Failover routering

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-09 11:37
Beste Tweakers,

Vraagje, ben op zoek naar een (cloud) dienst welke er voor zorgt dat gebruikers met 1 IP kunnen verbinden en deze vervolgens doorstuurt een ander IP en dat je hier failovers kan aangeven.
Zeg maar een hosted router, dit kun je doen op een VPS maar was benieuwd of hier wellicht een handige dienst voor is zonder weer een server in het leven te roepen.

Dus zeg maar gebruikers verbinden met 185.185.185.50

Normaal worden users doorgestuurd naar 185.185.185.100, mocht deze niet beschikbaar zijn schakel dan naar 185.185.185.150 en mocht deze niet beschikbaar zijn dan naar 185.185.185.200. Zodra .100 weer online is dat deze daar weer heen schakelt.

Ook moeten alle poorten transparant worden doorgezet, nu zou ik niet weten of zo'n dienst er is en of dit een naam heeft. Wellicht hebben jullie een tip.

Bedankt alvast!

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08:12
TransIP biedt HA-IP aan, dat lijkt te doen waar je naar op zoek bent. Zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-09 18:10
TCP loadbalancer die een load balance of failover naar andere IP's?
Je maakt dat verbinding naar 185.185.185.50 en die zorgt voor een loadbalance naar 185.185.185.51 of 185.185.185.52

Je load balancer kan je natuurlijk ook dan hoog beschikbaar maken.

Eventueel een hoog beschikbare firewall die een virtuaal IP heeft en dit doorzet naar een ander IP's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennenlikker
SampleUser schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:50:
TransIP biedt HA-IP aan, dat lijkt te doen waar je naar op zoek bent. Zelf geen ervaring mee.
Dit zou best eens een goede optie kunnen zijn:

/ Out of the box load balancer voor je VPS.
HA-IP Pro is een out of the box load balancer die inkomend verkeer gelijkmatig verdeelt over je VPS’en. Hiermee bouw je in no time een schaalbare en highly available infrastructuur. Jouw HA-IP Pro load balancer is altijd beschikbaar op meerdere fysieke machines die verdeeld zijn over twee availability-zones (AMS0 & RTM0). Hiermee is het mogelijk om al jouw VPS-diensten datacenter-redundant te laten opereren.

Ik ga deze eens testen, dank u! _/-\o_

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Je hebt het over ip's, maar misschien regel je het liever op dns niveau?

https://ns1.com/resources...-concepts-and-limitations

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennenlikker
SVMartin schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 20:39:
Je hebt het over ip's, maar misschien regel je het liever op dns niveau?

https://ns1.com/resources...-concepts-and-limitations
Ben nooit zo'n fan geweest van dns failover omdat het zoveel haken en ogen heeft. Maar ze hebben in deze link goede stappen gemaakt zo te zien. Dit wist ik niet, intressant om als optie overwegen.
Toch vraag ik me af of dit goed werkt met bijvoorbeeld RDS wanneer een gebruiker een actieve verbinding verliest, pakt die client dan automatisch het 2e of 3e ip in dat record? Op ip basis kun je binnen enkele seconden op de achtergrond schakelen en kun je zorgen dat ze slechts even een zwart scherm te zien krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
pennenlikker schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:15:
[...]

Ben nooit zo'n fan geweest van dns failover omdat het zoveel haken en ogen heeft. Maar ze hebben in deze link goede stappen gemaakt zo te zien. Dit wist ik niet, intressant om als optie overwegen.
Toch vraag ik me af of dit goed werkt met bijvoorbeeld RDS wanneer een gebruiker een actieve verbinding verliest, pakt die client dan automatisch het 2e of 3e ip in dat record? Op ip basis kun je binnen enkele seconden op de achtergrond schakelen en kun je zorgen dat ze slechts even een zwart scherm te zien krijgen.
Goed punt, geen idee :) Maar moet je om dit goed te laten werken ook niet de sessie op de achterkant synchroniseren, en ben je dat van plan? Ik ken je exacte technische eisen en de requirements van de organisatie niet, maar het is altijd een afweging tussen eenvoud en een gebruiker die iets moet doen, of complexiteit en kosten waarbij een gebruiker eigenlijk alleen een hikje merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:08
@pennenlikker Als dit gaat om meerder RDS machines dan gaat de sessie het sowieso nooit overleven. Als gebruiker eerst op ip/machineA zat en vervolgens moet overschakelen naar ip/MachineB dan moet je sowieso een nieuwe sessie opbouwen en inloggen.

Misschien moet je eerst is uitleggen wat je probeert te bereiken. Voor RDS zijn kant en klare oplossingen te krijgen voor dit soort zaken. Daarvoor hoef je niet zelf te knutselen met dit soort zaken.
Pagina: 1