Toon posts:

iPhone 13 Pro nieuw of gerepareerd?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tommatje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-03 18:46
Sinds enkele dagen in het bezit van een iPhone 13 Pro in Sierra blauw. Ik vraag mij af of mijn iPhone wel helemaal 100% nieuw is en ik niet stiekem een gebruikt toestel heb ontvangen.

Uit de doos viel mij namelijk al een klein schadeplekje op onder de volumetoets en vind ik de schermrand rechts wel erg verschillen van de rand links. Er lijkt hier een soort viezigheid / schade te zitten. Ik heb het geprobeerd op de foto te zetten maar het is heel slecht zichtbaar.

Laat but not least zie ik als ik het scherm vochtig maak twee gekke plekken zitten. Het lijkt voor mij als leek wel heel erg op een afdruk van een zuignap. Ik heb een screenprotector, dus het kan heel goed daar aan liggen. Maar om die er nu af te halen om te “testen” en een nieuwe te kopen voor 2 tientjes is wat overdreven als er misschien iemand met ervaring in schermreparaties meteen kan aangeven of dat hier het geval zou kunnen zijn.

Je ziet het alleen als het scherm vochtig is, je voelt niks en ziet ook niks bij een droog scherm. Ik heb dit nog nooit eerder bij welke telefoon en screenprotector gezien…

Ik heb al een vraag uitstaat bij de leverende webshop, maar die zijn helaas al 2 dagen stil.

Bij voorbaat dank!

Beste antwoord (via Tommatje op 27-10-2022 07:42)

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:57
Dit is echt geen nieuw toestel. Die krassen aan de zijkanten horen niet. De boel lijkt flink beschadigd. Wat mij betreft is dit toestel opnieuw geseald. Mocht je binnen de 14 dagen retourtermijn zitten, zou ik hem sowieso retourneren. Het zit je niet lekker, je bent er niet blij mee. Retourneren en elders een nieuwe bestellen.

Ze zijn duur genoeg en je mag dan ook verwachten dat je tevreden bent.

Alle reacties

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
@Tommatje
Een Iphone wordt toch gewoon in een gesealde doos geleverd? En de Iphone is "verpakt" netjes in plastic.
Bekijk maar eens een willekeurig unboxing video op youtube hoe hij normaal verpakt is.
Aan de hand daarvan kan je waarschijnlijk beter zien of hij gebruikt was of niet.

• Tommatje
Sorry, vergeten te vermelden.

De doos was geseald, maar er zat verder geen plastic omheen. Dat hoort vanaf de 13 volgens mij ook niet meer.

Kan natuurlijk daadwerkelijk gewoon vanuit de fabriek met een afwijking zijn gekomen, maar ik vind zoveel “mankementjes” gewoon verdacht. Vandaar de vraag.

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:56
Tommatje schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 19:45:
Sinds enkele dagen in het bezit van een iPhone 13 Pro in Sierra blauw. Ik vraag mij af of mijn iPhone wel helemaal 100% nieuw is en ik niet stiekem een gebruikt toestel heb ontvangen.

Uit de doos viel mij namelijk al een klein schadeplekje op onder de volumetoets en vind ik de schermrand rechts wel erg verschillen van de rand links. Er lijkt hier een soort viezigheid / schade te zitten. Ik heb het geprobeerd op de foto te zetten maar het is heel slecht zichtbaar.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Laat but not least zie ik als ik het scherm vochtig maak twee gekke plekken zitten. Het lijkt voor mij als leek wel heel erg op een afdruk van een zuignap. Ik heb een screenprotector, dus het kan heel goed daar aan liggen. Maar om die er nu af te halen om te “testen” en een nieuwe te kopen voor 2 tientjes is wat overdreven als er misschien iemand met ervaring in schermreparaties meteen kan aangeven of dat hier het geval zou kunnen zijn.

[Afbeelding]

Je ziet het alleen als het scherm vochtig is, je voelt niks en ziet ook niks bij een droog scherm. Ik heb dit nog nooit eerder bij welke telefoon en screenprotector gezien…

Ik heb al een vraag uitstaat bij de leverende webshop, maar die zijn helaas al 2 dagen stil.

