Amazon account met €10.000 aan kadobonnen gesloten

Pagina: 1
Acties:
  • 4.304 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1260706

Topicstarter
Bij deze sluit ik de topic.

Het maakt niet uit wat voor bewijsmateriaal of uitleg ik geef; ik word belachelijk gemaakt en vooroordelen worden gemaakt door mijn V&A.

Als ik daadwerkelijk wat te verbergen heb zou ik mijn advertenties weghalen voordat ik deze topic start.

Ik zal dit probleem zelf afhandelen met mijn advocaat.

Bedankt voor de reacties.

[ Voor 135% gewijzigd door Anoniem: 1260706 op 26-10-2022 14:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-05 20:01
Met cash veel cadeaubonnen kopen en daar direct grote uitgaven mee te doen, dan wordt je gelijk geflagged en in de gaten gehouden. Gewoon in vervolg je cash geld storten en daarna met je credit card aankopen doen, problem solved.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
En de reden dat je niet gewoon bij Amazon.nl met ideal betaalde is..?
Witwassen? Dat zal wel zijn wat ze bedoelen... 🤷

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:22
Hmm, ja. 10.000 euro cadeaubonnen contant afgerekend. Vind je het gek dat dit vraagtekens oproept?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TwiSteD1 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:43:
Met cash veel cadeaubonnen kopen en daar direct grote uitgaven mee te doen, dan wordt je gelijk geflagged en in de gaten gehouden. Gewoon in vervolg je cash geld storten en daarna met je credit card aankopen doen, problem solved.
Ik heb meerdere aankopen met mijn credit card geplaatst maar aangezien ze telkens opnieuw om verificatie vragen schiet dat niet op dus heb ik besloten dit met kadobonnen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dragon2 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:43:
En de reden dat je niet gewoon bij Amazon.nl met ideal betaalde is..?
Witwassen? Dat zal wel zijn wat ze bedoelen... 🤷
Met credit card heb ik nog aankoopbescherming voor als er iets gebeurd zoals dit. Met iDeal niet, maar goed. Met kadobonnen heb je dat ook niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Sowieso trekt een totaal aan aankopen van >10k met cash de aandacht, waarschijnlijk heeft niet Amazon besloten je te blokkeren maar de betaalprovider erachter. Ze volgen gewoon de wet: https://www.rijksoverheid...nce%20Intelligence%20Unit.

(de vraag die bij mij rijst is hetzelfde als van de FIOD waarschijnlijk, hoe kom je aan 10k aan contanten en staan die wel in je belastingopgave)

[ Voor 56% gewijzigd door pagani op 26-10-2022 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:01

paQ

Anoniem: 1260706 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:44:
[...]

Ik heb meerdere aankopen met mijn credit card geplaatst maar aangezien ze telkens opnieuw om verificatie vragen schiet dat niet op dus heb ik besloten dit met kadobonnen te doen.
'ongebruikelijke betalingsactiviteiten zijn gedetecteerd'
Maar dit is dan de reden, toch?

Het zal er ook wel mee samenhangen dat je net een account aanmaakt, en dan (schijnbaar) een specifiek artikel vaak koopt op rij oid (dat vertelt je verhaal niet) en daarom geflagd bent.
Als je dan vervolgens met cadeaukaarten die (zelfde?) aankopen gaat doen, gaat je account op slot. De eerste issue (met creditcard betalingen) was bij hen blijkbaar nog niet voldoende geverifieerd.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
https://financieel.infonu...ikelijke-transacties.html
Bedragen vanaf 10k euro worden gecontroleerd.
Je hebt het overigens over aankopen waarbij je je creditcard gegevens moet controleren, vervolgens zijn de cadeaubonnen contant betaald.
ongewone activiteiten vallen op. Vragen die bij mij naar boven komen, waar komt die 10k cash vandaan. Opgenomen bij de bank? dan heb je een bewijs, pin automaat geeft vaak maar 500/1000 per dag.
Waarom niet afrekenen met je creditcard...

