Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik zou voor mijn oma van 87 graag een senioren telefoon aan willen schaffen. Technisch is ze voor haar leeftijd best goed, maar de kleine knoppen van een gewone smartphone gaat haar niet lukken. De voornaamste wat ze zou willen is meelezen in de familie groepsapp (whatsapp). Zelf hoeft ze niet eens een bericht te typen, maar misschien leuk als het eenvoudig kan. Bellen of gebeld worden is misschien nog wel handig, maar ze heeft ook gewoon een vaste lijn, dus dat is niet perse een moetje.

Nu zie ik speciale senioren telefoons, maar dit zijn volgens mij gewoon simpele Android toestellen met een andere ROM / launcher eroverheen. Zijn hier mensen met ervaring voor dergelijke telefoons? Kun je ook een simpel goedkoop android toestel kopen met de juiste launcher? Zo ja, welke dan? Benieuwd naar de ervaring van anderen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:44
Er zijn gewoon launchers te vinden die je op een normale telefoon kan toepassen. Als je even in dit topic zoekt zie je eerdere topics over ditzelfde onderwerp en de betrokken launchers voorbij komen.

Ik zou adviseren een Samsung A33 of Pixel 6a aan te schaffen zodat ze de komende 5 jaar gewoon updates heeft, ik verwacht geen zwaar gebruik en Smasung en Google leveren langste support.
uitvoering: Samsung Galaxy A33, 128GB opslag Blauw
uitvoering: Google Pixel 6a Wit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Kun je niet een tablet nemen, eventueel eentje met 4g. Zet je bij de toegankelijkheidsopties de zoom lekker hoog, is het net een heel grote telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutervh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-05 23:20
Ik ben toevallig ontwikkelaar van dergelijke launcher. Deze kun je inderdaad op een android toestel naar keuze installeren uit de play store.
https://play.google.com/s...s?id=com.wonda.seniorfoon
Alternatief kun je ook een voorgeïnstalleerd toestel aankopen https://www.seniorfoon.be
Contacteer me gerust mocht je meer vragen hebben. Bekijk zeker ook eens het filmpje op de website. Een vroege versie is hier in België 2 jaar terug landelijk op tv geweest (iedereen beroemd)

[ Voor 16% gewijzigd door woutervh op 26-10-2022 20:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fevaho
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 07:33
In aanvulling op @woutervh, mijn vader heeft een telefoon van seniorentab. Dit is gewoon een A22, met een door hen ontwikkelde launcher. Deze kan je gedeeltelijk verder aanvullen. Ben je handig, kan je zelf misschien zo'n launcher installeren. Ben je minder handig, zijn dit soort alternatieven prima, in het geval van seniorentab hebben ze zelfs teamviewer erop zitten om op afstand te kunnen helpen.