de juiste driver installeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugy1
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-04 16:57
Hallo,
Ik kocht deze kaart :
uitvoering: ASUS Dual GeForce RTX 2060 EVO OC Edition 12GB

Ik heb proberen de drivers te installeren maar ik krijg steeds het volgende:
Als ik de standaard driver instaleer krijg ik de melding is niet geschikt voor u besturingssysteem.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fQPz5zx6_1xeB5O7sjo7m1K2nLo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MZyBIy4p2OaGIQPlEnugKzp2.jpg?f=fotoalbum_large

Welke driver moet ik hebben voor mijn videokaart ?
besturingssysteem windows 10 en 64bit

Kan iemand een link posten?

[ Voor 9% gewijzigd door hugy1 op 25-10-2022 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugy1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

hugy1 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 18:06:
[...]

waarom deze ik heb toch geen TITAN kaart ?
Waarom installeer je DCH drivers in je startpost?
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
En?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugy1
MAX3400 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 18:08:
[...]

Waarom installeer je DCH drivers in je startpost?

[...]

En?
is voor content creators ik dacht dat die beter was dan de standaard driver vandaar maar stadaard driver doet ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Wat voor Windows 10 versie heb je?

Als die screenshot van jouw pc is lijkt dat wel versie 1507/1511 welke al jaren niet meer ondersteund wordt. Even updaten naar een ondersteunde versie, dus minimaal 21H1, al is die bijna EOL. Liever direct de nieuwste 22H2.

Ja echt, voor drivers moet ook je Windows een courante versie hebben :)

[ Voor 12% gewijzigd door nelizmastr op 25-10-2022 18:14 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugy1
nelizmastr schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 18:12:

Als die screenshot van jouw pc is lijkt dat wel versie 1507/1511 welke al jaren niet meer ondersteund wordt. Even updaten naar een ondersteunde versie, dus minimaal 21H1, al is die bijna EOL. Liever direct de nieuwste 22H2.

windows is nog maar pas nieuw geïnstalleerd in augustus nieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

hugy1 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 18:15:
[...]

windows is nog maar pas nieuw geïnstalleerd in augustus nieuw
Dat zegt niets.

Als die geïnstalleerd is van een oude DVD en niet van de nieuwste media creation tool van Microsoft heb je nog steeds een oude versie die geen updates meer krijgt en geem video drivers van na 2017 pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugy1
nelizmastr schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 18:18:
[...]

Dat zegt niets.

Als die geïnstalleerd is van een oude DVD en niet van de nieuwste media creation tool van Microsoft heb je nog steeds een oude versie die geen updates meer krijgt en geem video drivers van na 2017 pakt.
ja is geïnstalleerd van een windows 10DVD

updaten windows hoe doe je dat dat wordt toch niet opnieuw instelleren
een link naar de driver lijkt me gewoon best

[ Voor 12% gewijzigd door hugy1 op 25-10-2022 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugy1
[

En?
[/quote]
geprobeerd werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:39

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat werkt niet? Updaten van Windows?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

hugy1 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 18:19:
[...]

ja is geïnstalleerd van een windows 10DVD

updaten windows hoe doe je dat dat wordt toch niet opnieuw instelleren
een link naar de driver lijkt me gewoon best
Als je niet weet hoe je Windows updatet kun je hem beter wegbrengen naar een computerwinkel die dat voor je kan doen.

Anyway, mocht je het zelf willen proberen: de snelste weg is de update assistent:

https://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=799445

Uiteraard moet je dan wel eerst internet op je PC werkend maken en een uurtje geduld hebben voor de download en installatie. Ook moet je C: schijf minimaal 40GB vrije ruimte hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door nelizmastr op 25-10-2022 18:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Als de Update Assistant het niet doet: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 en daar het Hulpprogramma via https://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=691209 downloaden.