Vaak kan je of met ideal betalen of je creditcard gegevens opslaan. Met creditcard betalen ben je vaak ook verzekerd.
En eventueel met paypal betalen en daar je creditcard koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Als je je €10k terug wil ga je een advocaat nodig hebben ben ik bang.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

_eLMo_ schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:48:
Als je je €10k terug wil ga je een advocaat nodig hebben ben ik bang.
Even los van het etische.
Mag een webwinkel zomaar waardecheques gijzelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Viper® schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:47:
https://financieel.infonu...ikelijke-transacties.html
Bedragen vanaf 10k euro worden gecontroleerd.
Je hebt het overigens over aankopen waarbij je je creditcard gegevens moet controleren, vervolgens zijn de cadeaubonnen contant betaald.
ongewone activiteiten vallen op. Vragen die bij mij naar boven komen, waar komt die 10k cash vandaan. Opgenomen bij de bank? dan heb je een bewijs, pin automaat geeft vaak maar 500/1000 per dag.
Waarom niet afrekenen met je creditcard...

Vaak kan je of met ideal betalen of je creditcard gegevens opslaan. Met creditcard betalen ben je vaak ook verzekerd.
En eventueel met paypal betalen en daar je creditcard koppelen.
Ik heb de verificatieprocedure voor credit card betalingen 4 keer succesvol afgerond, maar ze blijven om de bestelling vragen op een bewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-05 20:01
Anoniem: 1260706 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:44:
[...]

Wat bedoel je met verificatie, dat je met de app van de credit card toestemming moet geven of een code moet invoeren? Dat lijkt me minder werk dan bij de jumbo cadeaubonnen te kopen en weer in te voeren. Of wordt je door de creditcard maatschappij ook in de gaten gehouden en wordt je credit card steeds geblokkeerd? Ik denk dat het te maken heeft met de nieuwe anti-witwaswetgeving, waardoor banken automatisch verdachte aankopen blokkeren. Mag ik vragen wat voor werk je doet? :)

[ Voor 11% gewijzigd door TwiSteD1 op 26-10-2022 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
MarkyB schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:49:
[...]

Niet zomaar een cadeaubon van 50 euro, maar in dit geval kan ik me voorstellen dat als dit valt onder verdachte omstandigheden dat ze of het moeten melden of mee moeten werken aan een onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Anoniem: 1260706 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:49:
[...]

Ik heb de verificatieprocedure voor credit card betalingen 4 keer succesvol afgerond, maar ze blijven om de bestelling vragen op een bewijs.
Vreemd, kan dat zijn omdat je account net nieuw is.
Of misschien dat amazon dat standaard doet. Eventueel via paypal+cc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
pagani schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:45:
Sowieso trekt een totaal aan aankopen van >10k met cash de aandacht, waarschijnlijk heeft niet Amazon besloten je te blokkeren maar de betaalprovider erachter. Ze volgen gewoon de wet: https://www.rijksoverheid...nce%20Intelligence%20Unit.

(de vraag die bij mij rijst is hetzelfde als van de FIOD waarschijnlijk, hoe kom je aan 10k aan contanten en staan die wel in je belastingopgave)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TIYK5pArbYFPWBOSGWPg2dVEB2E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AHO0I3aFMGiO4tjbwb5KA0vB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Viper® schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:50:
[...]

Niet zomaar een cadeaubon van 50 euro, maar in dit geval kan ik me voorstellen dat als dit valt onder verdachte omstandigheden dat ze of het moeten melden of mee moeten werken aan een onderzoek.
Als dat zo is zou de TS op zijn minst op de hoogte moeten worden gebracht van een eventuele melding of onderzoek (door derden?)

In dat geval is het het onderzoek afwachten en alvast bewijzen klaarleggen waar je 10k aan contacten vandaan hebt gehaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:40
Anoniem: 1260706 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:37:
Ik heb toen bijna om elk bestelling mijn credit card moeten verifieren en dat nam onnodig veel tijd in beslag omdat ik helemaal niet in mijn account kon inloggen dus heb ik besloten om €10.000 aan kadobonnen te kopen bij de Jumbo
Aangezien er een limiet zit achter kadobonnen die verkocht mogen moest ik langs elke Jumbo in de buurt.
Bijzonder verhaal, het verifieren van je creditcard is meer moeite dan fysiek langsgaan bij 20 verschillende Jumbo's met cadeaubonnen? :P

Moet verder wel zeggen dat ik het niet heel gek vind dat een algoritme van Amazon zoiets eruit plukt :+
Ik weet niet wat ik moet doen nu...
Zijn alle cadeaubonnen nu ongeldig verklaard / niet meer te activeren op een ander account? Anders kan je ze nog pogen te verkopen of iets dergelijks.

