De afgelopen 8 jaar heb ik mijn huidige pc kunnen gebruiken (4790K). Helaas naderen het Mobo en koeler haar einde. Ik heb met kunst en vliegwerk nog enkele maanden kunnen rekken. Maar er moet iets gaan gebeuren.
Het in elkaar zitten etc is geen probleem, maar de technische kennis per product is echter te beperkt om een goed beeld te hebben van een aantal zaken.
Ik heb enorm veel inleestijd in onderstaande voorstel gestoken maar twijfel alsnog enorm
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik hem voornamelijk voor gamen (COD en vergelijkbaar). Dit hoeft voor mij niet op maximale kwaliteit. Ik hoop hem weer voor komende +/- 8 jaar te kunnen gebruiken met tussentijdse upgrades.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil rond 1200 euro uitkomen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Cooler Master V550 Semi-Modular (als dit lukt?)
- RTX 2060 (2 jaar teruggekocht, die wil ik later vervangen).
- SSD Crucial 256 gb
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
een nieuwe Psu is op dit moment een vraagteken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De reden dat ik voor AM5 wil gaan is zodat ik over enkele jaren (als AM5 support afloopt), ik er dan alsnog een nieuwe CPU in wil zetten en hem dan nog paar jaar kan rekken. Tevens is het vervangen van een onderdeel dan geen onmogelijk iets. Dit laatste heb ik helaas al vaker meegemaakt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij staat in woonkamer, dus wat betreft geluid mag het wat minder. En geen RGB verlichting ;-)
(daarom nette looks + stilte Define 7)
Ga je overklokken?
Nee. Dat is niet de intentie. Daar heb ik te weinig verstand van.
Wat verwacht je van ons?[i]
De gedachte is zoals eerder beschreven: een basis die de nodige jaren verder kan met het tussenstijds upgraden van enkele onderdelen.
Vooral omtrent MoBo en geheugen zwem ik. En gaat die PSU nog mee?
Wellicht andere beginnersfouten, suggesties zijn welkom.
Het in elkaar zitten etc is geen probleem, maar de technische kennis per product is echter te beperkt om een goed beeld te hebben van een aantal zaken.
Ik heb enorm veel inleestijd in onderstaande voorstel gestoken maar twijfel alsnog enorm
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik hem voornamelijk voor gamen (COD en vergelijkbaar). Dit hoeft voor mij niet op maximale kwaliteit. Ik hoop hem weer voor komende +/- 8 jaar te kunnen gebruiken met tussentijdse upgrades.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil rond 1200 euro uitkomen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Cooler Master V550 Semi-Modular (als dit lukt?)
- RTX 2060 (2 jaar teruggekocht, die wil ik later vervangen).
- SSD Crucial 256 gb
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600X Boxed | € 359,- | € 359,- |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS | € 259,- | € 259,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 Zwart | € 176,07 | € 176,07 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 84,62 | € 84,62 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B5600C36 | € 189,- | € 189,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 94,51 | € 94,51 |
| Totaal | € 1.162,20 | |||
een nieuwe Psu is op dit moment een vraagteken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De reden dat ik voor AM5 wil gaan is zodat ik over enkele jaren (als AM5 support afloopt), ik er dan alsnog een nieuwe CPU in wil zetten en hem dan nog paar jaar kan rekken. Tevens is het vervangen van een onderdeel dan geen onmogelijk iets. Dit laatste heb ik helaas al vaker meegemaakt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij staat in woonkamer, dus wat betreft geluid mag het wat minder. En geen RGB verlichting ;-)
(daarom nette looks + stilte Define 7)
Ga je overklokken?
Nee. Dat is niet de intentie. Daar heb ik te weinig verstand van.
Wat verwacht je van ons?[i]
De gedachte is zoals eerder beschreven: een basis die de nodige jaren verder kan met het tussenstijds upgraden van enkele onderdelen.
Vooral omtrent MoBo en geheugen zwem ik. En gaat die PSU nog mee?
Wellicht andere beginnersfouten, suggesties zijn welkom.
/f/image/Qt0GNmfRfFV7CzskSuhh2BAr.png?f=fotoalbum_large)