Bij voorbaat dank!
Als er schade op zit zou ik hem sowieso retouren. Dat moet niet kunnen. Als je zeker weet dat je het niet zelf veroorzaakt hebt.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

• Patrick22221
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Dat is geen nieuwe iphone

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:16
Als ie dicht zat horen er twee van die strips op de doos te zitten. Hier te zien als hij de doos opent. Denk niet dat webshops die strips hebben liggen.
YouTube: iPhone 13 Groen - UNBOXING

[Voor 17% gewijzigd door matthijst op 26-10-2022 21:58]

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-03 19:30
matthijst schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 21:58:
Als ie dicht zat horen er twee van die strips op de doos te zitten. Hier te zien als hij de doos opent. Denk niet dat webshops die strips hebben liggen.
YouTube: iPhone 13 Groen - UNBOXING
Dat is tegenwoordig ook geen garantie meer, men heeft ontdekt hoe je die strip kan vervangen (blijkbaar kun je de orginele gewoon online kopen) wat het allemaal makkelijker maakt dan de oude plastic seal.

Zag recent nog een video erover, omdat het in onder andere Japan een issue begint te worden.

• Tommatje
Ik ben het volledig met een ieder eens dat je moet kunnen vertrouwen op seal = nieuw.

Maar kijk dan:

Schermrand links

Schermrand rechts…

Zo komen ze neem ik aan toch niet door de Apple kwaliteitscontrole!?

Morgen weer contact zoeken met de webwinkel. En waarschijnlijk retourneren inderdaad.

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:11

Speedmaster

Make my day...

Met welke letter begint het serienummer van je iPhone…?

Instellingen - Algemeen - Info

• M: Origineel toestel, werd nieuw verkocht
• F: Refurbished toestel, gereviseerd door Apple of een erkende Apple serviceprovider
• N: Vervangend toestel, origineel toestel dat is vervangen door Apple
• P: Gepersonaliseerd toestel met inscriptie of gravering (vooral bij iPads)

[Voor 61% gewijzigd door Speedmaster op 26-10-2022 22:52]

• Tommatje
Bedoel je echt het SERIEnummer of het MODELnummer?

Het MODELnummer begint namelijk met een M (En met een A als ik erop tik) Het SERIEnummer begint met de letter F.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Terug sturen dat ding. Dit is geen nieuwe!

Waar komt hij vandaan?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 10:58
Tommatje schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 23:02:
Bedoel je echt het SERIEnummer of het MODELnummer?

Het MODELnummer begint namelijk met een M (En met een A als ik erop tik) Het SERIEnummer begint met de letter F.
Model

Hello. Is it me you're looking for?

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-03 23:18
Download gratis voor Windows : 3utools
Sluit je ipphone aan en daar zie je welke dingen er vervangen zijn....alsook het scherm

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:57
Dit is echt geen nieuw toestel. Die krassen aan de zijkanten horen niet. De boel lijkt flink beschadigd. Wat mij betreft is dit toestel opnieuw geseald. Mocht je binnen de 14 dagen retourtermijn zitten, zou ik hem sowieso retourneren. Het zit je niet lekker, je bent er niet blij mee. Retourneren en elders een nieuwe bestellen.

Ze zijn duur genoeg en je mag dan ook verwachten dat je tevreden bent.

• Tommatje
Eens, dank allen voor de antwoorden.

Komt bij Belsimpel vandaan, beetje jammer dat daar beschadigde iPhones als nieuw worden verkocht.

Ik ga m terugsturen. Een krasje links of rechts maakt me niet eens heel veel uit, maar als ik over een jaar een beroep wil doen op garantie kan je nu al je klok erop gelijk zetten dat de “je hebt m zelf laten vallen” kaart gespeeld gaat worden.

Dank iedereen voor het meedenken!

• Dennisdn
  • Laatst online: 17:59
Tommatje schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 20:43:
Sorry, vergeten te vermelden.
De doos was geseald, maar er zat verder geen plastic omheen. Dat hoort vanaf de 13 volgens mij ook niet meer.
Jawel:

Geeft het instellingen>info-scherm niet wat extra info over zoals wel of niet beschikbaar zijn van AppleCare?

• Mizgala28
Dennisdn schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 08:59:
[...]