Verder zou ik voor je Thuiswinkel en weet ik wie allemaal inschakelt, toch kijken of je persoonlijk contact kan krijgen met Amazon.

[ Voor 13% gewijzigd door Richh op 26-10-2022 13:54 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-05 12:36
Tja, ongewoon. Ik zou het op deze manier niet gedaan hebben en vooral niet met zo veel geld. Maar ik vrees inderdaad dat je rechtsbijstand moet gaan zoeken om hier iets uit te krijgen zodat ze je 10k niet kunnen gijzelen. Snap overigens wel dat je hier om geflagged wordt. Hoe vaak je wel geen verhalen leest van oude dametjes die 500 euro cadeaubonnen moeten kopen omdat ze anders hun computer niet meer terugkrijgen?

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-05 20:04

Tys

In alle eerlijkheid? Gezien je uitstaande advertenties (op Tweakers dus) met allerhande elektronica, nog geseald en ongebruikt, zou het mij niet verbazen dat hier daadwerkelijk een luchtje aan zit.

[ Voor 4% gewijzigd door Tys op 26-10-2022 13:53 ]

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:09
MarkyB schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:49:
[...]

hangende een KYC onderzoek mogelijk wel verwacht ik. Permanent niet lijkt me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Tys schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:52:
In alle eerlijkheid? Gezien je uitstaande advertenties (op Tweakers dus) met allerhande elektronica, nog geseald en ongebruikt, zou het mij niet verbazen dat hier daadwerkelijk een luchtje aan zit.
Dat verklaart wel direct de 10k aan cash geld vermoed ik :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:10

bonzz.netninja

Niente baffi

Richh schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:52:
[...]

[...]

Bijzonder verhaal, het verifieren van je creditcard is meer moeite dan fysiek langsgaan bij 20 verschillende Jumbo's met cadeaubonnen? :P
Hehe ik dacht hetzelfde. Je bent de hele dag er mee bezig geweest, van hot naar her, als ik naar de tijden van de bonnetjes kijk en daarnaast nog lekker wat brandstof verbuikt (of was je lekker op de fiets ? :) . En dat is meer moeite dan ff je kaart valideren stuk of wat keer?

Het is een bijzonder verhaal en je kiest een bizarre weg om gewoon wat spullen te kopen op amazon

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Als ik bijvoorbeeld V&A zo zie vraag ik me ook wel enigszins af of dit niet zakelijk behandeld moet worden. TS lijkt wel een opkoper of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Viper® schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:54:
[...]

Dat verklaart wel direct de 10k aan cash geld vermoed ik :+
De bankcheck kan natuurlijk ook controleren of dit vermogen bekend is (als in, een financiële check op TS) Dan is, naast de blokkade, de vraag of de belastingdienst vandeweek belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tys schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:52:
Als ik de producten zonder aankoopbewijs lever is dat verdacht inderdaad, maar dat is niet het geval. Ze worden geleverd met bewijs en garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-05 22:53
Je aankopen op de foto zijn bij een paar jumbo vestigingen, ik snap wel dat ze je wegsturen na duizenden euro's contact neergelegd te hebben voor cadeaukaarten.. nogal opzichtige manier van witwassen. Zelfs je opgepoetste verhaal is schimmig genoeg om het niet te geloven en/of terecht diensten te blokkeren...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SpelFaut
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:07
..maar dat nam onnodig veel tijd in beslag omdat ik helemaal niet in mijn account kon inloggen dus heb ik besloten om €10.000 aan kadobonnen te kopen bij de Jumbo.
Ik kan me gewoon geen enkel scenario bedenken waarin dit een logische vervolgstap is??