Dan kan je een ISO of USB maken op een PC met meer ruimte / wel internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugy1
nelizmastr schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 18:12:

22H2 dat werkt toch niet gelijk windows 11?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:45
hugy1 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 19:29:
[...]

Even wat meer eigen onderzoek graag hè….

Om je op weg te helpen. Windows 10 is geen Windows 11.

En nu…..hup…..updaten die handel en ga je daarna schamen :X in een hoekje dat je met een ongeupdate computer het internet op bent gegaan.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

[...]

Windows 11 kan niet eens als het over het systeem gaat van vorige week (waar je een 2060 voor wilde kopen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

[...]

Probeer 't eerst maar eens.... hoe langer je 't uitstelt, hoe langer je videokaart 't niet doet ;)

Vertrouw je het niet, dan breng je de PC weg naar iemand die 't wel voor je kan doen.

Je merkt wellicht aan de overige reacties dat jouw reacties niet als meewerkend worden ervaren.
Tweakers is geen helpdesk, we reageren omdat dit onze hobby is en we je graag op weg willen helpen, maar je zult wel zelf het werk moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugy1
nelizmastr schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 19:38:
[...]

Probeer 't eerst maar eens.... hoe langer je 't uitstelt, hoe langer je videokaart 't niet doet ;)

Vertrouw je het niet, dan breng je de PC weg naar iemand die 't wel voor je kan doen.

Je merkt wellicht aan de overige reacties dat jouw reacties niet als meewerkend worden ervaren.
Tweakers is geen helpdesk, we reageren omdat dit onze hobby is en we je graag op weg willen helpen, maar je zult wel zelf het werk moeten doen.
Ik wil wel meewerken , ik heb nooit gezegd dat geen update wou doen. Bedankt voor de hulp iedereen trouwens.

update is gedaan reeds videokaart driver is automatisch geïnstalleerd.

Het volgende probleem wat ik nu heb is dat mijn scherm om de zoveel tijd uit gaat.
in windows heb ik ingesteld scherm nooit uitgaan volle power geen energie besparingen ingesteld.
Ik heb hier reeds topic eens gestart toe dacht ik dat het scherm stuk was tot ik vorige week vrijdag een tweedehands videokaart Asus Dual GTX 1060 6GB kocht omdat ik geen zin had om tot vandaag te wachten dat mijn nieuwe videokaart geleverd werd. En raar maar waar scherm werkt terug perfect met de
Asus Dual GTX 1060 6GB. heeft over de 4 dag 32 uur perfect gewerkt zelf vandaag nog tot ik de nieuwe kaart heb geïnstalleerd de ASUS Dual GeForce RTX 2060 EVO OC Edition 12GB het scherm blijft maar 15 minuten aan en gaat dan uit. Ik kan enkel het scherm terug wakker krijgen door op de aan en uit knop te drukken.

Iemand een idee waarom dit gebeurt ?
Maar hoe weet ik nu welke drivers ze juist hebben gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

hugy1 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 20:28:
[...]

Het volgende probleem wat ik nu heb is dat mijn scherm om de zoveel tijd uit gaat.
in windows heb ik ingesteld scherm nooit uitgaan volle power geen energie besparingen ingesteld.
Ik heb hier reeds topic eens gestart toe dacht ik dat het scherm stuk was tot ik vorige week vrijdag een tweedehands videokaart Asus Dual GTX 1060 6GB kocht omdat ik geen zin had om tot vandaag te wachten dat mijn nieuwe videokaart geleverd werd. En raar maar waar scherm werkt terug perfect met de
Asus Dual GTX 1060 6GB. heeft over de 4 dag 32 uur perfect gewerkt zelf vandaag nog tot ik de nieuwe kaart heb geïnstalleerd de ASUS Dual GeForce RTX 2060 EVO OC Edition 12GB het scherm blijft maar 15 minuten aan en gaat dan uit. Ik kan enkel het scherm terug wakker krijgen door op de aan en uit knop te drukken.