Jawel:
[Afbeelding]

Geeft het instellingen>info-scherm niet wat extra info over zoals wel of niet beschikbaar zijn van AppleCare?
Niet plastic op het toestel zelf, maar om de doos ervan.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:04
Mag ik vragen waar deze telefoon is aangeschaft? Niet op Marktplaats hoop ik?

• Mizgala28
turkeyhakan schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:04:
Mag ik vragen waar deze telefoon is aangeschaft? Niet op Marktplaats hoop ik?
Blijkbaar Belsimpel
Ik geef wel toe dat ik dit type verhalen wel vaker heb gehoord, vooral met populaire merken zoals Samsung en Apple.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:04
Mizgala28 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:08:
[...]

Blijkbaar Belsimpel

[...]

Ik geef wel toe dat ik dit type verhalen wel vaker heb gehoord, vooral met populaire merken zoals Samsung en Apple.
Overheen gelezen. Bedankt.

Ik adviseer mensen dan ook altijd om niet bij een Belsimpel of Mobiel te bestellen. Het gaat in veel gevallen goed, maar toch. Dit is weer een voorbeeld daarvan.. Helaas blijven mensen daar toch bestellen..

[Voor 5% gewijzigd door turkeyhakan op 27-10-2022 09:10]

• Mizgala28
turkeyhakan schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:10:
[...]

Overheen gelezen. Bedankt.

Ik adviseer mensen dan ook altijd om niet bij een Belsimpel of Mobiel te bestellen. Het gaat in veel gevallen goed, maar toch. Dit is weer een voorbeeld daarvan.. Helaas blijven mensen daar toch bestellen..
Voor abonnementen snap ik meeste mensen nog wel, ik zelf bestel bij Belsimpel vooral vanwege de vrijheid in welke abonnement voor welke prijs ik met welke toestel neem, verder de grotere keuze in telefoons speelt ook een rol mee.

En hoewel ik zelf nooit issues met hun had, ik snap je punt wel want het komt bij hun vaker voor dan elders, en hoewel vlekken bijvoorbeeld ook uit een fabriek kunnen komen op een toestel, de telefoon van de TS ziet er overduidelijk gebruikt uit.

• Flipm0de
Donstil schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 23:05:
Terug sturen dat ding. Dit is geen nieuwe!

Waar komt hij vandaan?
Nvt

[Voor 15% gewijzigd door Flipm0de op 27-10-2022 09:21]

• Tommatje
Dennisdn schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 08:59:
[...]

Jawel:

*knip foto*

Dit plastic zat wel op het scherm, maar mij viel toen wel op dat er wat opgedroogde waterresten zichtbaar waren toen ik dat eraf trok. Maar ik dacht, ter goeder trouw, de iPhone zal na het testwerk door Apple vast even schoongespoeld zijn van vingerafdrukken... Geen foto van gemaakt, hier ging op dat moment nog geen alarmbel rinkelen.

De 'beperkte garantie' staat aan vanaf mijn datum verlengen (23 oktober) en op moment van schrijven is AppleCare+ nog 58 dagen beschikbaar..

Ik dacht dat Belsimpel best hoog staat aangeschreven. Mijn partner heeft een maand geleden via MediaMarkt verlegd en daar werd gewoon heel eerlijk gezegd dat men enkel een geretourneerd product op voorraad, beetje korting, gratis screenprotector, telefoon op schade mogen controleren in de winkel…Zo hoort het! Maar blijkbaar denken ze bij Belsimpel dat ze nieuwprijzen voor (slecht)gerepareerde en gebruikte toestellen kunnen vragen.

• Mizgala28
Tommatje schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:23:
Maar blijkbaar denken ze bij Belsimpel dat ze nieuwprijzen voor (slecht)gerepareerde en gebruikte toestellen kunnen vragen.
Ze hebben een outlet afdeling bij Belsimpel, je zou denken dat dit soort telefoons daar belanden.

Enige andere 2 dingen dat ik mij kan voorstellen is dat iemand het toestel slecht nagekeken heeft na retour, en anders dat je een refurbished model kreeg (volgens mij werken ze samen met Forza Refurbished daar voor)

Reden voor dat laatste zijn de markeringen op het scherm die je toonde.

Blijft in mijn ogen in beide gevallen onacceptabel met een gebruik voorwerp zoals een smartphone.