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MdcjiHEngsl6VATMUnznWQ92d_Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PirgvrXbub4OZhSJsh9N1wiY.jpg?f=user_large
pennywiser schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:57:
[...]

Jawel, witwassen. Prove me wrong.
Fixed:
Ik kan me gewoon, binnen de legale wereld, geen enkel scenario bedenken waarin dit een logische vervolgstap is??

[ Voor 21% gewijzigd door SpelFaut op 26-10-2022 14:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:08
SpelFaut schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:56:
[...]

Ik kan me gewoon geen enkel scenario bedenken waarin dit een logische vervolgstap is??

[Afbeelding]
Jawel, witwassen. Prove me wrong.

@SpelFaut Nee, dan ik ook niet :)

[ Voor 3% gewijzigd door pennywiser op 26-10-2022 14:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-06 17:19

Denko

|{ing Øf ßlitz

Aangezien er een limiet zit achter kadobonnen die verkocht mogen moest ik langs elke Jumbo in de buurt. Ik werd heel raar aangeken bij elke balie waar ik kadobonnen kwam halen; "500 PER STUK??? Holy shit man.. Zus zo...", waarop ik antwoordde "Ja", maar in m'n hoofd zat van "Doe gewoon je werk en maak geen opmerkingen over mijn aankoop".

Werd trouwens wel 2x de winkel uitgestuurd omdat de eigenaar het niet leuk vond dat ik met groot geld aan kadobonnen kwam kopen, ik vermoed omdat het raar overkomt dat een allochtoon een ongewoon geldbedrag uit zijn zak trekt? Net zoals ik elke dag staande word gehouden om de auto die ik rijd? Ik steel niks, ik volg de regels, ik val niemand lastig en kom gewoon kadobonnen halen, waarom word ik weggestuurd en krijg ik nare opmerkingen?
paar rare aannames daar in die 2 paragraven.
Ik neem aan dat het onderdeel is van het werk van de kassiere om verdachte transacties onder de loep te nemen? En waarom zou het feit dat je allochtoon bent er iets mee te maken hebben? Als Jantje met 2 500 euro biljetten 2 kadobonnen van 500 euro per stuk wil kopen zou ik ook denken. "jezus, dit is swerelds slechtste witwasser zeg.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Dennism schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:56:
Als ik bijvoorbeeld V&A zo zie vraag ik me ook wel enigszins af of dit niet zakelijk behandeld moet worden. TS lijkt wel een opkoper of iets dergelijks.
Ik weet niet of de TS dit zakelijk doet, in dat geval zijn de regels namelijk nog stricter:
Er komt vanaf 2021 een verbod op contant geld vanaf € 3.000 euro voor handelaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonspring
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:00
...

Werd trouwens wel 2x de winkel uitgestuurd omdat de eigenaar het niet leuk vond dat ik met groot geld aan kadobonnen kwam kopen, ik vermoed omdat het raar overkomt dat een allochtoon een ongewoon geldbedrag uit zijn zak trekt? Net zoals ik elke dag staande word gehouden om de auto die ik rijd? Ik steel niks, ik volg de regels, ik val niemand lastig en kom gewoon kadobonnen halen, waarom word ik weggestuurd en krijg ik nare opmerkingen?

Maar goed, beetje off-topic dit haha...

...
Best racistisch daar bij de jumbo 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maffiabaas
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:33
Ik snap wel dat Jumbo niet wilt helpen bij eventuele witwas praktijken, oh wacht.... ahaha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-05 11:26

SeatRider

Hips don't lie

Anoniem: 1260706 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:56:
[...]

Als ik de producten zonder aankoopbewijs lever is dat verdacht inderdaad, maar dat is niet het geval. Ze worden geleverd met bewijs en garantie.
Maar dat geld had je al in handen. Dus je doet je best om 10k contant om te zetten in waardebonnen, daar spullen van te kopen die je hier weer te koop zet. Ik snap wel dat er op tenminste 2 plekken (3, als je ons meerekent :+ ) alarmbellen afgaan.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:56

Mavamaarten

Omdat het kan!

ik vermoed omdat het raar overkomt dat een allochtoon een ongewoon geldbedrag uit zijn zak trekt?
Nee man, je moet het niet op racisme gooien. Het is raar voor eender wie om zulk bedrag aan cadeaubons uit te geven, en al helemaal als het cash betaald wordt met groot geld.

