Op dinsdag 28 augustus 2001 21:58 schreef mvdejong het volgende:
Dat werd regelmatig gedaan door moederbord-fabrikanten die de kabels meeleverden.
Helaas had elke fabrikant zijn eigen standaard (voor FDD's is het wel geregeld).
Omdat ik veel bouw en ombouw moet ik regelmatig zo'n dicht vierkantje openboren omdat de kabel wel, maar de connector niet op de hoogte is van het trucje.
Hmmm, zit daar dan wel een aansluitingkje achter?
Want ik heb nu een ATA100 kabeltje, maar daar zit dus ook zo'n gaatje dicht. Dit is echter niet een klein blokje plastic wat erin gedouwd is, maar echt zoals de connector gemaakt is.
Dit wil ik namelijk weten omdat de verdeling van die kabel heel irritant is, dus ik wou 'm ff omdraaien zodat het lange stuk tussen m'n cd-romdrive en hd zit, maar dan zit dat irritante dichtgemaakte gaatje op de verkeerde plaats. FF een ascii plaatje om het duidelijker te maken:
mobo|--------------|hd|------|cdrom
Door nu de boel om te draaien wou ik wat meer ruimte tussen cdrom & hd krijgen:
mobo|------|hd|-------------|cdrom
Maar dat gaat dus niet omdat het dichtgemaakte gaatje dan aan de verkeerde kant zit (boven ipv van onder), kan ik dat dus openboren, ookal is dit een gaatje wat vanaf het begin al dicht heeft gezeten en waar niet later een stukje plastic in is gedouwd? Zit daar een werkende aansluiting achter?