Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdemeijers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-02 08:38
Hoi allemaal,

Ik weet niet helemaal of ik het juiste topic hiervoor heb, maar ik zit met de volgende situatie. Momenteel heb ik in mijn vakantiewoning in Frankrijk een internet abonnement van Orange, maar dit bevalt eigenlijk niet goed. Internet is traag en als ik mijn chromecast wil gebruiken ligt het internet plat en andersom. Nu overweeg ik om een MIFI router aan te schaffen en dan een simkaart met daarin een unlimited data abonnement, alleen weet ik niet of ik daar qua snelheid op vooruit ga. Betreft een woning in de alpen waar natuurlijk de verbinding nooit top is, maar ben toch benieuwd of iemand er ervaring mee heeft.

Ik hoor het graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
En waar gaat die MIFI router mee verbinden? Waarschijnlijk ook Orange.
Je kunt bij buren (oid) navragen welke provider beste verbinding biedt. Dan weet je in ieder geval iets. We zijn in (dichtbevolkt en plat) NL enigszins verwend met snel mobiel internet. Je zou Starlink kunnen overwegen, maar ook daarmee lijkt het mij handig ter plekke rond te vragen wat de ervaringen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tommerd_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 12:31
Heb je nu een internetaansluiting via koper? Of is het al een 4G aansluiting?

In het 2e geval ga je er namelijk niks op vooruit, in geval 1 zou dat zeker wel kunnen maar kan je vanzelf achterhalen door volgende keer eens een speedtest te doen met je mobiel daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdemeijers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-02 08:38
tommerd_ schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:22:
Heb je nu een internetaansluiting via koper? Of is het al een 4G aansluiting?

In het 2e geval ga je er namelijk niks op vooruit, in geval 1 zou dat zeker wel kunnen maar kan je vanzelf achterhalen door volgende keer eens een speedtest te doen met je mobiel daar.
Via koper nu inderdaad. Zit hoog in de bergen dus nog geen 4g…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tommerd_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 12:31
Dan vrees ik voor je dat een router via 3G ook weinig gaat helpen, maar je kan het altijd proberen natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 13:39

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Ik zou eens kijken wat er aan masten in je buurt is.
Goede website daarvoor is https://www.antennesmobiles.fr/
Vink alleen 4G en 5G aan en kijk per operator of er een mast bij je in de buurt is. Zoom voldoende in, kaart heeft restrictie qua aantallen, bij teveel zal ie niets tonen.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21-09 20:12
Klinkt als mijn huis in het Zwarte Woud. Een O2 lijn met 6MB download en 1MB upload, maar sinds kort bij goede weersomstandigheden een beetje 4G en in de gemeente in het dal wordt tegenwoordig glasvezel aangelegd. Maar of die ook naar ons (300 meter hoger op de heuvel) komt; zweifelhaft. :Y)

Ofwel, geen oplossing voor je…alleen een hart onder de riem, I feel your pain. :(:)

Hello. Is it me you're looking for?

Pagina: 1