Ik mis 1 ding in je topicstart: waarom wou je 10k uitgeven op amazon, en al helemaal in 1 klap en meteen na het aanmaken van je account daar? Bekijk het even vanuit het perspectief van een webshop en een supermarkt, en je merkt meteen dat je ofwel al je geld weggeeft aan een scammer of dat je probeert wit te wassen.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Moonspring schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:59:
[...]

Best racistisch daar bij de jumbo 8)7
Dat kan je natuurlijk niet beoordelen op enkel een vermoeden van TS.
Ik zou bij dit soort gedragen bijvoorbeeld ook snel een vermoeden krijgen van witwassen en dus niet meewerken aan de transactie.

[ Voor 21% gewijzigd door Dennism op 26-10-2022 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Elke India-scammer gebruikt Amazon $500 bonnen om wit te wassen / geld te jatten.

Dus ja, dat je in NL woont en door een verificatie heen kwam; Amazon is er ook wel een keertje klaar mee, zeker als je in 1 dag zoveel omzet / converteert.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Ik verwacht dat Amazon de hele boel gewoon gemeld heeft als verdachte transactie en in navolging daarop dus alles geblokkeerd heeft. Dit gaat natuurlijk nog een staartje krijgen, want Amazon snapt ook wel dat TS juridisch stappen gaat ondernemen om zijn 10k terug te krijgen.

Ze verdenken TS er nu waarschijnlijk van een account te hebben geopend op naam van een katvanger met de credit card van de katvanger en nu grote sommen zwart geld op dat account van die katvanger te storten via cadeaubonnen om het daarna om te zetten naar goederen. TS heeft dan immers gewoon een aankoopbewijs met betaalwijze "cadeaubon" en blijft zelf volledig buiten beeld.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 26-10-2022 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonspring
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:00
Dennism schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 14:03:
[...]

Dat kan je natuurlijk niet beoordelen op enkel een vermoeden van TS.
Mijn bericht was 100% sarcastisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:59
Wat een verhaal. Ik snap dat het wat flags triggert, zowel bij Amazon als bij Jumbo... Het klinkt echt heel typisch, om het zacht uit te drukken.

Nouja, indien het toch wel allemaal zuiver is; spendeer wat geld aan een jurist en stuur wat dwingende brieven gericht aan Amazon...

Succes.

P.s. je schrijft dat je al geen toegang had tot je account voordat je aan de kadobonnen begon? Sterker nog, het was de reden voor de vertraging en de reden om aan de kadobonnen te beginnen. Dus ze hebben geen account met 10k aan bonnen gesloten.

[ Voor 29% gewijzigd door eric.1 op 26-10-2022 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:28
Dus het verdienmodel van TS is: Via amazon producten in de aanbieding kopen, en die via Tweakers/Marktplaats met winst verkopen. En dit is zodanig winstgevend dat het de moeite waard is om met kopers 1-op-1 contact te hebben en het ze eventueel op te laten halen. Ik begrijp niet hoe je hier goede winst uit gaat halen.. Wat mis ik TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-04 16:16
Of iemand die echt echt echt niet slim is of we zijn geld aan het witwassen... Ik ga voor de 2de optie. En als dit inderdaad witwassen is hoop ik dat ze dit melden bij de fiod en dat je nog wat achterstallig belasting + boete mag gaan betalen.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:28
Houd er dan wel rekening mee dat advocaten ook niet happig zijn op betalingen met contant geld of Amazon waardebonnen.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-05 20:34

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Waarom stort je al dat cash niet op een rekening en betaal je met ideal of creditcard? Dat ritje naar de bank kost je 10 minuten en vervolgens kan je weer spulletjes kopen bij Amazon en verkopen op V&A :-).

Denk dat er voldoende reacties boven mij staan om aan te geven dat het nogal fishy is. Denk dat je een ander model moet zoeken voor je witwaspraktijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:21

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik sluit het topic en laat het aan de lokale crew over of die het nog open willen.

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.