Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vloerverwarmingsgroepen worden niet warm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Middelland
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 23-04 23:10
Hallo,

Mijn vloer wordt niet warm. De CV ketel staat op 55° en de aanvoer tot de verdeler voelt ook warm aan.
De retourleiding en de groepen worden alleen niet warm. Alle groepen staan open, heb ze inmiddels ook 1 voor 1 open gehad. Daarnaast is de retourleiding ook volledig open gezet.
5 groepen zijn voor beneden, ongeveer 85 meter per slang. Groep 6 is naar de badkamer. De is ongeveer 50 meter.
Ik heb ook een nieuwe thermostaat (tado). Deze staat op 25°. De radiatoren boven geven wel warmte af.

Wat gaat er mis?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JPu5QJuQ3kavbJkvPKZVM6vlVYw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/717l6beBpurrPpMDFWjPYoOZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6sGgkiNbEjhytdcCQJIIfaCyG04=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bdWmULZIRtrDSrOf5fDKtr1g.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4JQuib_x3u4TMMtmLC_82GxFIN0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/er7R3DYR5fs4lOejpY9TobGQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HaeOvKwDL-mnyLd2xjjl2qbS4PA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HM3TBv09DnxGMomeou6y6DSC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 59% gewijzigd door Middelland op 27-10-2022 11:51 ]

Alle reacties

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

Loopt de pomp? Dus niet allen lampje maar is er daadwerkelijk stroming?

[ Voor 67% gewijzigd door flippy op 27-10-2022 11:54 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
Ontluchting op orde?

• Middelland
De pomp is ontlucht, er komt direct een straal water uit

• Middelland
flippy schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 11:53:
Loopt de pomp? Dus niet allen lampje maar is er daadwerkelijk stroming?
Pomp staat nu in laagste constante druk, er lijkt pompend geluid uit te komen.
In de hoogste constante druk wordt dit geluid sterker.

• Gramser
  • Nu online
Wat gebeurt er als je de CV op, zeg, 70 graden zet?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:54
Middelland schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 11:57:
[...]

De pomp is ontlucht, er komt direct een straal water uit
Hoe lopen de aanvoer/retour leidingen bovenop de verdeler? Als die ergens weer een bocht naar beneden maken kan daar lucht in blijven hangen.

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-11 10:43
Heb je de knoppen op de groepen al eraf gehaald?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Middelland
ThinkPad schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:00:
[...]

Hoe lopen de aanvoer/retour leidingen bovenop de verdeler? Als die ergens weer een bocht naar beneden maken kan daar lucht in blijven hangen.
`
Leiding lopen naar beneden, via het kruipgat langs het toilet naar boven.

• Middelland
Rainesh schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:02:
Heb je de knoppen op de groepen al eraf gehaald?
Ja, hier staat de cijfers 1 tot 6. Alle groepen staan op zes. Ook heb ik deze pinnetjes los ingedrukt met een tang. Helaas geen verschil.

• Rainesh
Heb je de schroef van de retourleiding weleens beetje open gedraaid om te kijken of er water uit komt.

Knop van je thermostaat al eraf gehaald en daar de pin van ingedrukt zodat het een beetje los komt.

• japieb
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-10 12:56
Waar gaat het draadje van je thermostaatknop naar toe? Bij mij zit het uiteinde vast aan de verdeler.

JapieB

• Middelland
Gramser schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 11:59:
Wat gebeurt er als je de CV op, zeg, 70 graden zet?
Aanvoer wordt een stuk warmer, verder geen verschil.

• QvTzKwCi
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:36
Controleer of de aanvoer en retour misschien zijn omgedraaid (verkeerd aangesloten) Als de pomp dan aanstaat, houd hij juist de warme aanvoer tegen (!)

• Gramser
  • Nu online
Heeft het ooit wel gewerkt of is het een volledig nieuwe installatie?

