Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:13
Ik zoek een?
Speakers

Wat is je budget?
500 tot 1000

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil op zolder 1, in de badkamer 1, in de woonkamer 2 en in de tuin 1 speaker (totaal 5 stuks). Ik wil ze centraal kunnen bedienen, als ik muziek afspeel moeten alle speakers in sync afspelen. Het is puur voor achtergrond muziek als ik aan het werk ben of als we aan het eten zijn beetje achtergrond muziek. Volume dus altijd laag en hoeft dus ook niet geen harde muziek af te kunnen spelen.

Het liefst wil ik via de app bepaalde speakers uit/aan kunnen zetten.

Ik wil de muziek niet vanaf mijn mobiel naar de speakers streamen. De speakers moeten het zelf direct van het internet streamen (youtube music, spotify en het liefst ook tune-in of iets wat hetzelfde kan (online radios)).

Welk merk/systeem kan dit? Sonos kan het (grotendeels) volgens mij, maar valt net buiten budget met 5 speakers. 5x One SL's valt binnen budget, maar ik denk niet dat de One SL geschikt is in de badkamer en tuin.
Andere merken/systemen?

EU DNS: 86.54.11.100

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroHead
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-09 13:43
5x Apple Home Mini’s? Kosten 99 euro gemiddeld

Do more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:55
Of je doet de badkamer en tuin speaker met één Sonos Roam. Waterdicht en batterij.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Laatst online: 14:13
RetroHead schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 21:35:
5x Apple Home Mini’s? Kosten 99 euro gemiddeld
Thanks, even uitzoeken of je die Mini's centraal tegelijk kan aansturen.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ikea Symfonisk bookshelf speakers werken gewoon met Sonos, en valt volgens mij wel binnen budget.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Alexa echo speakers of Google speakers kunnen dat ook.

Alexa heeft als nadeel dat ze geen Nederlands spreekt.
En als voordeel dat alexa speakers als gong gebruikt kunnen worden voor eufy deurbel en ring deurbel, en voor ring ook direct beeld op een echo show.

[ Voor 68% gewijzigd door dragon2 op 28-10-2022 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 29-09 22:04
c-nan schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:06:
[...]

Thanks, even uitzoeken of je die Mini's centraal tegelijk kan aansturen.
't Is Airplay 2 dus centraal aansturen kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Als je zelf geen iPhone gebruikt zou ik niet voor de Apple variant gaan, maar lekker binnen het Google ecosysteem blijven.

Nest Mini speakers zijn twee tientjes per stuk, komt geluid uit dat vergelijkbaar is met de gemiddelde party speaker (dus niet super, maar prima voor achtergrondgeluid).

Als je meer volume wil dan is de Nest Audio vaak tweedehands voor rond de 40-50 euro te krijgen, en nieuw ook snel voor 80 euro. Die zijn qua geluidskwaliteit niet veel beter, maar qua volume wel, ik heb er bijvoorbeeld een in de garage staan (waar volume wel nodig is), maar in de tuin is dat ook een mooie.

Zijn allemaal te groeperen, kunnen zelfs stereo worden aangesloten als je dat zou willen, en je kan in de app voor de media die wordt afgespeeld zeggen welke speakers je aan of uit wil zetten.

In de tuin werkt prima zolang de speaker zelf niet vol in de regen staat, maar ook een vochtige ruimte zoals de badkamer is geen probleem.

De vraag is dus vooral of je zelf iOS of Android gebruikt, want ze mixen niet echt lekker.

[ Voor 12% gewijzigd door Oon op 28-10-2022 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

heb je de pricewatch al gecheckt: categorie: Draadloze speakers :)

d:)b

Pagina: 1