Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hobbymatig fotobewerken en 2 a 3 instances laten draaien van bluestacks
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst rond de 800, met evt uitloop tot 1000eu. Hoeft geen high end pc te zijn, mits die maar stil is en niet opstijgt bij bv bluestacks
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen eigen randapparatuur.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik twijfel dus of ik een videokaart nodig zal zijn. In principe voor Lightroom en Photoshop kom ik wel weg zonder. Alleen weet ik dus niet wat voor bluestacks het geval is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Eigenlijk niet. Nu viel mij eerder wel iets op waar ik mijn vragen bij had. Vaak zie ik toch intel processoren gekozen worden bij fotobewerk computers. Maar als ik zelf ging kijken naar benchmarks viel bijvoorbeeld de 5800x op. Nu heeft deze geen IGPU maar tov van de i7 12700 scheelt dit wel 200eu en zover ik kon zien ook betere benchmarks.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Belangrijkste wensen zijn dat hij stil moet zijn zover mogelijk. Bluetooth verbinding ivm wacom tablet en liefst wifi functionaliteit.
Ga je overklokken?
Overklokken staat niet op de planning.
Wat verwacht je van ons?
Jullie ervaring en kennis rijkt verder dan het mijne vandaar mijn vraag om hulp. Ik heb al een paar onderdelen van een andere build overgenomen alleen er missen dus wel parts. Zoals de CPU, moederbord en evt gpu. Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Hobbymatig fotobewerken en 2 a 3 instances laten draaien van bluestacks
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst rond de 800, met evt uitloop tot 1000eu. Hoeft geen high end pc te zijn, mits die maar stil is en niet opstijgt bij bv bluestacks
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen eigen randapparatuur.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik twijfel dus of ik een videokaart nodig zal zijn. In principe voor Lightroom en Photoshop kom ik wel weg zonder. Alleen weet ik dus niet wat voor bluestacks het geval is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Eigenlijk niet. Nu viel mij eerder wel iets op waar ik mijn vragen bij had. Vaak zie ik toch intel processoren gekozen worden bij fotobewerk computers. Maar als ik zelf ging kijken naar benchmarks viel bijvoorbeeld de 5800x op. Nu heeft deze geen IGPU maar tov van de i7 12700 scheelt dit wel 200eu en zover ik kon zien ook betere benchmarks.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Belangrijkste wensen zijn dat hij stil moet zijn zover mogelijk. Bluetooth verbinding ivm wacom tablet en liefst wifi functionaliteit.
Ga je overklokken?
Overklokken staat niet op de planning.
Wat verwacht je van ons?
Jullie ervaring en kennis rijkt verder dan het mijne vandaar mijn vraag om hulp. Ik heb al een paar onderdelen van een andere build overgenomen alleen er missen dus wel parts. Zoals de CPU, moederbord en evt gpu. Ik zie door de bomen het bos niet meer.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master Silencio S400 | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Fuma 2 Rev. B | € 59,89 | € 59,89 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK | € 112,36 | € 112,36 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 450W | € 93,62 | € 93,62 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 500GB | € 57,94 | € 57,94 |
| Totaal | € 413,71 | |||
[ Voor 6% gewijzigd door bazzie12 op 26-10-2022 10:18 ]