Goedemorgen,
op dit moment heb ik 1 drie fase aansluiting, hierop is een 10K SolarEdge omvormer aangesloten.
Nu wil ik graag een laadpaal; echter is het zeer lastig om een nieuwe aansluiting te maken in de meterkast. Voordat ik dingen ga openbreken wil ik eerst advies over een hersenspinsel die ik heb
Is het mogelijk om de laadpaal en omvormer op dezelfde groep aan te sluiten? (uiteraard veilig én toegestaan door verzekering, etc.) Zoals onderstaande afbeelding (waarbij donker oranje lijn de bestaande kabel is, en de licht oranje een eventuele nieuwe, en het blauwe cirkeltje de koppeling is).
:fill(white):strip_exif()/f/image/W3h6D1hzhsYokEjL99Xndbdv.png?f=user_large)
Zoals ik het zie zijn er 3 situaties:
Is dit mogelijk? (al dan niet met een extra toevoeging).
op dit moment heb ik 1 drie fase aansluiting, hierop is een 10K SolarEdge omvormer aangesloten.
Nu wil ik graag een laadpaal; echter is het zeer lastig om een nieuwe aansluiting te maken in de meterkast. Voordat ik dingen ga openbreken wil ik eerst advies over een hersenspinsel die ik heb
Is het mogelijk om de laadpaal en omvormer op dezelfde groep aan te sluiten? (uiteraard veilig én toegestaan door verzekering, etc.) Zoals onderstaande afbeelding (waarbij donker oranje lijn de bestaande kabel is, en de licht oranje een eventuele nieuwe, en het blauwe cirkeltje de koppeling is).
:fill(white):strip_exif()/f/image/W3h6D1hzhsYokEjL99Xndbdv.png?f=user_large)
Zoals ik het zie zijn er 3 situaties:
- Werkende panelen + auto laden; opgewekte stroom kan direct van omvormer naar de laadpaal
- Niet werkende panelen + auto laden; alle stroom gaat door de kabel van huis naar laadpaal
- Werkende panelen + geen auto laden; opgewekte stroom kan direct van omvormer naar huis
Is dit mogelijk? (al dan niet met een extra toevoeging).