Ik heb volgende probleem:
Gisterenavond pc uitgezet, zonder problemen.
Deze morgen start ik em op, geen beeld op beide schermen. De GPU gaf wel gewoon RGB licht (zoals de hele pc trouwens).
Wat heb ik allemaal gedaan:
- kabels nagekeken van/naar schermen en pc
- HDMI geprobeerd
- scherm aangesloten op laptop: werkt
- alle USB eruit
- BIOS en CMOS reset
- 3090 in PCI 2 ipv PCI 1
- RAM eruit, per stick er weer in
- ..
Maar dan, de pc laten starten zonder beeld en ik dacht, zou hij in windows zitten? Dus de handeling om aan te loggen gedaan, en dan win + r en shutdown command ingegeven, en.. hij sloot af.
Dus, ik dacht: dit is de GPU. Uiteindelijk naar mijn kameraad gereden om zeker te zijn, GPU er in en.. beeld!
Dus ik DENK dat er nog maar 2 dingen overblijven:
- MOBO
- PSU
Maar.. als het het MOBO zou zijn, ik dacht dat die PCI-E sloten aparte bussen gebruiken? Dan zou die toch in een ander slot moeten werken? Of zou het de PCI-e controller kunnen zijn?
Of dus de voeding, maar zou ik dan gewoon in windows geraken, alle RGB aan etc..?
Wat is jullie idee? Morgen ga ik de PSU uitbouwen en bij kameraad insteken, of mis ik iets?
mijn config:
Gisterenavond pc uitgezet, zonder problemen.
Deze morgen start ik em op, geen beeld op beide schermen. De GPU gaf wel gewoon RGB licht (zoals de hele pc trouwens).
Wat heb ik allemaal gedaan:
- kabels nagekeken van/naar schermen en pc
- HDMI geprobeerd
- scherm aangesloten op laptop: werkt
- alle USB eruit
- BIOS en CMOS reset
- 3090 in PCI 2 ipv PCI 1
- RAM eruit, per stick er weer in
- ..
Maar dan, de pc laten starten zonder beeld en ik dacht, zou hij in windows zitten? Dus de handeling om aan te loggen gedaan, en dan win + r en shutdown command ingegeven, en.. hij sloot af.
Dus, ik dacht: dit is de GPU. Uiteindelijk naar mijn kameraad gereden om zeker te zijn, GPU er in en.. beeld!
Dus ik DENK dat er nog maar 2 dingen overblijven:
- MOBO
- PSU
Maar.. als het het MOBO zou zijn, ik dacht dat die PCI-E sloten aparte bussen gebruiken? Dan zou die toch in een ander slot moeten werken? Of zou het de PCI-e controller kunnen zijn?
Of dus de voeding, maar zou ik dan gewoon in windows geraken, alle RGB aan etc..?
Wat is jullie idee? Morgen ga ik de PSU uitbouwen en bij kameraad insteken, of mis ik iets?
mijn config:
Never ever financial advice...