Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op minstens 1440p/100hz (waar mogelijk) en in de toekomst ook VR, voornamelijk War Thunder, DCS, Arma3 enz.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1400 euro exclusief scherm
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
keyboard, muis, hotas, headtracking heb ik al
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
compleet nieuw systeem inclusief scherm
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik neig naar AMD ivm prijs/kwaliteit
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
zuinig en stil is leuk maar PC komt in een aparte kamer te staan dus hoeft niet perse.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Mijn laatste zelfbouwsysteem stamt nog uit 2012/13 ongeveer. Deze staat alweer een jaar of 6 stof te happen op zolder. Een AMD X4... Sindsdien ivm werk en gezin nooit meer iets mee gedaan en altijd maar op laptops wat proberen te gamen maar dat was het allemaal toch net niet. Hoor graag of jullie denken dat onderstaande setup geschikt is voor de spellen die ik speel en vooral niet gelijk tegen de limiet zit zodat hij ook welzeker een jaar of 5 meekan. Bovendien de vraag of het ook VR-proof is? Ik zou misschien de overstap binnekort willen maken maar heb er verder weinig verstand van.
Gamen op minstens 1440p/100hz (waar mogelijk) en in de toekomst ook VR, voornamelijk War Thunder, DCS, Arma3 enz.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1400 euro exclusief scherm
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
keyboard, muis, hotas, headtracking heb ik al
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
compleet nieuw systeem inclusief scherm
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik neig naar AMD ivm prijs/kwaliteit
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
zuinig en stil is leuk maar PC komt in een aparte kamer te staan dus hoeft niet perse.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Mijn laatste zelfbouwsysteem stamt nog uit 2012/13 ongeveer. Deze staat alweer een jaar of 6 stof te happen op zolder. Een AMD X4... Sindsdien ivm werk en gezin nooit meer iets mee gedaan en altijd maar op laptops wat proberen te gamen maar dat was het allemaal toch net niet. Hoor graag of jullie denken dat onderstaande setup geschikt is voor de spellen die ik speel en vooral niet gelijk tegen de limiet zit zodat hij ook welzeker een jaar of 5 meekan. Bovendien de vraag of het ook VR-proof is? Ik zou misschien de overstap binnekort willen maken maar heb er verder weinig verstand van.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600 Boxed | € 145,- | € 145,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B550 Gaming X V2 | € 109,- | € 109,- |
| 1 | Videokaarten | ASRock Radeon RX 6900 XT Phantom Gaming D 16G OC | € 699,- | € 699,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT H510 Zwart | € 79,90 | € 79,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK | € 109,16 | € 109,16 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750 (2019) | € 84,90 | € 84,90 |
| 1 | Solid state drives | WD Blue SN570 1TB | € 83,89 | € 83,89 |
| Totaal | € 1.310,85 | |||