• Middelland
Rainesh schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:08:
Heb je de schroef van de retourleiding weleens beetje open gedraaid om te kijken of er water uit komt.

Knop van je thermostaat al eraf gehaald en daar de pin van ingedrukt zodat het een beetje los komt.
Schroef half los gedraaid, er komt geen water uit. Daarnaast thermostaat al tweemaal los gehad. Pinnetje zit los en ook al eens een minuut ingedrukt gehouden

• Middelland
japieb schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:09:
Waar gaat het draadje van je thermostaatknop naar toe? Bij mij zit het uiteinde vast aan de verdeler.
Deze ligt op de grond, is een lang gekruld ijzerdraadje.

• Middelland
Gramser schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:12:
Heeft het ooit wel gewerkt of is het een volledig nieuwe installatie?
Volledig nieuw, in augustus geplaatst. Half oktober het systeem aangezet.

• Rainesh
Middelland schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:15:
[...]

Dat hoort aan de verdeler vast te zitten.

Wel vreemd dat er geen water uit komt.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Wat zegt de installateur?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Gramser
  • Nu online
[...]

Als je het hebt laten doen, is dit het moment om de installateur terugbrengen laten komen.

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:21
Je pomp staat op bijna vol gas zie ik en staat niet in storing, neem aan dat de pomp ook werkelijk draait.

lijkt op een vastzittende thermonstaat of lucht in het systeem, gezien nieuw systeem lijkt lucht.

Trek die grote witte knop waar op staat 30/40/50c etc er eens af dan zou meteen de wijzer van de vloerverwarming omhoog moeten gaan, is dat het geval heb je te maken met een vastzittende thermonstaatkraan.

Gaan de wijzers op jouw vloerverwarmingsverdeler meters niet omhoog krijg je geen warmwater inderdaad, als de kraan open gaat moet dat behoorlijk vlot omhoog gaan richting 30-40c ondanks als de ketel net start bijvoorbeeld.

De lengte van de lussen zijn niet relevant je krijgt niet eens warm water aangeleverd bij de verdeler.

[ Voor 15% gewijzigd door mr_evil08 op 27-10-2022 12:21 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• Rainesh
Je hebt tussen je groep en pomp in een aftapkraan. Net onder je meters.

Je kunt daarvan de dop eraf draaien en de dop fungeert ook als een soort van sleutel. Aan de onderkant van je kraan kun je die weer erop plaatsen, kun je het daarmee open of dicht draaien?

Je temperatuur moet idd omhoog gaan als je je thermostaat knop eraf haalt.

[ Voor 3% gewijzigd door Rainesh op 27-10-2022 12:19 ]

• feye1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-01 23:38
Niet zelf aan gaan lopen klooien. Bel de installateur.

• Middelland
mr_evil08 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:17:
Je pomp staat op bijna vol gas zie ik en staat niet in storing, neem aan dat de pomp ook werkelijk draait.

lijkt op een vastzittende thermonstaat of lucht in het systeem, gezien nieuw systeem lijkt lucht.

Trek die grote witte knop waar op staat 30/40/50c etc er eens af dan zou meteen de wijzer van de vloerverwarming omhoog moeten gaan, is dat het geval heb je te maken met een vastzittende thermonstaatkraan.

Gaan de wijzers op jouw vloerverwarmingsverdeler meters niet omhoog krijg je geen warmwater inderdaad, als de kraan open gaat moet dat behoorlijk vlot omhoog gaan richting 30-40c ondanks als de ketel net start bijvoorbeeld.

De lengte van de lussen zijn niet relevant je krijgt niet eens warm water aangeleverd bij de verdeler.
Wijzer gaat nu richting 30 graden.

• Middelland
Rainesh schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:19:
Je hebt tussen je groep en pomp in een aftapkraan. Net onder je meters.

Je kunt daarvan de dop eraf draaien en de dop fungeert ook als een soort van sleutel. Aan de onderkant van je kraan kun je die weer erop plaatsen, kun je het daarmee open of dicht draaien?

