7200 op een 5200 toeren ide Kabel

Pagina: 1
Acties:

• Dewoudloper
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-03-2025
Ik heb net een 40 gig hdd gekocht op 7200 toeren maar het probleem is nu dat ik mijn voeding heb laten roken :(
Nu het volgende:

is het mogelijk om mijn 7200 toeren hdd in mijn pII 233 mHZ op mijn 5200 toeren ide kabel te laten lopen zonder dat ook die gaat roken, 7200 toeren ide kabel is namelijk anders
dan die van een 5200 toeren en zet daarom mijn twijfels

Verwijderd

Bedoel je niet Een IDE-100 en een IDE-66 kabel ofzo? Mijn kabel hangt stil als m'n comp aan gaat ;)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:52

Sick Nick

Drop the top!

Kabels zijn niet speciaal voor een aantal RPM hoor :)
Je kan makelijk die oude kabel gebruiken, alleen is dat een ATA33 kabel en zal de schijf ook niet meer 33 MB per sec. kunnen lezen/schrijven.

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
je bedoelt een ATA 100 of ATA 66 kabel?

die dingen met 80 aders :?

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
of er ff een 486 voeding bij hangen natuurlijk :P

• Dewoudloper
Nou dan gaat ik het gewoon proberen.

aja het modden van me pc ging een beetje fout had denk ik de kabels van mijn 3 20cm fans verkeerd aangesloten |
:( en was oppeens een knal en het licht viel uit, hopen dus maar dat mijn nieuwe comp niet daar de vielestijnen is, videokaart en hdd deden het nog dus ik denk dat het nog wel mee valt of hebben jullie ook wel eens gehad dat alleen die 2 dingen het nog deden?
kortom BEETJE JAMMER!!!

• Dewoudloper
hm dan heb ik denk ik weer een primeur
Niet dat ik daar trots op ben |:(
Maar wie geeft er nog hoop aan een pc die zo`n giga rook knal heeft gemaakt (de vonken vlogen eraf en de condensators van me voeding vlogen letterlijk en figuurlijk de kamer in)'

volgens mij kan ik me 900mhz wel weggooien :'(

• Dewoudloper
Maar dan snap ik nog steeds niet waarom die IDE-kabel (blauwe connector) 1 4kantje is dichtgemetseld? daar moet toch een reden voor zijn?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:52

Sick Nick

Drop the top!

Om ervoor te zorgen dat je de boel niet ondersteboven aansluit. Doe je die wel, dan heb je je pinnen verbogen :D

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-04 11:25
Op dinsdag 28 augustus 2001 21:49 schreef Dewoudloper het volgende:
Maar dan snap ik nog steeds niet waarom die IDE-kabel (blauwe connector) 1 4kantje is dichtgemetseld? daar moet toch een reden voor zijn?
Dat is zodat je je kabeltje niet verkeerdom op je moederbord kan drukken ;)

[edit: shit, te laat....chello is ook weer zo traaaag ;) ]

• Dewoudloper
waarom hebben ze dat dan niet gedaan bij die oudere kabels? ik dacht dat het een beveiliging was dat je geen 7200 tpm hdd op een op een oudere ata kabel kan aansluiten of andersom

• Arjan Scholl
  • Laatst online: 10-04 11:25
Op dinsdag 28 augustus 2001 21:52 schreef Dewoudloper het volgende:
waarom hebben ze dat dan niet gedaan bij die oudere kabels? ik dacht dat het een beveiliging was dat je geen 7200 tpm hdd op een op een oudere ata kabel kan aansluiten of andersom
Zoals al gezegd was, het maakt geen ene *** uit hoeveel RPM hd's je op een ide kabel aansluit...

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Dat werd regelmatig gedaan door moederbord-fabrikanten die de kabels meeleverden.
Helaas had elke fabrikant zijn eigen standaard (voor FDD's is het wel geregeld).
Omdat ik veel bouw en ombouw moet ik regelmatig zo'n dicht vierkantje openboren omdat de kabel wel, maar de connector niet op de hoogte is van het trucje.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• jedel
  • Laatst online: 09-02 20:54

jedel

Kevlar

zoals hiet boven al is gezegt: Er bestaat geen 7200 of 5200 toeren ide kabel. }:O

er bestaat wel ata 33, ata 66 kabel (ik weet niet of ata 100 ook weer anders is als ata66)

hoe dan ook wat jij wil bestaat niet |:(

misschien moet je de vraag technisch gezien ff goed formuleren!

eventueel antwoord
je kan een ata 33 schijf NIET op een ata66/100 controler aan sluiten
een ata66/100 schijf kan wel op een ata 33 controller wordern aan gesloten met een ata 33 flat cable

voeding geploft? stond ie vast op 110V ipv 220V |:(

nu ook XP² workstation --> xp2200² = 3600MHz computing power bp6 (stof-vanger)

