Ben al een tijdje bezig met het proberen overclocken van mijn Athlon 1200 AXIA, als cooler gebruik ik de Silverado (Turbo stand --> 12 v). De mobo is een abit kt7a met de laatste biosupdate (3r). De corevoltage staat standaard op 1,75 v in het bios wat volgens de sensors op mijn kt7a resulteert in een spanning van 1,85 v. Tevens zit mijn kast vol met casefannen dus aan airflow zal het in iedergeval niet liggen. De temperaturen zijn nu:
------------ idle ------- stressed
CPU: -------- 42 --------- 51
Chipset: ---- 26 --------- 27
Case: ------- 22 --------- 22
Voorheen met de oude bios draaide mijn systeem idle op 30 graden, maar met de bios rev. 3r is het tegenwoordig rond de 40 graden.
Als ik ga overclocken kom zonder het core voltage te verhogen niet eens stabiel op 1333 MHz. Pas als mijn core voltage op 1,85 in het bios staat (1,95 in het echt) dan draait ie redelijk stabiel op 1333 en 1400 MHz. Veel verder kom ik niet stabiel
. Bij een vriend van mij die een TB 1000 MHz (AXIA) heeft draait ie wel rockstable op 1333 met standaard core voltage (MSI moederboard) en veel hogere temperaturen. Heb ik nou gewoon pech of ligt het toch aan de cooling. Post ook even jouw ervaringen met de AXIA core.
thx Master_Egg
ps. zou het aan de voeding kunnen liggen? Is een 350 watt voeding van powerline kast.
------------ idle ------- stressed
CPU: -------- 42 --------- 51
Chipset: ---- 26 --------- 27
Case: ------- 22 --------- 22
Voorheen met de oude bios draaide mijn systeem idle op 30 graden, maar met de bios rev. 3r is het tegenwoordig rond de 40 graden.
Als ik ga overclocken kom zonder het core voltage te verhogen niet eens stabiel op 1333 MHz. Pas als mijn core voltage op 1,85 in het bios staat (1,95 in het echt) dan draait ie redelijk stabiel op 1333 en 1400 MHz. Veel verder kom ik niet stabiel
thx Master_Egg
ps. zou het aan de voeding kunnen liggen? Is een 350 watt voeding van powerline kast.