Problemen bij terugbetaling bij webwinkel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-05 15:13
Ik heb een paar weken geleden 2 laptops, 3 monitoren en nog wat aanverwanten (soundbars en muis/toetsenborden) bestelt bij *knip* Webwinkel om onze thuiswerkplekken weer up to date te maken.

Ik heb betaalt met Ideal en zonder een account te maken (afgerekend als gast).

Nu wil het geval dat ik een van de bestellingen bijna 2 weken geleden heb geannuleerd.....echter de retour betaling blijft uit.
Ik heb hier al meerdere malen contact over gehad met de klanten service en betaalbewijzen etc. gestuurd....echter er zit totaal geen voortgang in, ze hebben moeite de betalingen in hun systeem te vinden, en bij bellen (alleen Engelstalige helpdesk blijkbaar?) krijg ik alleen als antwoord "het ligt bij de financiële afdeling" .

De bestelling die niet geannuleerd is zou eergisteren al bezorgt moeten worden, maar ook deze is blijven steken op de 1e fase van het bestel traject. Ook hier heb ik al diverse malen contact over gehad met de klantenservice, maar ook daarvan kunnen ze de betaling niet traceren, ondanks dat ik ook hier betalingsbewijzen met het exacte tijdstip, transactie nummer etc. gestuurd heb.

Afspraken die ik maak (ik zou vandaag een update krijgen) komen ze helaas ook niet na.

Ik ben er wel klaar mee, en ook deze laatste bestelling wil ik inmiddels wel annuleren, maar gezien het annuleringsproces van de 1e bestelling ben ik daar ook weer huiverig voor.

Inmiddels ligt er ruim 5500 euro bij *knip* Webwinkel waar ik dus totaal niet gerust op ben, ik bestel er igg nooit meer wat.

Hebben meerdere mensen dit wel eens meegemaakt bij *knip* Webwinkel icm Ideal? Of wellicht nog tips om dit zsm in orde te krijgen?

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 26-10-2022 21:50 . Reden: Naam winkel weggehaald volgens beleid ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Twee weken is bij B2B toch helemaal niets? Ik zou na zeg 30 dagen pas überhaupt gaan bellen..

Wat heb je afgesproken (lees: wat zijn hun algemene voorwaarden) over dergelijke termijnen?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:35
*knip* Webwinkel en ideal... het was 10 jaar geleden toen ik uit mijn HP laptop de magische rook zag verdwijnen en snel met ideal een laptop bij dell bestelde... het duurde een week voordat de order in behandeling werd genomen want ideal betalingen worden niet direct verwerkt. Pas na 2 weken had ik de laptop dan eindelijk...

Triest om te lezen dat *knip* Webwinkel nog steeds een week of meer nodig heeft voor het verwerken van een ideal betaling.

[ Voor 5% gewijzigd door Yorinn op 26-10-2022 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
F_J_K schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 19:43:
Twee weken is bij B2B toch helemaal niets? Ik zou na zeg 30 dagen pas überhaupt gaan bellen..

Wat heb je afgesproken (lees: wat zijn hun algemene voorwaarden) over dergelijke termijnen?
Betreft gewoon een particuliere bestelling...levertijd bij bestelling was 2 dagen...dat het wat langer duurt met Ideal is ok, was ook aangegeven, zou 3 dagen langer duren. Dat was 2 weken geleden.
Het meest zorgelijke is dat ik de indruk krijg door contacten met de klantenservice dat ze eigenlijk ook niet weten hoe te handelen of hoe ze dit op de rails zouden moeten krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
€5500 aan spul bestellen en dan met iDeal betalen? Jij durft.. Waarom niet betaald met een creditcard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
GioStyle schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 20:25:
€5500 aan spul bestellen en dan met iDeal betalen? Jij durft.. Waarom niet betaald met een creditcard?
Ik betaal nooit met cc...of Ideal of PayPal....dacht dat zo'n grote organisatie als *knip* Webwinkel zijn zaakjes wel voor elkaar zou hebben....maar dat is dus helaas een illusie....

