Veiligheidscilinder nabestellen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• -pollem-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:27

-pollem-

Are you threatening me?

Topicstarter
Ik wil de cilinder van het slot in onze poortdeur vervangen door een cilinder gelijk aan die van de andere deuren in het huis. Nu kan ik dat online doen door bij de bestelling het veiligheidscertificaat te uploaden maar dat voelt niet helemaal veilig. Immers hebben ze dan mijn adres en de mogelijkheid een sleutel na te maken.

Ben ik paranoïde of ga ik beter naar een fysieke winkel? Wat zouden jullie doen?

Beste antwoord (via -pollem- op 26-10-2022 17:49)

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-01 15:24
Persoonlijk zou ik ook naar een fysieke winkel gaan. Ik weet niet waarom, maar dat voelt voor mij ook wat beter.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-01 15:24
Persoonlijk zou ik ook naar een fysieke winkel gaan. Ik weet niet waarom, maar dat voelt voor mij ook wat beter.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:59
-pollem- schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 12:02:
Ik wil de cilinder van het slot in onze poortdeur vervangen door een cilinder gelijk aan die van de andere deuren in het huis. Nu kan ik dat online doen door bij de bestelling het veiligheidscertificaat te uploaden maar dat voelt niet helemaal veilig. Immers hebben ze dan mijn adres en de mogelijkheid een sleutel na te maken.

Ben ik paranoïde of ga ik beter naar een fysieke winkel? Wat zouden jullie doen?
Zelfde dilemma als wanneer je de cilinders en sleutels online bestelt: elders af laten leveren, op je werk bijvoorbeeld.

De shop zelf zal er niks mee doen, maar je kunt niet achter de voordeur kijken wat er met die data gebeurt. Bij en datalek wil je geen koppeling tussen sleutelcertificaat en je huisadres.

• JMW761
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-01 11:51
Of ergens anders laten bezorgen (dat heb ik ooit gedaan)

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Ik laat mijn sloten altijd elders bezorgen (denk: werk, familie, pakketpunt waar ik normaal niet kom).

0.0

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:54
-pollem- schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 12:02:
Immers hebben ze dan mijn adres en de mogelijkheid een sleutel na te maken.

Fysieke winkel.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:20

BCC

Gewoon bestellen - de fysieke winkel hier kopieert het document en vult het in op een website om er een te bestellen.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-01 12:15
BCC schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:02:
Gewoon bestellen - de fysieke winkel hier kopieert het document en vult het in op een website om er een te bestellen.
Klopt, maar ze laten de cilinder wel afleveren bij de winkel waar je deze weer kunt halen.
Dus het is niet direct gekoppeld aan je adres.

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:24
Ik heb het op mn werk laten bezorgen, ik had precies dezelfde bedenkingen. Ik wil niet dat mijn adresgegevens en cilindergegevens bij een kleine MKBer in een database komen te staan. Waarom het risico nemen als je het eenvoudig kunt voorkomen.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

• -pollem-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:27

-pollem-

Are you threatening me?

Topicstarter
Toch fijn om te lezen dat ik niet paranoïde ben :) Ik ga naar een fysieke winkel.
Pagina: 1