• Donstil
  • Niet online
Zowel zakelijk als privé heb ik die slechte ervaring met belsimpel eigenlijk niet en dat gaat om honderden toestellen de laatste 10 jaar. Verbaasd mij dus wel dat ze dit zo doen.

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Zou het zin hebben om dit ook bij Apple zelf te melden? Lijkt mij namelijk niet de bedoeling om zelf het doosje weer van een seal te voorzien en als ‘nieuw’ in de verkoop te gooien, dit is toch een vorm van oplichting?

Be “fearful when others are greedy, and greedy only when others are fearful.”

• Tommatje
Mizgala28 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:28:
[...]
Ze hebben een outlet afdeling bij Belsimpel, je zou
Blijft in mijn ogen in beide gevallen onacceptabel met een gebruik voorwerp zoals een smartphone.
Ik heb niks tegen refurbished, maar niet tegen nieuw prijzen…

Mijn partner die daadwerkelijk en bewust een geretourneerd product heeft gekocht, heeft ook AppleCare+ en garantie vanaf zijn aankoopdatum en niet de aankoopdatum van de 1e koper. Dus dit kunnen ze op een of andere manier resetten. Waterdicht is die check ook niet.

EDIT: Toevoeging:

Ik heb 3u gedownload en het verrificatierapport opgevraagd. Hoewel de score 100% is, is het test result bij ‘screen serial number’ niet ‘normal’ zoals bij alle andere componenten het geval is.

Ik lees op de website van 3u dat het scherm serialnummer niet uitleesbaar is en het een indicatie is dat als de front camera origineel is, het scherm waarschijnlijk niet vervangen is. Het is extra werk blijkbaar om de originele frontcamera op het vervangende scherm te assembleren wat dus vaak niet wordt gedaan.

https://tweakers.net/i/OTa72wWZVcOWpV63Ja2Uoo-6WPA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jdQ2irGg9W0875iCw41SnVgj.png?f=fotoalbum_large

Dan is de conclusie misschien toch fabrieksschade?

Retour gaat 'ie sowieso, maar nu wel benieuwd naar wat er aan de hand is... :P

[Voor 47% gewijzigd door Tommatje op 27-10-2022 11:03. Reden: Toevoegingen]

• Ttje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:36

Ttje

"We shall never surrender"

Tommatje schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:42:
[...]

Ik heb niks tegen refurbished, maar niet tegen nieuw prijzen…

Mijn partner die daadwerkelijk en bewust een geretourneerd product heeft gekocht, heeft ook AppleCare+ en garantie vanaf zijn aankoopdatum en niet de aankoopdatum van de 1e koper. Dus dit kunnen ze op een of andere manier resetten. Waterdicht is die check ook niet.

EDIT: Toevoeging:

Ik heb 3u gedownload en het verrificatierapport opgevraagd. Hoewel de score 100% is, is het test result bij ‘screen serial number’ niet ‘normal’ zoals bij alle andere componenten het geval is.

Ik lees op de website van 3u dat het scherm serialnummer niet uitleesbaar is en het een indicatie is dat als de front camera origineel is, het scherm waarschijnlijk niet vervangen is. Het is extra werk blijkbaar om de originele frontcamera op het vervangende scherm te assembleren wat dus vaak niet wordt gedaan.

[Afbeelding]

Dan is de conclusie misschien toch fabrieksschade?

Retour gaat 'ie sowieso, maar nu wel benieuwd naar wat er aan de hand is... :P
Het klopt inderdaad dat een frontcamera extra moeite kost om te monteren, echter is dit onderdeel essentieel (en identiek) om FaceID werkend te krijgen, met een andere module zou deze namelijk niet werken. Mocht dit het geval zijn geweest moet je ook de melding krijgen dat FaceID niet werkt in instellingen of als pop-up bij gebruik van de iPhone.

Wat betreft de melding "user dessision needed", dit zegt sowieso vrij weinig, want zoals je aangaf kan deze niet uitgelezen worden en geeft 3U bij elke iPhone deze melding aan. Daarnaast geeft de iPhone anders ook de melding dat het scherm vervangen is.

