airtag koppelen op afstand

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanz57
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 27-12-2022
beste forumleden
.
airtag van mijn dochter is gestolen in het buitenland :( . ik had mijn dochter die meegegeven om haar te volgen mocht zich iets bijzonders voordoen.
nu wil ik een nieuwe airtag koppelen als zij die kan kopen.

vraag is of het technisch mogelijk is om op afstand een nieuwe airtag met mijn telefoon te koppelen? bijvoorbeeld aan de hand van een serienummer die zij via haar eigen iphone zichtbaar kan maken?
lees het graag.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waarom niet gewoon haar iPhone gebruiken met "Zoek mijn..." :?

Je beseft dat een Airtag ook alleen maar nuttig is als er andere iPhones in de buurt zijn he? Het is géén GPS tracker in de zin dat dat ding zelfstandig werkt. Als ze dan tóch al een telefoon heeft, waarom die dan niet gebruiken? Veel nauwkeuriger en sneller en geen extra hardware nodig.

[ Voor 55% gewijzigd door RobIII op 27-10-2022 19:29 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:26
hanz57 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 19:22:
beste forumleden
Vraag is of het technisch mogelijk is om op afstand een nieuwe airtag met mijn telefoon te koppelen? bijvoorbeeld aan de hand van een serienummer die zij via haar eigen iphone zichtbaar kan maken?
lees het graag.
Als dat zou kunnen zou je élke Airtag kunnen koppelen als je het serienummer maar weet. Op de Airtag kun je geen code intikken of laten verschijnen om te bevestigen dat koppeling OK is. Het idee van Rob, gewoon de iPhone zelf gebruiken, is een betere en daarvoor bedoelde oplossing.

Maar wat ik in deze case veel interessanter vind: is de gestolen Airtag niet te volgen voor bijvoorbeeld een lokale aangifte? Dat dingetje zou juist nu zijn werk moeten doen.
RobIII schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 19:24:
[...]

Het is géén GPS tracker in de zin dat dat ding zelfstandig werkt.
Toevallig vorige week voor de gein eentje in de koffer gestopt die ik op Schiphol inleverde. Het verbaasde me hoe precies ik de koffer door het complex kon volgen op heen en terugweg. Natuurlijk zijn daar ook heel veel medewerkers met wellicht iPhones én koffers met andere devices in de buurt. Toen werd ik benieuwd naar het volgende: hoeveel van mijn batterij en data wordt er eigenlijk op de achtergrond door Apple geparasitiseerd om het systeem in stand te houden? Je zou maar koffers uitladen....

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 28-10-2022 07:43 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Plottwist. Je dochter had geen zin om door haar vader gevolgd te worden en de AirTag is “gestolen”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
hanz57 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 19:22:
vraag is of het technisch mogelijk is om op afstand een nieuwe airtag met mijn telefoon te koppelen?
Sommige Vragen hebben een makkelijk antwoord: Nee :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:01
Als jullie accounts gekoppeld zijn (of worden) in gezinsverband, kan ze haar locatie met jou delen, daar heb je geen Airtag voor nodig.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielonline
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-07 09:37
Je hoeft geen lid te zijn van een Apple Family om de locatie te kunnen delen. Op basis van icloud ID kan je gewoon een invite sturen.
Mocht je dochter een Android hebben dan zijn er ook apps voor cross-platform tracking.
Pagina: 1