Nieuw huis (opgeleverd in 2018 met energielabel A) gekocht waar momenteel 1 zonnepaneel op ligt i.v.m de EPC waarde. Ik wil het huis graag voorzien van 8 of 10 zonnepanelen en hiervoor is een 4000 euro subsidie toegekend van het SNN i.v.m. aardbevingsgebied. Deze subsidie wordt bij overdracht overgedragen aan mij als koper.
Er is door de vorige bewoners al eens een offerte opgevraagd en door deze partij werd Solaredge aangeboden. Volgens mij kan deze woning echter prima voorzien worden van een seriegeschakeld systeem, maar misschien dat jullie hier de doorslag over kunnen geven. Wat ik heb begrepen liggen er in de buurt bijna wel bijna allemaal seriegeschakelde systemen.
Ik ontvang graag advies over de volgende zaken:
- Serie or parallel geschakeld systeem
- Beste dakindeling
- 8 of 10 panelen
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Dy38ZPRdgUNnIWWZ93hrTtmK.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/0FKLjBTYYAiEgBEOPrUJmsIM.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/iwpWWczM9PrZkQn3mtva3WLq.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/KOqCP6j1F3Qo8UrbQvwNr7YB.png?f=fotoalbum_large)
Of dit daadwerkelijk zo is kan ik nu nog niet zeggen.
Wat ik heb begrepen zit er wel verschil in de breedte van de huizen in deze buurt.
Onderaan het dak (zie foto's) zit wel een ventilatie/luchtrooster.
Geen opstakels zoals bomen en/of dakkapels in de omgeving.
Koken was altijd op gas maar in deze nieuwe woning gaat dat via inductie. Op termijn komt er misschien een warmtepomp en/of airco dus het verbruik zal nog stijgen. Geen elektrische auto op korte termijn maar wie weet in de toekomst.
Als dit een 3 fase aansluiting is dan toch voor een 3 fase omvormer gaan of gewoon 1 fase?
Er is door de vorige bewoners al eens een offerte opgevraagd en door deze partij werd Solaredge aangeboden. Volgens mij kan deze woning echter prima voorzien worden van een seriegeschakeld systeem, maar misschien dat jullie hier de doorslag over kunnen geven. Wat ik heb begrepen liggen er in de buurt bijna wel bijna allemaal seriegeschakelde systemen.
Ik ontvang graag advies over de volgende zaken:
- Serie or parallel geschakeld systeem
- Beste dakindeling
- 8 of 10 panelen
Foto's
Het dak ligt precies op het zuiden en volgens deze website is de hoogte ongeveer 7.8 meter en de dakhelling 35.1 graden.:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Dy38ZPRdgUNnIWWZ93hrTtmK.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/0FKLjBTYYAiEgBEOPrUJmsIM.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/iwpWWczM9PrZkQn3mtva3WLq.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/KOqCP6j1F3Qo8UrbQvwNr7YB.png?f=fotoalbum_large)
Beschikbare (dak)ruimte
Volgens de plattegronden van de makelaar is de breedte van het huis 4.52.Of dit daadwerkelijk zo is kan ik nu nog niet zeggen.
Wat ik heb begrepen zit er wel verschil in de breedte van de huizen in deze buurt.
Onderaan het dak (zie foto's) zit wel een ventilatie/luchtrooster.
Schaduw
Volgens mij geen schaduw.Geen opstakels zoals bomen en/of dakkapels in de omgeving.
Jaarverbruik
Ik ben een alleenstaande vader en mijn verbruik per jaar was in mijn vorige woning rond de 2000 kwh.Koken was altijd op gas maar in deze nieuwe woning gaat dat via inductie. Op termijn komt er misschien een warmtepomp en/of airco dus het verbruik zal nog stijgen. Geen elektrische auto op korte termijn maar wie weet in de toekomst.
Huidige elektriciteitsaansluiting
Onbekend en ga ik nog navragen bij de huidige bewoners.Als dit een 3 fase aansluiting is dan toch voor een 3 fase omvormer gaan of gewoon 1 fase?
Budget en doel
€ 4000 subsidie en € 3000 eigen geld (totaal € 7000)Wie gaat het project uitvoeren
InstallateurBijhouden van data
Ik heb al een wifi P1 meter van Homewizard dus wil dan graag ook een kwh meter bestellen.Reeds verkregen offertes
Offerte 1
- 8 x Zonnepanelen Jinko 415Wp JKM415M-54HL-B
- Omvormer: Goodwe GW3600-D-NS met 2 onafhankelijke ingangen voor bijvoorbeeld 2 dakvlakken
- Bekabeling solarkabel 4mm en voedingskabel 230V 3x4MM
- Aanleggen extra stroomgroep en omvormer aansluiten
- Installeren en in werking stellen van de zonnestroomset
- BTW teruggave service
- Totaal (excl btw): 4.209,30
- Totaal (incl btw): 5.093,26
Offerte 2
- 10 x Zonnepanelen Jinko 415Wp JKM415M-54HL-B
- Omvormer: Goodwe GW4200-D-NS met 2 onafhankelijke ingangen voor bijvoorbeeld 2 dakvlakken
- Bekabeling solarkabel 4mm en voedingskabel 230V 3x4MM
- Aanleggen extra stroomgroep en omvormer aansluiten
- Installeren en in werking stellen van de zonnestroomset
- BTW teruggave service
- Totaal (excl btw): 4.902,34
- Totaal (incl btw): 5.931,83