Zoektocht nieuwe thuiswerk setup - monitor(en)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xLes
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-06-2024
Op zoek naar nieuwe monitor(en) voor een thuiswerkplek. Als product manager zal ik voornamelijk bezig zijn met het uitwerken van nieuwe functionaliteit en het testen ervan. Ook zal ik af en toe wat ontwikkelen, maar ben geen diehard developer :P

Ik zoek een?
Thuissetup monitor(en) geschikt om te kunnen ontwikkelen ter vervanging van mijn huidige setup (29"+ 24" LG)

Wat is je budget?
Budget is +/- 1000, maar is flexibel

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur qua merk.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zal thuis gebruikt worden in combinatie met een laptop (USB-C). Eventueel ook te gebruiken met een G5 HP dock.

input en argumenten over het gebruiken van 1 of 2 schermen zijn welkom.

P2 SMSR Snow non-PP 20”

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:03
Ik zou eerst eens uitzoeken wat je nu echt wilt.

Het is nu nogal glazen bol kijken.
1 of 2 monitoren
Resolutie?
Hoe groot?
Wat kan je laptop qua output leveren?
Heeft die überhaupt Thunderbolt-support of USB-C Alternate mode?

Je moet toch kunnen zeggen wat je van je huidige monitoren vindt? Te klein, te onscherp, te laag, alles goed enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xLes
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-06-2024
White Feather schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 18:00:
Ik zou eerst eens uitzoeken wat je nu echt wilt.

Het is nu nogal glazen bol kijken.
1 of 2 monitoren
Resolutie?
Hoe groot?
Wat kan je laptop qua output leveren?
Heeft die überhaupt Thunderbolt-support of USB-C Alternate mode?

Je moet toch kunnen zeggen wat je van je huidige monitoren vindt? Te klein, te onscherp, te laag, alles goed enz.
Je vragen zijn meer dan terecht, maar ik ben vooral erg benieuwd naar ervaringen van anderen en hoe zij het hebben ingericht.

Als ik kijk naar wat ik nu heb (2 schermen) vind ik het wel fijn werken.
Beide zijn echter geen 4k, dus ook daarin is het nog de vraag of dat prettiger werkt of dat de 'simpele' HD monitoren voldoende zijn als je er 5 dagen minstens 8 uur naar zit te kijken..

De widescreen monitor gebruik ik om functioneel te testen, op het 24" scherm de code en op de laptop mijn mail & Teams.

Ik vraag me af of één groot scherm dit ook kan en hoe dat ervaren wordt. Bijvoorbeeld: Kan een 49" scherm dit allemaal vervangen? Het ziet er veel strakker uit, maar of dat ook net zo prettig werkt als bijvoorbeeld 2x 27" is voor mij lastig te bepalen.

Er is een nieuwe laptop onderweg, dus het is nog niet helemaal duidelijk wat die ondersteunt. USB-C zal die toch minimaal moeten kunnen ondersteunen en anders kan ik altijd nog mijn dockingstation gebruiken. Die heeft 1x HDMI en 2x Display.

P2 SMSR Snow non-PP 20”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-10 18:30
Ik gebruik zelf verschillende laptops (met thunderbolt), een thunderbolt dock en een 49" ultrawide. Ik wil niet meer anders. Ik gebruik ook nog regelmatig 2x 27" op een nadere plek, maar gebruik liever de 49". Ik zit met regelmaat hele dagen achter het scherm door mijn functie als duurzaamheidsadviseur in de bouw. Ik gebruik allerhande office programma's.

Een app om je scherm op te delen is een must. Ik gebruik fancyzones in Microsoft Windows powertools.