Edit:
De zuignap geeft inderdaad het vermoeden dat deze is gebruikt om het scherm open te maken. Daarnaast wijzen de beschadigingen op de plek tussen frame en scherm/glas dat er gebruik gemaakt is van een opening tool of iets dergelijks. Want voor het openmaken/vervangen van het scherm van een iPhone 13 serie is deze combi van deze tools nodig ;)
Check ook deze video: YouTube: The iPhone 13 Pro Max has TWO Secrets inside?! - Teardown!

[Voor 12% gewijzigd door Ttje op 27-10-2022 13:28]

• Tommatje
Het hoeft natuurlijk ook niet zo te zijn dat het scherm is vervangen. Dat was van mij een te snelle conclusie. Misschien is de achterkant wel gebarsten en is deze vervangen, ook dan moet het scherm er volgens mij uit. Speculatie...

Ik heb inmiddels verzocht om omruiling/annulering. Ergens voelt dit slecht voor minimale cosmetische schade, maar voor 1000+ moet je erop kunnen vertrouwen dat je product origineel, nieuw en schadevrij is. Als de buitenkant er al zo uit ziet… Geen idee wat er binnenin allemaal gerommeld is en wat er op lange termijn daardoor kapot kan gaan…

• Flipm0de
Tommatje schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:57:
Het hoeft natuurlijk ook niet zo te zijn dat het scherm is vervangen. Dat was van mij een te snelle conclusie. Misschien is de achterkant wel gebarsten en is deze vervangen, ook dan moet het scherm er volgens mij uit. Speculatie...

Ik heb inmiddels verzocht om omruiling/annulering. Ergens voelt dit slecht voor minimale cosmetische schade, maar voor 1000+ moet je erop kunnen vertrouwen dat je product origineel, nieuw en schadevrij is. Als de buitenkant er al zo uit ziet… Geen idee wat er binnenin allemaal gerommeld is en wat er op lange termijn daardoor kapot kan gaan…
Nee joh. Zij moeten zich schamen dat ze dit voor 1000e plus aan je verkopen. En dan ook nog als nieuw. Ben benieuwd hoe ze dit oplossen want als ze je retour nu behandelen en ze schade zien, denken ze dan dat jij dit hebt gedaan?

Ik heb verder hele goeie ervaringen met belsimpel, dus misschien gewoon pech of de stagiair die aan de slag is geweest.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Speedmaster schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:49:
Met welke letter begint het serienummer van je iPhone…?

Instellingen - Algemeen - Info

• M: Origineel toestel, werd nieuw verkocht
• F: Refurbished toestel, gereviseerd door Apple of een erkende Apple serviceprovider
• N: Vervangend toestel, origineel toestel dat is vervangen door Apple
• P: Gepersonaliseerd toestel met inscriptie of gravering (vooral bij iPads)
Modelnummer bedoel je.
You can decipher the device model prefix to determine the original status of an iPhone
(and probably an iPad too) device, here’s how:
Open the “Settings” app on the iPhone
Go to “General” and then go to “About”
Look for “Model” and then read the model identifier next to that text, it will look something like “MN572LL/A”, the first character will let you know if the device is new, refurbished, replacement, or personalized:
Pay careful attention to the model number, because this will reveal the origin of the iPhone.
If the model number starts with M, it was purchased new from Apple.
If the model number starts with F, it was refurbished by Apple or a carrier.
If the model number starts with P, it was sold as a personalized iPhone with an engraving.
If the model number starts with N, Apple provided it as a replacement device for a malfunctioning iPhone.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Tommatje
Flipm0de schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 19:10:
[...]
Ik heb verder hele goeie ervaringen met belsimpel, dus misschien gewoon pech of de stagiair die aan de slag is geweest.
Ik hoop het, ik heb al 2 mails gestuurd maar tot op heden geen reactie. Ik ga er vanuit dat het wel goedkomt.

In ieder geval fijn om te lezen dat ik niet “gek” ben en dat dergelijke schade niet acceptabel is bij een “nieuwe” telefoon.