• jedel

jedel

Kevlar

offtopic:
Dewoudloper, hou kan je volgens je user info oa Systeembeheerder zijn, en dit niet weten?? (7200/5400 rpm cable)

• Dewoudloper
ok het is mij compleet duidelijk

Oja en die voeding ontplofte waarschijnlijk door 2 verkeerd aangesloten fans, of de kabels van mijn voeding naar de mobo waren beschadigd,

Wou namelijk die draden in een flexbuis wegwerken maar dat was toch niet zo flex en heeft wat isolatie van de kabels weggeschuurd en die heeft (hoop ik niet) kortsluiting gemaakt, maar aangezien mijn video en hdd,s cd-rom en fans het nog doen denk ik dat het het eerste was

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-04 18:57

Borry

prutsen is mijn leven

Vreemd, ik heb een ATA100 controller met twee ATA33 schijven.
Een op een ATA33 kabel met een Zip als slave,de ander op een ATA66/100 kabel met een Plextor brander 12/10/32 als slave.
Werkt perfect!

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

• Dewoudloper
omdat er nooit een pc stuk gaat op het werk en er ook geen 7200 tmp hdd`s op het werk zijn alleen 5200 tmp, en ikzelf heb er net 1 gekocht vandaar dat ik er nooit echt een onder de ogen heb gehad alleen scsi heb ik veel mee geknoeid

Is hiermee je vraag beantwoord?

Verwijderd

Je kan een ata33 kabel wel degelijk op een ata66 aansluiten ...maar een ata66 kabel is meestal (misschien zelfs altijd) beter ook al heb je ata33 devices.

• jedel

jedel

Kevlar

Op dinsdag 28 augustus 2001 22:09 schreef Dewoudloper het volgende:
omdat er nooit een pc stuk gaat op het werk en er ook geen 7200 tmp hdd`s op het werk zijn alleen 5200 tmp, en ikzelf heb er net 1 gekocht vandaar dat ik er nooit echt een onder de ogen heb gehad alleen scsi heb ik veel mee geknoeid

Is hiermee je vraag beantwoord?
helemaal :)

• Mary Wana
  • Laatst online: 28-04 13:21

Mary Wana

keyboard nut

im` totally confuzed :?

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Op dinsdag 28 augustus 2001 21:12 schreef Dewoudloper het volgende:
is het mogelijk om mijn 7200 toeren hdd in mijn pII 233 mHZ op mijn 5200 toeren ide kabel te laten lopen zonder dat ook die gaat roken, 7200 toeren ide kabel is namelijk anders
dan die van een 5200 toeren en zet daarom mijn twijfels
zion rolls on the floor laughing his motherfucking ass off
:+

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Verwijderd

Op dinsdag 28 augustus 2001 21:58 schreef mvdejong het volgende:
Dat werd regelmatig gedaan door moederbord-fabrikanten die de kabels meeleverden.
Helaas had elke fabrikant zijn eigen standaard (voor FDD's is het wel geregeld).
Omdat ik veel bouw en ombouw moet ik regelmatig zo'n dicht vierkantje openboren omdat de kabel wel, maar de connector niet op de hoogte is van het trucje.
Hmmm, zit daar dan wel een aansluitingkje achter?
Want ik heb nu een ATA100 kabeltje, maar daar zit dus ook zo'n gaatje dicht. Dit is echter niet een klein blokje plastic wat erin gedouwd is, maar echt zoals de connector gemaakt is.

Dit wil ik namelijk weten omdat de verdeling van die kabel heel irritant is, dus ik wou 'm ff omdraaien zodat het lange stuk tussen m'n cd-romdrive en hd zit, maar dan zit dat irritante dichtgemaakte gaatje op de verkeerde plaats. FF een ascii plaatje om het duidelijker te maken:

mobo|--------------|hd|------|cdrom

Door nu de boel om te draaien wou ik wat meer ruimte tussen cdrom & hd krijgen:

mobo|------|hd|-------------|cdrom

Maar dat gaat dus niet omdat het dichtgemaakte gaatje dan aan de verkeerde kant zit (boven ipv van onder), kan ik dat dus openboren, ookal is dit een gaatje wat vanaf het begin al dicht heeft gezeten en waar niet later een stukje plastic in is gedouwd? Zit daar een werkende aansluiting achter?

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-04 22:13
Op dinsdag 28 augustus 2001 21:19 schreef Dewoudloper het volgende:
....daar de vielestijnen....
Je bedoelt "naar de Filistijnen" ? :o

ach...in een volgend leven lach je er om!

Pagina: 1