Je temperatuur moet idd omhoog gaan als je je thermostaat knop eraf haalt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JPu5QJuQ3kavbJkvPKZVM6vlVYw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/717l6beBpurrPpMDFWjPYoOZ.jpg?f=fotoalbum_large

• Rainesh
Middelland schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:22:
[...]

Wijzer gaat nu richting 30 graden.
Dat is goed. Weer knop erop :
Ja inderdaad dat kraantje. Dop (dat vierkantje in het midden ervan) is een sleutel dat je aan de onderkant kunt gebruiken.

[ Voor 55% gewijzigd door Rainesh op 27-10-2022 12:25 ]

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:30
[...]
Volgens mij hoort dat in de zijkant van de verdeler te steken, dit meet de aanvoer temperatuur van het water. Ik zou dit (ook) eerst laten herstellen omdat thermostaatkraan nu niet de juiste watertemperatuur meet.

• Middelland
Rainesh schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:25:
[...]

[...]

Ja inderdaad dat kraantje. Dop (dat vierkantje in het midden ervan) is een sleutel dat je aan de onderkant kunt gebruiken.
Deze is dicht, kort open gedraaid. Komt lauw (30graden) water uit

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-10 16:55

KatirZan

Wandelende orgaanzak

[...]

Heb je geen opstartprotocol gevolgd? Dan zou je kunnen weten of het werkt of niet...

Verder vertel je dat je een Tado thermostaat hebt geplaatst, is deze per ruimte ingedeeld of heb je een enkele neergezet?

Als dat namelijk het geval is, dan dien je een draadloze ontvanger naast je ketel te hangen en een zoneklep te laten plaatsen op je vloerverwarming. De tado gaat dan naar je zoneklep en niet meer via een draad naar je ketel. Tado opent dan de zoneklep voor de vloerverwarming en je ketel zorgt voor warmwater toevoer. Zo kan je de andere radiatoren los van je vloerverwarming ook verwarmen zonder dat alle systemen open gaan...

Op hoeveel graden staat je thermostaatknop op je VVW ingesteld? Deze kan je namelijk ook iets hoger zetten (37/38 graden)

[ Voor 6% gewijzigd door KatirZan op 27-10-2022 12:31 ]

Wabbawabbawabbawabba

• Middelland
Jef61 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:28:
[...]

Volgens mij hoort dat in de zijkant van de verdeler te steken, dit meet de aanvoer temperatuur van het water. Ik zou dit (ook) eerst laten herstellen omdat thermostaatkraan nu niet de juiste watertemperatuur meet.
Zo lijkt het wel op de foto er uit te zien ja

• Rainesh
Middelland schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:30:
[...]

Deze is dicht, kort open gedraaid. Komt lauw (30graden) water uit
Waar komt dan precies water uit? Voorzijde?

• Middelland
Rainesh schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:33:
[...]

Waar komt dan precies water uit? Voorzijde?
Uit het kraantje waar ik het onder los draai

• Middelland
Jef61 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:28:
[...]

Deze is nu in de vloerverwarming geplaatst

• Rainesh
Heb je ook een LTV inregelventiel aan de zijkant? Staat deze open of dicht

• Middelland
Rainesh schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:35:
Heb je ook een LTV inregelventiel aan de zijkant? Staat deze open of dicht
Er zit geen LTV bij

• Middelland
KatirZan schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:30:
[...]

Heb je geen opstartprotocol gevolgd? Dan zou je kunnen weten of het werkt of niet...

Verder vertel je dat je een Tado thermostaat hebt geplaatst, is deze per ruimte ingedeeld of heb je een enkele neergezet?

Als dat namelijk het geval is, dan dien je een draadloze ontvanger naast je ketel te hangen en een zoneklep te laten plaatsen op je vloerverwarming. De tado gaat dan naar je zoneklep en niet meer via een draad naar je ketel. Tado opent dan de zoneklep voor de vloerverwarming en je ketel zorgt voor warmwater toevoer. Zo kan je de andere radiatoren los van je vloerverwarming ook verwarmen zonder dat alle systemen open gaan...