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 26-10-2022 21:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
breagor schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 20:35:
[...]

Ik betaal nooit met cc...of Ideal of PayPal....dacht dat zo'n grote organisatie als *knip* Webwinkel zijn zaakjes wel voor elkaar zou hebben....maar dat is dus helaas een illusie....
Ik zeg niet dat een creditcard zaligmakend is, maar dan heb je wel een soort van een stok achter de deur op het moment dat *knip* Webwinkel niet gaat leveren om wat voor reden dan ook. Met iDeal betalen is alleen maar gunstig voor het bedrijf. Het bedrijf heeft dan direct je geld en jij kan er niets aan doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 26-10-2022 21:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:51
_JGC_ schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 19:48:
*knip* Webwinkel en ideal... het was 10 jaar geleden toen ik uit mijn HP laptop de magische rook zag verdwijnen en snel met ideal een laptop bij dell bestelde... het duurde een week voordat de order in behandeling werd genomen want ideal betalingen worden niet direct verwerkt. Pas na 2 weken had ik de laptop dan eindelijk...

Triest om te lezen dat *knip* Webwinkel nog steeds een week of meer nodig heeft voor het verwerken van een ideal betaling.
Zo kreeg ik eens spontaan een betaling teruggestort, kon nergens contact met ze krijgen hoe dit terug te betalen (laptop was immers geleverd). Een jaar later kreeg ik een onvriendelijk doch dringend verzoek alsnog te betalen :P . Was een zooitje daar en zal het nog steeds wel zijn. Wel fijne laptops trouwens. Succes TS!

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 26-10-2022 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik heb de naam van de webwinkel uit de TS, titel en een aantal reacties verwijderd. Deze mag achterwege blijven in de discussie, net als eigen ervaringen. Daar zijn de shopreviews voor.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
nou wordt het nog leuker....nu hebben ze ineens zonder overleg en zonder berichtgeving mijn bestelling die ik nog had lopen ineens ook geannuleerd.....dus ook daar maar weer achteraan, echt serieus, wat is dit voor bedrijf?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:37

eagle00789

Est. November 2005

De grootste fout die niemand hier aanhaalt is bestellen als gast.
Voor bestellingen met dit soort bedragen is dat namelijk (zowel B2B als B2C) een echte no-no in de wereld van bestellingen. Het is jammer dat veel webshops dit bieden.
Het nadeel van als gast bestellen is dat ze namelijk veel meer moeite moeten doen om jou bestelling(en) te kunnen vinden voor support en juist met dit soort bedragen moet je altijd een accountje aanmaken. kost niets.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
eagle00789 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 08:18:
Het nadeel van als gast bestellen is dat ze namelijk veel meer moeite moeten doen om jou bestelling(en) te kunnen vinden voor support en juist met dit soort bedragen moet je altijd een accountje aanmaken. kost niets.
Want met een ordernummer kun je doorgaans een bestelling niet opzoeken als je hebt besteld als gast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
Voor bestellingen met dit soort bedragen is dat namelijk (zowel B2B als B2C) een echte no-no in de wereld van bestellingen. Het is jammer dat veel webshops dit bieden.
probleem is: ik had een account, maar daar wist ik het ww niet meer van, dus een nieuw ww gevraagd, maar dat gaf de melding "account niet gevonden", maar als ik een nieuw account wilde maken kreeg ik de melding "account bestaat al".....dus dat ging ook niet lekker......dus toen maar als gast....
Ja wellicht had ik beter onder een ander email adres toen een 2e account kunnen aanmaken....maar ja wie gaat er nu vanuit dat dit soort bedrijven er zo'n bende van maken.....
Maar goed ik ga wel ergens anders shoppen en deze leverancier maar blijven bevragen over de terugbetalingen en dan zien wanneer ik het geld terug krijg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
renegrunn schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 08:24:
[...]

