Beste mensen,
Welke componenten raden jullie aan voor Civilization 6?
Ik heb nu:
Wat ik speel en wat ik wil
Ik speel 3D intensieve games bijna alleen maar op mijn Xbox Series X. PC gebruik ik voor thuiswerken en dus voor Civilization spelen.
Ik vind het fijn als Civilization supersnel laadt (ik spring vaak terug naar een paar autosaves terug) en ik wil dat de turn times zo kort mogelijk duren. Ik ben dus niet geïnteresseerd in FPS.
Vraag
De vraag is nu: welke componenten gaan me hier enorm in helpen? Ik kan hier beperkt info over vinden. Ik lees op diverse fora een aantal zaken, waarvan ik niet weet of ze kloppen:
Ik zie op veel prestatietests dat Civilization turn time meestal niet wordt meegenomen (vaak helemaal niet en soms alleen de FPS, wat mij niets boeit). En als het wel getest wordt, dan is het meestal niet in vergelijking met oudere CPU's, meestal met andere CPU's van dezelfde generatie. Ik zie bijvoorbeeld dat GamerNexus gestopt is met benchmarken van Civ turn time, wat vergelijken met mijn huidige setup last maakt.
Ook op Civilization Fora kom ik weinig bruikbare en consistente wijsheid tegen.
Scenario's waar ik aan denk
1. Niets doen
Lekker goedkoop en wachten tot upgraderitis overgaat :-)
2. Relatief goedkope upgrade: nieuwe CPU in huidige systeem
Bijvoorbeeld een 5600x of 5700x in mijn huidige systeem stoppen. Ben ik voor 200-250 euro klaar. Onduidelijk wat mijn winst is
3. All in upgrade
Bijvoorbeeld Intel 13600KF + 32GB DDR5 + Evo 980 Pro. Met het idee dat ik dan razendsnel Civ kan spelen en toekomstvaste PC heb die weer tijdje meekan. Onduidelijk wat mijn winst is
Groot dilemma dus voor mij
Iemand een idee?
Welke componenten raden jullie aan voor Civilization 6?
Ik heb nu:
- Ryzen 1600x
- 16GB DDR4
- Mini ITX bord 350
- Mini ITX behuizing
- 1060 GTX 6GB
- Samsung 960 Evo
Wat ik speel en wat ik wil
Ik speel 3D intensieve games bijna alleen maar op mijn Xbox Series X. PC gebruik ik voor thuiswerken en dus voor Civilization spelen.
Ik vind het fijn als Civilization supersnel laadt (ik spring vaak terug naar een paar autosaves terug) en ik wil dat de turn times zo kort mogelijk duren. Ik ben dus niet geïnteresseerd in FPS.
Vraag
De vraag is nu: welke componenten gaan me hier enorm in helpen? Ik kan hier beperkt info over vinden. Ik lees op diverse fora een aantal zaken, waarvan ik niet weet of ze kloppen:
- Civ 6 zou CPU vooral intensief zijn (lijkt logisch)
- Civ 6 zou baat hebben bij snelle cores en is niet goed geoptimaliseerd voor veel cores
- Civ 6 zou gebaat zijn bij snel werkgeheugen
- Civ 6 zou niet gebaat zijn bij veel geheugen, omdat het geprogrammeerd is voor oudere configuraties
- Civ 6 zou geen baat hebben bij een snellere GPU, als het gaat om turn times[\li]
Ik zie op veel prestatietests dat Civilization turn time meestal niet wordt meegenomen (vaak helemaal niet en soms alleen de FPS, wat mij niets boeit). En als het wel getest wordt, dan is het meestal niet in vergelijking met oudere CPU's, meestal met andere CPU's van dezelfde generatie. Ik zie bijvoorbeeld dat GamerNexus gestopt is met benchmarken van Civ turn time, wat vergelijken met mijn huidige setup last maakt.
Ook op Civilization Fora kom ik weinig bruikbare en consistente wijsheid tegen.
Scenario's waar ik aan denk
1. Niets doen
Lekker goedkoop en wachten tot upgraderitis overgaat :-)
2. Relatief goedkope upgrade: nieuwe CPU in huidige systeem
Bijvoorbeeld een 5600x of 5700x in mijn huidige systeem stoppen. Ben ik voor 200-250 euro klaar. Onduidelijk wat mijn winst is
3. All in upgrade
Bijvoorbeeld Intel 13600KF + 32GB DDR5 + Evo 980 Pro. Met het idee dat ik dan razendsnel Civ kan spelen en toekomstvaste PC heb die weer tijdje meekan. Onduidelijk wat mijn winst is
Groot dilemma dus voor mij
Iemand een idee?