISP maar een enkel ipadres, dat is het WAN ipadres van je router.
Je router routeert dat naar je lan waar je verschillende devices met ieder een eigen ipadres hebt.

Verkeer vanaf het internet komt allemaal binnen op het WAN ipadres van de router en als je wilt dat verkeer dat op een bepaalde poort binnenkomt doorgestuurd wordt naar specifiek device in je lan, dan moet je de router vertellen dat alles wat op die poort binnenkomt naar dat device "geforward" wordt.

Dat heet portforwarden en heeft niets met open zetten te maken.

Heb je twee router zoals in jouw geval dan moet je in elke router zo'n port forwarden.
In je Ziggo router moet je die poort forwarden naar het wan ipadres van die Orbi router en in die orbi router moet je die port forwarden naar het device waar het heen moet.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:13
Ik heb geen idee wat voor problemen je precies ervaart, maar een VPN verbinding lost niet je probleem met gesloten poorten op.

Welke poorten zou je open willen hebben?

Waarom laat je de ziggo router niet als Bridge instellen en zet je de Netgear als router in? Dan heb je in ieder geval volledige controle over de instellingen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 14:23
Poorten kunnen helemaal niet open of dicht staan, je kunt enkel poorten forwarden.

Even een klein stukje theorie want ik vermoed dat daar het onbegrip zit.

Je krijgt van je ISP maar een enkel ipadres, dat is het WAN ipadres van je router.
Je router routeert dat naar je lan waar je verschillende devices met ieder een eigen ipadres hebt.

Verkeer vanaf het internet komt allemaal binnen op het WAN ipadres van de router en als je wilt dat verkeer dat op een bepaalde poort binnenkomt doorgestuurd wordt naar specifiek device in je lan, dan moet je de router vertellen dat alles wat op die poort binnenkomt naar dat device "geforward" wordt.

Dat heet portforwarden en heeft niets met open zetten te maken.

Heb je twee router zoals in jouw geval dan moet je in elke router zo'n port forwarden.
In je Ziggo router moet je die poort forwarden naar het wan ipadres van die Orbi router en in die orbi router moet je die port forwarden naar het device waar het heen moet.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad59
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16-12-2024
Dank je voor deze duidelijke uitleg Ben. Ga met je gegevens aan de slag