Want met een ordernummer kun je doorgaans een bestelling niet opzoeken als je hebt besteld als gast?
jazeker wel....dat werkt wel redelijk...je krijgt dan een eenmalige code op je mail adres waarmee je de bestellingen kunt inzien, tickets kunt maken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789

eagle00789

Est. November 2005

renegrunn schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 08:24:
[...]
Het is afhankelijk van het systeem dat men gebruikt als webshop eigenaar, maar inderdaad zijn er systemen die hier volledig mee de mist in gaan en niet goed zoeken vanuit ordernummers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:29

Croga

The Unreasonable Man

eagle00789 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 08:27:
Het is afhankelijk van het systeem dat men gebruikt als webshop eigenaar, maar inderdaad zijn er systemen die hier volledig mee de mist in gaan en niet goed zoeken vanuit ordernummers.
Dus wat jij zegt is dat de klant extra moet betalen met zijn privacy omdat de winkel zijn zaakjes niet op orde heeft.... Lekkere business zitten we dan in....

Ik maak nooit een account aan en heb hier nog nooit moeite mee gehad. De meeste bedrijven hebben die namelijk gewoon goed op orde en kunnen zoeken op EMail adres, leveringsadres, ordernummer en zo'n beetje alle andere eigenschappen van de bestelling; 1 keer zelfs op basis van het besteld product een order kunnen traceren.

Het is echt absoluut niet van deze tijd dat er niet gezocht kan worden op eender welke eigenschap van een bestelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Croga schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 08:32:
[...]

Dus wat jij zegt is dat de klant extra moet betalen met zijn privacy omdat de winkel zijn zaakjes niet op orde heeft.... Lekkere business zitten we dan in....
.
En jij bestelt iets zonder ergens je naam en adresgegevens achter te laten? Ben benieuwd of je ooit iets ontvangen hebt.

Oftewel: al die gegevens hebben ze al. Je betaalt dus niets extra's qua privacy door een account aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Yorinn schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 21:52:
[Modbreak]Ik heb de naam van de webwinkel uit de TS, titel en een aantal reacties verwijderd. Deze mag achterwege blijven in de discussie, net als eigen ervaringen. Daar zijn de shopreviews voor.[/]
*knip* Speculatie over de naam van de webwinkel hoort hier niet thuis. Vragen over de Pricewatch horen daarnaast in Pricewatch en niet in een probleemtopic.
Sorry, maar dit is echt onzin.

Het enige verschil tussen een bestelling als gast of niet-gast is bij de meeste webshopsoftware (en ik heb er tegen een hele hoop aangeprogrammeerd) dat er al dan niet een wachtwoord op de gebruiker staat.

[ Voor 25% gewijzigd door Yorinn op 27-10-2022 08:44 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
breagor schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 08:26:
[...]

jazeker wel....dat werkt wel redelijk...je krijgt dan een eenmalige code op je mail adres waarmee je de bestellingen kunt inzien, tickets kunt maken etc.
Ow je eigen bestellingen inzien, ja dat valt logischerwijs onder 'mijn account'. Dus dat dit niet mogelijk is icm met een gast bestelling lijkt mij inherent?
eagle00789 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 08:27:
[...]

Ik heb allerlei eCommerce platformen opgeleverd, maar ben dat nog nooit tegen gekomen. Maar goed, dat sluit inderdaad niet uit dat er geen winkels zijn dit niet netjes hebben ingericht. Normaliter heb je ook met een gast bestelling order en klanten data tot je beschikking, ofwel alles wat je nodig bent om een order te kunnen leveren.
Een gast account is doorgaans alleen voor jou als eindgebruiker je eigen orders inzien / status / annuleren / etc.

Daarmee heeft een gast account NIETS met privacy te maken. In de eerste plaats is het ter ontlasting van de webshop / customer service welke het telefoontjes scheelt met als vragen wat is de status van mijn bestelling of waar kan ik XYZ annuleren? En in de 2e plaats kan het gewoon voor de eindgebruiker zelf ook handig zijn, maar daar maak je dus een keuze in ten tijde van het plaatsen van een bestelling.

Maar on-topic: kun je ze telefonisch benaderen? Dan had ik ze gewoon gevraagd wat er aan de hand is.