Gaat je hele PC dan uit (dus zie je ook weer het splash screen van je moederbord etc.) of zie je dan direct weer je bureaublad in een paar seconden?

Wat zijn de rest van de componenten in je PC?

De GTX1060 is een zuinigere kaart dan de 2060 OC Edition, is je voeding wel krachtig genoeg? (Merk, type en wattage vermelden).

Gebeurt het alleen onder belasting of ook door niets te doen op 't bureaublad?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

hugy1 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 20:28:
[...]

...
Zou het een idee zijn (voor ons en voor jouzelf) dat je je beide topics zoals ook scherm gaat uit na enkele seconden volledig bijwerkt met de huidige stand van zaken, OS versie, BIOS-versie, driver-versie etc. etc. etc. en dan ook eerst eens gaat meten met MSI Afterburner of anderszins om logs / temperaturen / voltages in de gaten te houden?

Hoe simpel ook: elke 3 maanden andere GPU's kopen, lost het probleem niet op dus jij zal met meer / extra info moeten komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugy1
MAX3400 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 20:38:
[...]

Zou het een idee zijn (voor ons en voor jouzelf) dat je je beide topics zoals ook scherm gaat uit na enkele seconden volledig bijwerkt met de huidige stand van zaken, OS versie, BIOS-versie, driver-versie etc. etc. etc. en dan ook eerst eens gaat meten met MSI Afterburner of anderszins om logs / temperaturen / voltages in de gaten te houden?

Hoe simpel ook: elke 3 maanden andere GPU's kopen, lost het probleem niet op dus jij zal met meer / extra info moeten komen :)
Ik heb niks bijgewerkt met de GTX 1060 alles werkte perfect gewoon kaart insteken en alles was goed het is enkel bij dit scherm dat dit gebeurt. Het scherm is niet stuk want heeft 32 uur minimum perfect gewerkt zonder updates. Ik denk dat het puur komt met welke video kaart je erin plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

hugy1 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 20:45:
[...]

Ik heb niks bijgewerkt met de GTX 1060 alles werkte perfect gewoon kaart insteken en alles was goed het is enkel bij dit scherm dat dit gebeurt. Het scherm is niet stuk want heeft 32 uur minimum perfect gewerkt zonder updates. Ik denk dat het puur komt met welke video kaart je erin plaats.
Een beeldscherm heeft praktisch geen intelligentie. Als het scherm wel werkt met een 1060 en niet met een 2060 dan is het scherm niet het probleem. En anders donder je het scherm weg, gezien het alleen met dat scherm is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugy1
nelizmastr schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 20:32:
[...]

Gaat je hele PC dan uit (dus zie je ook weer het splash screen van je moederbord etc.) of zie je dan direct weer je bureaublad in een paar seconden?

Wat zijn de rest van de componenten in je PC?

De GTX1060 is een zuinigere kaart dan de 2060 OC Edition, is je voeding wel krachtig genoeg? (Merk, type en wattage vermelden).

Gebeurt het alleen onder belasting of ook door niets te doen op 't bureaublad?
ik had zelf met een NVIDIA geforce 8400GS verbruikt niet veel energie denk ik
ik zie onmiddellijk het bureaublad.
Het gebeurt gewoon als de computer aanstaat en ik niets doe op de computer.
voeding corsair model CMPSU 750HX

