Scrollknop, op mobiele devices, groter of iets verplaatsen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:20
Op telefoons hebben we zo'n mooie scroll knop die direct naar boven of beneden kan scrollen. Super handig!

Nu wil het geval dat sommige telefoons afgeronde hoeken in het scherm hebben, zoals m'n iPhone X, waardoor die knop voor een gedeelte buiten het scherm valt. Tevens wordt die daardoor lastiger te bedienen. Vaak moet ik een paar keer klikken op de knop voordat dit wordt geregistreerd, waarschijnlijk vanwege het net-niet-op-de-knop-klikken.

Het zou fijn zijn als de knop iets meer van de rand van het scherm geplaatst kan worden, of groter, of beide. Dat zou het gebruik voor mij in ieder geval een stuk beter maken.

Vanuit een screenshot heb ik geprobeerd de rand er in te tekenen hoe het er nu ongeveer uit ziet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pJMUla2hgApU_WlXQys98a5rlfo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Ga4BF9ooLm8iHS9nufMWKmvU.png?f=fotoalbum_large

Maar ik vermoed dat jullie ook wel devices hebben liggen om dit te kunnen testen/reproduceren.

Telefoons met rechte hoeken in het scherm zullen dit probleem minder hebben.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:05
Wellicht kan het met een CSS aanpassing, maar volgens mij moet je daar wel karma voor inleveren om die functie te gebruiken.
Ander iets is, dat je ook moet weten hoe die knop heet in CSS voor de aanpassingen.

Ik heb er zelf geen last van met een Oneplus 10T.

Als je je browservenster op de computer kleiner maakt, dan komt die knop ook tevoorschijn.
div.ScrollTo.Show.top voor de knop naar boven en div.ScrollTo.Show voor naar beneden. Hij is op mijn pc standaard 32x32 pixels.

Ik bedenk met net na checken, dat ik de gestures uit heb staan en dus de onderbalk knoppen zijn op het scherm. Dan wordt het scherm effectief korter en zie ik dit probleem niet.

[ Voor 54% gewijzigd door Arunia op 26-10-2022 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:07
Zelf heb ik er geen last van met een afgerond scherm. ( oneplus 8 pro )

Wellicht door de schermmodus van de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:20
Arunia schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:12:
Wellicht kan het met een CSS aanpassing, maar volgens mij moet je daar wel karma voor inleveren om die functie te gebruiken.
Ander iets is, dat je ook moet weten hoe die knop heet in CSS voor de aanpassingen.

Ik heb er zelf geen last van met een Oneplus 10T.

Als je je browservenster op de computer kleiner maakt, dan komt die knop ook tevoorschijn.
div.ScrollTo.Show.top voor de knop naar boven en div.ScrollTo.Show voor naar beneden. Hij is op mijn pc standaard 32x32 pixels.

Ik bedenk met net na checken, dat ik de gestures uit heb staan en dus de onderbalk knoppen zijn op het scherm. Dan wordt het scherm effectief korter en zie ik dit probleem niet.
Geen gek idee, kan altijd nog doen natuurlijk.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