Op hoeveel graden staat je thermostaatknop op je VVW ingesteld? Deze kan je namelijk ook iets hoger zetten (37/38 graden)
De tado staat in de woonkamer en is een enkele. De aanvoer tempratuur al op verschillende graden gehad. Helaas geen verschil.
Daarnaast heb ik een opstookprotocol gevolgd. Het leek te werken, iedere dag werd het 1 graad warmer. Helaas was dit toeval, gezien het na een dag of drie stopte en het te maken had met de buitentempratuur.

[ Voor 4% gewijzigd door Middelland op 27-10-2022 12:55 ]

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Ik zou contact opnemen met het bedrijf die de verwarming aangelegd heeft, het kan zijn dat je een verstopte leiding hebt...

Wabbawabbawabbawabba

• Middelland
KatirZan schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:25:
Ik zou contact opnemen met het bedrijf die de verwarming aangelegd heeft, het kan zijn dat je een verstopte leiding hebt...
Inmiddels contact gehad. Hij adviseerde de radiator in de badkamer vol open te zetten.
Zo wordt het water in de leiding minder warm.
Gedachte hier achter is dat het water te warm was en de verdeler hierdoor blokkeerde.
Lijkt me sterk dat dit de oplossing is, maar wie weet.

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Middelland schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 16:23:
[...]

Inmiddels contact gehad. Hij adviseerde de radiator in de badkamer vol open te zetten.
Zo wordt het water in de leiding minder warm.
Gedachte hier achter is dat het water te warm was en de verdeler hierdoor blokkeerde.
Lijkt me sterk dat dit de oplossing is, maar wie weet.
Deze heb ik vaker gehoord en wil nog wel eens werken, hoofdzakelijk wanneer er geen overdrukventiel aanwezig is in het systeem. Is deze trouwens wel aanwezig, ik zie hem namelijk niet bij de VVW zitten (hij zit dan ws. bij de CV ketel).

Het is daarnaast ook goed mogelijk dat het binnenwerk van je thermostaatknop defect is, als je de knop er afhaalt en het pinnetje indrukt, gaat deze dan zwaar of licht? Dit moet namelijk best zwaar gaan...

Wabbawabbawabbawabba

• Middelland
KatirZan schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 16:51:
[...]

Deze heb ik vaker gehoord en wil nog wel eens werken, hoofdzakelijk wanneer er geen overdrukventiel aanwezig is in het systeem. Is deze trouwens wel aanwezig, ik zie hem namelijk niet bij de VVW zitten (hij zit dan ws. bij de CV ketel).

Het is daarnaast ook goed mogelijk dat het binnenwerk van je thermostaatknop defect is, als je de knop er afhaalt en het pinnetje indrukt, gaat deze dan zwaar of licht? Dit moet namelijk best zwaar gaan...
Het pinnetje gaat, net als de pinnetjes van de groepen, lastig en niet de hand in te drukken. Dit lukt alleen als ik het met een voorwerp indruk.
Ik denk dat er geen overdrukventiel is geplaatst. Deze dit ook niet bij de CV.

[ Voor 5% gewijzigd door Middelland op 27-10-2022 16:59 ]

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Middelland schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 16:58:
[...]

Het pinnetje gaat, net als de pinnetjes van de groepen, lastig en niet de hand in te drukken. Dit lukt alleen als ik het met een voorwerp indruk.
Ik denk dat er geen overdrukventiel is geplaatst. Deze dit ook niet bij de CV.
Hmm...word het systeem nu wel warm bij het openzetten van een andere radiator?

Ik zou trouwens de vloerenboer maar even langs laten komen...ik vertrouw er niet zo op...

Wabbawabbawabbawabba

Pagina: 1