Ik zou voor mijn oma van 87 graag een senioren telefoon aan willen schaffen. Technisch is ze voor haar leeftijd best goed, maar de kleine knoppen van een gewone smartphone gaat haar niet lukken. De voornaamste wat ze zou willen is meelezen in de familie groepsapp (whatsapp). Zelf hoeft ze niet eens een bericht te typen, maar misschien leuk als het eenvoudig kan. Bellen of gebeld worden is misschien nog wel handig, maar ze heeft ook gewoon een vaste lijn, dus dat is niet perse een moetje.
Nu zie ik speciale senioren telefoons, maar dit zijn volgens mij gewoon simpele Android toestellen met een andere ROM / launcher eroverheen. Zijn hier mensen met ervaring voor dergelijke telefoons? Kun je ook een simpel goedkoop android toestel kopen met de juiste launcher? Zo ja, welke dan? Benieuwd naar de ervaring van anderen.
Nu zie ik speciale senioren telefoons, maar dit zijn volgens mij gewoon simpele Android toestellen met een andere ROM / launcher eroverheen. Zijn hier mensen met ervaring voor dergelijke telefoons? Kun je ook een simpel goedkoop android toestel kopen met de juiste launcher? Zo ja, welke dan? Benieuwd naar de ervaring van anderen.