Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:27

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Ik zoek een?
5.1 Receiver met minimaal 4 HDMI, ARC, 4K zou leuk zijn, maar niet nodig.

Wat is je budget?
150 - 250 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
KPN Box, PS4, 4K Mediaplayer op aansluiten. Huidige Pioneer VSX-922 heeft het begeven. 2 x Technics SB-F1MK2 front speakers, simpele Onkyo rears, en een JBL actieve sub. Magnat Supreme Center 252 Centerspeaker.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik twijfel tussen 2 apparaten die ik gevonden heb op marktplaats hier in de buurt:

uitvoering: Yamaha RX-V479 Zwart

en

uitvoering: Onkyo TX-NR636 Zwart

Ik zie eigenlijk weinig verschil tussen de 2, echter kunnen de experts mij vast vertellen welke van de 2 aan te raden is. Ik neig naar de Onkyo omdat Dolby Atmos wellicht nog leuk gaat zijn in de toekomst.

[ Voor 6% gewijzigd door Damian op 27-10-2022 12:07 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:46
Damian schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 11:54:
...4K zou leuk zijn, maar niet nodig...
...4K Mediaplayer op aansluiten...
Is er een Full HD TV aangesloten op de set of heb je alleen Full HD bronnen? Benoemen van de TV is sowieso handig omdat beide receivers mogelijk een bottleneck kunnen zijn als je bijvoorbeeld Dolby Vision wilt gebruiken.

Puur kijkende naar de genoemde eisen zou ik eerder voor Yamaha gaan maar dat is puur persoonlijke voorkeur wegens de slechte reputatie van Onkyo in het verleden en dat YPAO een betere Room EQ schijnt te zijn dan AccuEQ van Onkyo. Onkyo is de meer potente machine (al mag je de vermogens opgegeven in de Pricewatch vergeten) en is qua looks wel cleaner dan Yamaha.

Ik vraag me echter af of gevonden receivers überhaupt een goede keuze zijn, vandaar dat ik benieuwd ben naar de TV. Of je moet al zeggen "ik doe niets met HDR".

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 27-10-2022 12:56 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:27

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Huidige tv is een Full HD Samsung, dus geen HDR e.d.

Wellicht dat er een instap 4k gaat komen, maar zit niet in de nabije planning eigenlijk. De speler ondersteund 4K, maar gezien er dus geen 4K tv is doe ik er dus weinig mee inderdaad.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta