Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een game PC en dan voornamelijk Microsoft Flight Simulator 2022. Daarnaast wil ik de PC gebruiken voor foto/video editing.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- rond de €3000,- / €3500,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Samsung C49HG900M QLED gaming monitor, Razer Ornata Chroma toetsenbord, Razer Basilisk muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Compleet nieuw systeem.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zolang de kwaliteit van het product en de prestaties goed zijn, heb ik geen voorkeur.
Iets duurs kopen puur en alleen om de 'merknaam' terwijl iets anders net zo goed is, is ook goed.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Systeem hoeft wat mij betreft geen draaiende kermis of disco te zijn met diverse peppie RGB kleuren. Leuk als het er toevallig in/op zit, maar absoluut geen must. Systeem hoeft qua geluidsproductie ook niet op te stijgen als een vliegtuig, ook al word er gebruikt gemaakt van een koptelefoon bij het gamen en video editen.
Ga je overklokken?
Nee. Hier heb ik simpel weg geen ervaring mee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Het gaat mij er vooral om dat alles als een zonnetje loopt en bestendig is voor de komende jaren. MSFS moet als een zonnetje lopen met high/ultra settings. Photoshop, Premiere, Lightroom lekker vlot laten lopen.
Zelf ben ik eerlijk gezegd een beetje een noob als het neer komt op hardware specifieke zaken, door de vele gelezen topics hier op forum en filmpjes, zie ik al snel door de bomen het bos niet meer.
De systemen hieronder zijn samen gesteld uit de vele topics en reviews van o.a. de Tweakers community.
Graag zie ik jullie kennis hierop, geld weggooien is zonde als er betere en goedkopere alternatieven zijn die qua prestaties gelijk zijn aan, daar sta ik daar zeker voor open. Mocht ik iets missen, over het hoofd zien of verkeerd hebben dan hoor ik dat graag.
Onderstaand systeem is een DDR4 systeem, waarvan ik heb gelezen dat de processor beter is dan bij het DDR5 systeem. Systeem heeft nog geen videokaart, zelf dacht ik aan de RTX 4090/4080.
De 1200w voeding is n.a.v. dit filmpje gekozen.
Onderstaand systeem is een DDR5 systeem wat sneller, toekomst bestendiger en nieuwer is qua hardware.
Systeem heeft nog geen videokaart, zelf dacht ik aan de RTX 4090/4080.
Bij deze alvast mijn dank voor je/jullie op en aanmerkingen.
Een game PC en dan voornamelijk Microsoft Flight Simulator 2022. Daarnaast wil ik de PC gebruiken voor foto/video editing.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- rond de €3000,- / €3500,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Samsung C49HG900M QLED gaming monitor, Razer Ornata Chroma toetsenbord, Razer Basilisk muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Compleet nieuw systeem.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zolang de kwaliteit van het product en de prestaties goed zijn, heb ik geen voorkeur.
Iets duurs kopen puur en alleen om de 'merknaam' terwijl iets anders net zo goed is, is ook goed.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Systeem hoeft wat mij betreft geen draaiende kermis of disco te zijn met diverse peppie RGB kleuren. Leuk als het er toevallig in/op zit, maar absoluut geen must. Systeem hoeft qua geluidsproductie ook niet op te stijgen als een vliegtuig, ook al word er gebruikt gemaakt van een koptelefoon bij het gamen en video editen.
Ga je overklokken?
Nee. Hier heb ik simpel weg geen ervaring mee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Het gaat mij er vooral om dat alles als een zonnetje loopt en bestendig is voor de komende jaren. MSFS moet als een zonnetje lopen met high/ultra settings. Photoshop, Premiere, Lightroom lekker vlot laten lopen.
Zelf ben ik eerlijk gezegd een beetje een noob als het neer komt op hardware specifieke zaken, door de vele gelezen topics hier op forum en filmpjes, zie ik al snel door de bomen het bos niet meer.
De systemen hieronder zijn samen gesteld uit de vele topics en reviews van o.a. de Tweakers community.
Graag zie ik jullie kennis hierop, geld weggooien is zonde als er betere en goedkopere alternatieven zijn die qua prestaties gelijk zijn aan, daar sta ik daar zeker voor open. Mocht ik iets missen, over het hoofd zien of verkeerd hebben dan hoor ik dat graag.
Onderstaand systeem is een DDR4 systeem, waarvan ik heb gelezen dat de processor beter is dan bij het DDR5 systeem. Systeem heeft nog geen videokaart, zelf dacht ik aan de RTX 4090/4080.
De 1200w voeding is n.a.v. dit filmpje gekozen.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X3D Boxed | € 369,- | € 369,- |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B550-E GAMING | € 259,90 | € 259,90 |
| 1 | Videokaarten | Nvidia GeForce RTX 4080 16GB Founders Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 FX | € 119,- | € 119,- |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 chromax.black | € 106,66 | € 106,66 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z Neo F4-3600C16D-32GTZNC | € 195,- | € 195,- |
| 1 | Voedingen | Thermaltake Toughpower GF3 | € 239,- | € 239,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 239,- | € 239,- |
| Totaal | € 1.527,56 | |||
Onderstaand systeem is een DDR5 systeem wat sneller, toekomst bestendiger en nieuwer is qua hardware.
Systeem heeft nog geen videokaart, zelf dacht ik aan de RTX 4090/4080.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700X Boxed | € 459,- | € 459,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte X670 GAMING X AX | € 339,90 | € 339,90 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 FX | € 119,- | € 119,- |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 chromax.black | € 106,66 | € 106,66 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast RGB KF556C40BBAK2-32 | € 209,90 | € 209,90 |
| 1 | Voedingen | Thermaltake Toughpower GF3 | € 239,- | € 239,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 239,- | € 239,- |
| Totaal | € 1.712,46 | |||
Bij deze alvast mijn dank voor je/jullie op en aanmerkingen.
/f/image/Qt0GNmfRfFV7CzskSuhh2BAr.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/q4J2z01w1kz5y6XypJMDvvnY.jpg?f=fotoalbum_large)