[ Voor 5% gewijzigd door hugy1 op 25-10-2022 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar is je Windows nu up to date? Welke build heb je? En welke videodriver heb je geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugy1
TERW_DAN schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:50:
Maar is je Windows nu up to date? Welke build heb je? En welke videodriver heb je geïnstalleerd?
windows is up to date, windows heeft zelf een driver geïnstalleerd dus ik weet niet welke driver ze juist hebben geïnstalleerd. besturingssysteem win 10, Asus moederbord P8 P67 deluxe versie3, 24gb ram, videokaart ASUS Dual GeForce RTX 2060 EVO OC Edition 12GB , SSD 1TB, HD 3TB,voeding corsair model CMPSU 750HX.
Het zit zo Ik had eerst een asus nvidia geforce gtx 580 videokaart daar werkt alles perfect mee. Computer had een tijdje stil gestaan omdat ik met mijn hobby wat minder bezig was te weinig tijd.Toen ik deze opstarten ging scherm opeens uit om de 15a20 minuten dit was vroeger nooit het geval.
Ik dacht na wat vragen stellen hier op het forum dat scherm stuk was.
Tot vorige week mijn videokaart stuk ging.
Ik was opzoek achter een nieuwe videokaart deze is vandaag toegekomen maar omdat ik geen zin had om te wachten kocht ik tweedehands een Asus Dual GTX 1060 6GB kaart erin geplaatst niks van updates gedaan gewoon driver geïnstalleerd eerst met scherm die altijd blijven werken is met oude videokaart de asus nvidia geforce gtx 580. Toen alles werkte met de Asus Dual GTX 1060 6GB heb ik geprobeert om mijn scherm waar ik vroeger problemen mee had terug aan te sluiten en bij wonder alles werkte perfect dus scherm niet stuk. Tot dat ik vandaag mijn andere videokaart de ASUS Dual GeForce RTX 2060 EVO OC Edition 12GB toe kwam en ik deze in de computer plaatste terug ging het ene scherm uit na 15 minuten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

hugy1 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 22:13:
[...]
windows is up to date, windows heeft zelf een driver geïnstalleerd dus ik weet niet welke driver ze juist hebben geïnstalleerd.
Kijk dan even welke versie er exact opstaat, Als het de nieuwste is, pak eens een versie die 1 ouder is en kijk of je het probleem dan nog steeds hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugy1
TERW_DAN schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 22:53:
[...]

Kijk dan even welke versie er exact opstaat, Als het de nieuwste is, pak eens een versie die 1 ouder is en kijk of je het probleem dan nog steeds hebt.
waar kan ik dit juist zien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

hugy1 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 23:05:
[...]

Heb je de driver uit MAX3400 in "de juiste driver installeren" nog steeds niet "geprobeerd"?

Versie 522.25 is de laatste. Ik vraag me een klein beetje af waarom we soms advies geven als iemand uren later dezelfde vragen gaat stellen waar het topic mee begonnen is "wie heeft een driver voor me"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

hugy1 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 23:05:
[...]

In je device manager kun je zien welke drivers dat je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugy1
MAX3400 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 23:20:
[...]

Heb je de driver uit MAX3400 in "de juiste driver installeren" nog steeds niet "geprobeerd"?

Versie 522.25 is de laatste. Ik vraag me een klein beetje af waarom we soms advies geven als iemand uren later dezelfde vragen gaat stellen waar het topic mee begonnen is "wie heeft een driver voor me"?
heb ik geprobeerd ik heb zelf terug geantwoord .dat niet wou werken
dit was mijn antwoord :
En?
[/quote]
geprobeerd werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Maar wat wil er dan niet werken? Waar loop je precies tegenaan? Heb je het ook al met een andere driverversie geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugy1
TERW_DAN schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 23:52:
Maar wat wil er dan niet werken? Waar loop je precies tegenaan? Heb je het ook al met een andere driverversie geprobeerd?
scherm gaat uit na een 15a 20 minuten aan staan scherm.
eerst wel maar toen was windows niet geschikt .
nadat windows de driver had geinstalleerd nog niet.

dit is de driver die windows heeft geïnstalleerd
waar ik op het platform deze driver juist terug vind weet ik nog niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q4dRm5Adn8JiyaEzghWi5ve8AgY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lRrqYK9Bmf5YGXsCSVsWc2c6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door hugy1 op 26-10-2022 01:28 ]

Pagina: 1