[ Voor 21% gewijzigd door renegrunn op 27-10-2022 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
renegrunn schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:18:

Maar on-topic: kun je ze telefonisch benaderen? Dan had ik ze gewoon gevraagd wat er aan de hand is.
ja heb ze al paar keer gebeld....maar de helpdesk medewerkers komen dus niet verder dan "ligt bij de financiele afdeling"
Degenen die ik telefonisch heb gesproken zijn ook Engelstalig, dus ik vermoed dat zij geen idee hebben wat Ideal is, of hoe dat soort betalingen werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:54
Veel webshops doen dit om de drempel tot bestellen zo laag mogelijk te maken. Elke keer maar weer een account aanmaken op website x om maar iets te kunnen is ook wel erg veel werk. :P Nee hop, winkelmandje vol... adresgegevens en betalen. klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
breagor schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 19:17:
Nu wil het geval dat ik een van de bestellingen bijna 2 weken geleden heb geannuleerd.....echter de retour betaling blijft uit.
Kun je dit wat concreter maken? Annuleren is een begrip dat meerdere betekenissen kan hebben.

Het gaat dus om (corrigeer als het niet zo is):
A. consumentenkoop
B. een koop op afstand

Vragen:

C. Zijn jij en de verkoper in dezelfde EU lidstaat woonachtig respectievelijk gevestigd?

D. Op welke datum heb je de 'geannuleerde' zaak besteld?
E. Heb je die zaak ook ontvangen?
F. Indien die zaak ontvangen: heb je dat ook teruggestuurd? Kun je dat aantonen?
G Heb je een deel van de koop herroepen? Is dat wat je bedoeld met annuleren?
H. Indien herroeping: op welke datum is je herroepingsverklaring ontvangen? Kun je dat aantonen?
I. Op welke datum heeft de verkoper op je herroeping gereageerd? Dat kan ook een auto-reply zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
Real schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 11:30:
[...]

Kun je dit wat concreter maken? Annuleren is een begrip dat meerdere betekenissen kan hebben.

Het gaat dus om (corrigeer als het niet zo is):
A. consumentenkoop
Ja
B. een koop op afstand
Ja

Vragen:

C. Zijn jij en de verkoper in dezelfde EU lidstaat woonachtig respectievelijk gevestigd?
Het is een NL website, maar een groot bedrijf, dus of ze officieel in NL geregistreerd staan..geen idee

D. Op welke datum heb je de 'geannuleerde' zaak besteld?
15-10
E. Heb je die zaak ook ontvangen?
Nee
F. Indien die zaak ontvangen: heb je dat ook teruggestuurd? Kun je dat aantonen?
NVT
G Heb je een deel van de koop herroepen? Is dat wat je bedoeld met annuleren?
De koop is geanulleerd na aankoop, maar voordat deze in produktie is gegaan of verzonden,
H. Indien herroeping: op welke datum is je herroepingsverklaring ontvangen? Kun je dat aantonen?
15 oktober is het geannuleerd, dat is ook via een mail bevestigd door de verkoper
I. Op welke datum heeft de verkoper op je herroeping gereageerd? Dat kan ook een auto-reply zijn.
Op 15 oktober, direct na annulering.
Ik heb de vragen beantwoord in de quote om het concreet te maken.....maar er is dus geen sprake van dat ze moedwillig niet willen terug betalen...
Ze lijken het gewoon niet goed te kunnen omdat het erop lijkt dat zij niet goed met Ideal betalingen kunnen omgaan.....en dat vindt ik wat kwalijk...als je het als betaal optie aanbiedt moet je ook je proces er goed op ingericht hebben.

Het komt vast ook wel goed op het eind (ik heb de betaalbewijzen, screenshots etc. en ze zijn niet van kwade wil), maar de vraag is hoeveel moeite, ergernissen en rompslomp dat gaat kosten en hoe lang het gaat duren....en dat valt me een beetje tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Zoek dat eerst uit. De identiteit van de verkoper moet duidelijk zijn. Niet zozeer de naam (dat is vaak duidelijk) maar vooral de vestigingsplaats. Soms is dat onduidelijk, maar daar mag geen onduidelijkheid over bestaan. Je hebt waarschijnlijk de algemene voorwaarden per email ontvangen. Het is belangrijk om te weten waar de verkoper gevestigd is. Sommige bedrijven richten zich wel op Nederland, maar zijn in een andere EU lidstaat gevestigd.

Als jij en de verkoper in een andere lidstaat zijn gevestigd, dan kun je hulp vragen bij het ECC. Die kan (anders dan de ACM bijvoorbeeld) actief voor je bemiddelen. Je neemt daarvoor contact op met het ECC in het land waar je zelf voornamelijk woonachtig bent:

https://ec.europa.eu/info...entres-network-ecc-net_en

Daarnaast kun je bij internationale overeenkomsten binnen de EU relatief eenvoudig procederen via een Europese Procedure voor Geringe Vorderingen, tenzij een van de partijen in Denemarken is gevestigd. Het maximumbedrag bij een EPGV is wel €5000 en daar ga je overheen. Wil je dus via een EPGV procederen, dan moet je de vordering matigen.
maar er is dus geen sprake van dat ze moedwillig niet willen terug betalen
Ik zou dat persoonlijk niet sterk laten meewegen als je nog €5500 tegoed hebt.

Verder is het mij ook nog niet duidelijk wat je bedoelt met annuleren, maar ik ga maar uit van herroeping op grond van art. 6:230o BW. Herroeping is een vorm van ontbinding en kan ook voor je de zaak hebt ontvangen.
maar de vraag is hoeveel moeite, ergernissen en rompslomp dat gaat kosten en hoe lang het gaat duren....en dat valt me een beetje tegen...
Dat hangt onder andere af of de verkoper in een andere EU lidstaat is gevestigd dan waar jij voornamelijk woonachtig bent. Daarom is het ook belangrijk om na te gaan waar de verkoper gevestigd is.

Verder bepaalt art. 6:230r lid 1 BW dat de verkoper voor de terugbetaling voortvarend te werk moet gaan, maar je uiterlijk moet terugbetalen binnen 14 dagen nadat je herroepingsverklaring is ontvangen. Daarna is de verkoper op grond van art. 6:83 BW vanzelf in verzuim. Dat betekent onder andere dat je incassokosten op de verkoper kunt verhalen en bij €5500 heb je het dan al gauw over enkele honderden euros.

Hou er verder ook rekening mee dat het niet mogelijk is om op een forum zoals dit alle relevante feiten te overzien en mede daarom elk risico dat samenhangt met wat ik noem bij jou blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 217290

CodeCaster schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 08:38:
[...]

[Mbr]*knip* Speculatie over de naam van de webwinkel hoort hier niet thuis. Vragen over de Pricewatch horen daarnaast in Pricewatch en niet in een probleemtopic. [/]

[...]

Sorry, maar dit is echt onzin.

Het enige verschil tussen een bestelling als gast of niet-gast is bij de meeste webshopsoftware (en ik heb er tegen een hele hoop aangeprogrammeerd) dat er al dan niet een wachtwoord op de gebruiker staat.
Dan zou ik toch zorgen dat je AVG heel goed op orde hebt want zonder account mag je er niet zomaar van uitgaan dat je de klant gegevens ook langdurig mag opslaan. Ons webshop systeem kan alleen accounts op naam vinden, geen account dan werken we echt puur op order nummer en komt je naam niet naar voren in de zoek systemen en is die dus puur alleen gekoppeld aan die ene bestelling. Soms wel is vervelend want genoeg mensen die niet hun order nummer bij de hand hebben en als gast hebben afgerekend.

In het geval van TS misschien is het handig om de webwinkel naam even te noemen tusse MO tags dan kan er iets concreter advies gegeven worden bij dit soort grote partijen. Er worden wel suggesties gewekt maar geen concrete naam genoemd.

Bij hele grote partijen zijn er vaak ook andere afdelingen die je kan benaderen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Anoniem: 217290 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:42:
[...]

Dan zou ik toch zorgen dat je AVG heel goed op orde hebt want zonder account mag je er niet zomaar van uitgaan dat je de klant gegevens ook langdurig mag opslaan. Ons webshop systeem kan alleen accounts op naam vinden, geen account dan werken we echt puur op order nummer en komt je naam niet naar voren in de zoek systemen en is die dus puur alleen gekoppeld aan die ene bestelling. Soms wel is vervelend want genoeg mensen die niet hun order nummer bij de hand hebben en als gast hebben afgerekend.
AVG schrijft geen bewaartermijn voor. Dingen moeten toch bewaard worden voor retouren en garantie en dergelijke. Verder moet een bedrijf z'n facturen 7 jaar bewaren, dus leuk dat men denkt "als gast" te bestellen, maar de enige reden om dat te doen, is als je nu geen zin hebt om een account aan te maken. Je gegevens staan op de factuur, en die staat ergens in de administratie van de shop. Uiteraard is er geen reden om een webshop één-op-één te koppelen aan diens administratie; wat in het een staat, hoeft niet in het ander zijn terug te vinden.

Maar als jij vragen hebt over een bestelling van € 5K, dan zorg je als klant maar dat je de benodigde gegevens (ordernummer, datum, postcode, whatever) kunt aanleveren zodat de shop je order kan terugvinden.

Toegegeven, als een order een dag of 30, 60 oud is en de zichttermijn is verstreken, dan willen sommige systemen bepaalde gegevens nog wel eens weggooien. Dat is wat anders dan "als gast bestellen is not done, anders kunnen ze je order niet terugvinden", waarop ik reageerde.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789

eagle00789

Est. November 2005

Croga schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 08:32:
[...]

Ik maak nooit een account aan en heb hier nog nooit moeite mee gehad. De meeste bedrijven hebben die namelijk gewoon goed op orde en kunnen zoeken op EMail adres, leveringsadres, ordernummer en zo'n beetje alle andere eigenschappen van de bestelling; 1 keer zelfs op basis van het besteld product een order kunnen traceren.

Het is echt absoluut niet van deze tijd dat er niet gezocht kan worden op eender welke eigenschap van een bestelling.
Je vergeet dat je ALTIJD met privacy betaald. linksom of rechtsom, je moet je adresgegevens achterlaten op het moment dat je besteld en ook je mailadres achterlaten. wat maakt het aanmaken van een account dan nog uit. Let wel op dat je altijd een uniek wachtwoord gebruikt per shop.
Doe het dan goed bij dit soort bedragen en maak een account aan. je doet jezelf hier een groot plezier mee omdat jij ook makkelijk in hun systeem de status kunt opzoeken door aan te melden op hun webshop. Dat scheelt bellen (tenzij het zoals in dit voorbeeld fout gaat, dan zou ik ook bellen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:29

Croga

The Unreasonable Man

eagle00789 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 08:07:
Je vergeet dat je ALTIJD met privacy betaald. linksom of rechtsom, je moet je adresgegevens achterlaten op het moment dat je besteld en ook je mailadres achterlaten. wat maakt het aanmaken van een account dan nog uit. Let wel op dat je altijd een uniek wachtwoord gebruikt per shop.
Doe het dan goed bij dit soort bedragen en maak een account aan. je doet jezelf hier een groot plezier mee omdat jij ook makkelijk in hun systeem de status kunt opzoeken door aan te melden op hun webshop. Dat scheelt bellen (tenzij het zoals in dit voorbeeld fout gaat, dan zou ik ook bellen)
"Google volgt je toch al overal dus het maakt niet uit dat je overal met je Google account in logt"
"Facebook volgt je toch al overal dus cookies blokkeren heeft geen zin"

En vervolgens praat je dan over wachtwoord...... Ofwel: Je moet alsnog zelf moeite doen.

Again; waarom zou *IK* het probleem van de webshop op moeten lossen? Het is hun probleem, hun fout, hun gebrek aan functionaliteit. Als ik, als klant, dat soort problemen tegen kom gaat die webshop op de zwarte lijst. Meer dan genoeg anderen die het wél op orde hebben.
Pagina: 1