• Dennisdn
Tommatje schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 22:09:
[...]
Ik hoop het, ik heb al 2 mails gestuurd maar tot op heden geen reactie.
Waarom zou je daarop wachten? Hun antwoord zou ik niet eens relevant vinden.
Gewoon retour sturen onder het mom van "hij zat beschadigd in de doos" en een nieuwe bestellen lijkt mij een stuk sneller :)

[Voor 13% gewijzigd door Dennisdn op 29-10-2022 17:26]

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:53

Blokker_1999

Full steam ahead

Donstil schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:32:
Zowel zakelijk als privé heb ik die slechte ervaring met belsimpel eigenlijk niet en dat gaat om honderden toestellen de laatste 10 jaar. Verbaasd mij dus wel dat ze dit zo doen.
Mij verbaasd het dan weer dat mensen hier nog verbaasd over zijn. De WKOA dwingt vele bedrijven gewoon om dit te doen. De return rate is zo hoog dat men de winstmarge sterk omhoog zou moeten trekken wanneer men alles dat geretourneerd wordt met verlaagde prijs zou moeten verkopen.

En dan heb je een bedrijf als Apple dat je bijna gaat dwingen een bepaalde prijs te hanteren.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:53

Blokker_1999

Full steam ahead

Dennisdn schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 17:25:
[...]

Waarom zou je daarop wachten? Hun antwoord zou ik niet eens relevant vinden.
Gewoon retour sturen onder het mom van "hij zat beschadigd in de doos" en een nieuwe bestellen lijkt mij een stuk sneller :)
Je moet zelfs geen reden opgeven als je in de bedenktermijn zit, op voorwaarde dat het hier om een online koop gaat die geleverd is.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Donstil
  • Niet online
Blokker_1999 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 17:37:
[...]

Mij verbaasd het dan weer dat mensen hier nog verbaasd over zijn. De WKOA dwingt vele bedrijven gewoon om dit te doen. De return rate is zo hoog dat men de winstmarge sterk omhoog zou moeten trekken wanneer men alles dat geretourneerd wordt met verlaagde prijs zou moeten verkopen.

En dan heb je een bedrijf als Apple dat je bijna gaat dwingen een bepaalde prijs te hanteren.
Ja oké maar dat is een ander verhaal. Een open doos bestel ik sowieso niet of stuur ik terug zonder te kijken als ik die ontvang. Dus dat zou het kunnen zijn, al valt een toestel met deze beschadigingen niet meer onder WKOA dus hoef je dat ook niet te verwachten eigenlijk.

• Dennisdn
Ik zou het vanuit de leverancier wel een interessante case vinden. Hoe kon dit doosje in het reguliere proces terecht komen? Natuurlijk, het zou in theorie bij Apple al beschadigd kunnen zijn. Maar ik kan mij niet voorstellen dat er risico-op-beschadiging-onderdelen in de fabriekslijn aanwezig zijn, dan was dat allang weggeLeanSixSigmaat….

Deze partij staat wel bekend om het opkopen van buitenlandse restpartijen, maar dan nog is er een druif geweest die de doos tussen de andere heeft gegooid.

[Voor 23% gewijzigd door Dennisdn op 29-10-2022 17:47]

• Tommatje
Dat dus. Ik ben gewoon nieuwsgierig hoe dit überhaupt heeft kunnen gebeuren in een gesealde doos.

Omruilen mag, maar ik moet deze telefoon eerst terugsturen voor ik een nieuwe krijg. Ben ik een zeur als ik dat onredelijk vind, of is dit een heel normale gang van zaken?

Het is jammer dat ik me nu in allerlei bochten moet wringen om ergens een toestel te lenen omdat ze bij Belsimpel restpartijen verkopen.

Zag alle schade pas bij daglicht, de avond ervoor alles overgezet. Zo stom achteraf dat ik niet even heel goed de boel gecontroleerd heb… leermomentje…

[Voor 16% gewijzigd door Tommatje op 29-10-2022 22:46]

• Donstil
  • Niet online
Tommatje schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 22:40:
Omruilen mag, maar ik moet deze telefoon eerst terugsturen voor ik een nieuwe krijg. Ben ik een zeur als ik dat onredelijk vind, of is dit een heel normale gang van zaken?
Nah ik vind dat niet onredelijk maar je zou er zelf voor kunnen kiezen om deze order gewoon retour te zenden en de dag daarvoor een nieuwe te bestellen. Dan zet je alles over en stuur je het beschadigde exemplaar terug.

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:23
Ik heb het zelf ook wel eens meegemaakt: een gloednieuwe iPhone met krasjes op het scherm. Soms glippen dit soort toestellen gewoon door QC. Niks aan te doen, maar wel zuur.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee