Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZmFZ2-LhQtjxKfbkWVxx552pL4c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JtLFlbZXerqNgs7k2YXMlp8g.jpg?f=fotoalbum_large

Het Gouden Uur

Inleiding

Het eerste uur na een aanslag is cruciaal. Dat is het moment waarop paniek en angst overweldigend zijn en het gevaar voor een tweede aanslag het grootst is. Daar gaat de serie Het gouden uur over. De serie volgt alle betrokkenen, onder wie daders, slachtoffers en alle hulpdiensten die het eerst ter plaatse zijn.

Nasrdin Dchar speelt rechercheur Mardik, een gedreven rechercheur van Afghaanse afkomst. Hij en zijn collega Shannon worden ’s nachts opgeroepen voor een bommelding bij Amsterdam Centraal Station.

De volgende dag moet Mardik zich melden op het bureau voor een onderzoek van de AIVD-agent Joëlle. Heeft hij nog contact met mensen van vroeger? Mardik laat niets los over zijn verleden, maar wie is Fardin van zijn dochters voetbalclub?

Op een avond ontvangt Mardik een verontrustend sms’je waaruit blijkt dat zijn jeugdvriend Faysal naar Nederland is gekomen.

Quotes uit recensies

On-Nederlands goed
Het gouden uur’ laat zien dat het écht goed gaat met de Nederlandse serie

Links

AVROTROS
IMDB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-04 11:02
Eerste twee afleveringen gezien.
Het geeft me een heel vreemd gevoel. Het klopt of van geen kant of het klopt wel en dat wordt in de volgende afleveringen duidelijk. Dan is het goede serie anders niet.

Wat ik onder andere vreemd vind.

De terroristen zijn dat moslim terroristen? Dat is niet duidelijk, geen enkele verwijzing daar naar toe tot nu toe. Of is dat bewust net zoals je op die markt in een op het oog vrij arme buurt van Amsterdam nauwelijks allochtonen ziet?

Waarom die aanslag met twee terroristen in de vrachtwagen, niet logisch.
Waarom als sniper zo lang blijven?
Dan toch vrij makkelijk weg komen terwijl er al zoveel Special Forces ed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:44
Timminator schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:58:
Eerste twee afleveringen gezien.
Het geeft me een heel vreemd gevoel. Het klopt of van geen kant of het klopt wel en dat wordt in de volgende afleveringen duidelijk. Dan is het goede serie anders niet.

Wat ik onder andere vreemd vind.

De terroristen zijn dat moslim terroristen? Dat is niet duidelijk, geen enkele verwijzing daar naar toe tot nu toe. Of is dat bewust net zoals je op die markt in een op het oog vrij arme buurt van Amsterdam nauwelijks allochtonen ziet?

Waarom die aanslag met twee terroristen in de vrachtwagen, niet logisch.
Waarom als sniper zo lang blijven?
Dan toch vrij makkelijk weg komen terwijl er al zoveel Special Forces ed zijn?
Het is natuurlijk wel een serie. Geen real-lif of docu. Er zal vast wel iets inzitten wat strookt met de realiteit. Maar ik denk dat het voornamelijk bedoeld is als vermaak. De meeste kijkers zien deze "afwijkingen" niet. Ik heb de hele serie al gezien op NPO+. Ik moet zeggen, is voor mij wel een goede serie. Er komen nog veel heftigere dingen. En daarbij hebben we ons ook meerdere keren afgevraagd of dit in het echt ook zo gaat of dat het allemaal nep is. Want als het echt ook zo gaat dan is dat wel zeer heftig en sommige zaken erg kort door de bocht.

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Sparkiee schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 12:22:
[...]

Het is natuurlijk wel een serie. Geen real-lif of docu. Er zal vast wel iets inzitten wat strookt met de realiteit. Maar ik denk dat het voornamelijk bedoeld is als vermaak. De meeste kijkers zien deze "afwijkingen" niet. Ik heb de hele serie al gezien op NPO+. Ik moet zeggen, is voor mij wel een goede serie. Er komen nog veel heftigere dingen. En daarbij hebben we ons ook meerdere keren afgevraagd of dit in het echt ook zo gaat of dat het allemaal nep is. Want als het echt ook zo gaat dan is dat wel zeer heftig en sommige zaken erg kort door de bocht.
Welke zaken vond je kort door de bocht?
Opzich komt de serie in groffe lijnen wel overheen met de werkelijkheid. Behalve het hele AIVD stuk. Dat was over gedramatiseerd om de PTSS van die man aan te wakkeren. Idiote knakker.

Maar de politie, ambu en DSI waren redelijk kloppend.
Het is echt shoot to kill bij grootschalige actieve schutter. Die krijgt geen kans meer om sorry te zeggen over het algemeen.
Zeker niet als hij zijn wapen vast blijft houden.

Mooie was wel, die jongere terrorist wilde graag gaan studeren hierna. Hij had dus echt geen idee wat hij ging doen. Als hij al levend weg zou komen zou hij voor altijd gezocht worden en opgesloten.
Die naïviteit, zo vinden ze de mensen om dit te doen.

Mooie serie en ik kijk zeker seizoen 2. Jammer van Shannon, vond t een grappig personage.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-04 21:40
Dennis1812 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 23:51:
[...]

Opzich komt de serie in groffe lijnen wel overheen met de werkelijkheid.

...

Maar de politie, ambu en DSI waren redelijk kloppend.
Behalve Mardik zelf dan natuurlijk.
Als je "zo'n goede rechercheur bent" (zoals zn collega's aangeven), dan lijkt het me echt niet dat je je zo gedraagd. Je gewonde collega laten liggen, dan andere agenten onder schot houden/ haast bedreigen en vervolgens zelf in je eentje op pad en onderzoek gaan.

Normaal gezien zou dat zo echt niet lopen.

Maar goed. Ik snap ook wel dat het een serie is en dit gebeurd tbv het verhaal :)
Jammer van Shannon, vond t een grappig personage.
Yup

Niet alleen grappig. Maar ook nog een goede actrice. Daarvoor ook jammer dat haar rol alleen in het begin van toepassing is.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:26
Chillz schreef op woensdag 8 november 2023 @ 15:32:
[...]

Als je "zo'n goede rechercheur bent" (zoals zn collega's aangeven), dan lijkt het me echt niet dat je je zo gedraagd. Je gewonde collega laten liggen, dan andere agenten onder schot houden/ haast bedreigen en vervolgens zelf in je eentje op pad en onderzoek gaan.

Maar goed. Ik snap ook wel dat het een serie is en dit gebeurd tbv het verhaal :)
Maar dat is dus precies de reden dat ik gestopt ben met kijken. Want in mijn ogen is je verhaal waardeloos als je je in zulke bochten moet gaan wringen om het interessant en kloppend te houden. Dat is leuk voor een film als Beverly Hills Cop waarbij je alle logica in de wind slaat en solo het verhaal wil trekken, maar een serie waarbij de verhaallijn essentieel is, is voor mij dan afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:38
1e aflevering gekeken, vond het net een reclamespot van de politie en aanverwante diensten.

Verder ook totaal onrealistisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Chillz schreef op woensdag 8 november 2023 @ 15:32:
[...]

[...]

Yup

Niet alleen grappig. Maar ook nog een goede actrice. Daarvoor ook jammer dat haar rol alleen in het begin van toepassing is.
Volledig eens. Mardik is echt de fictieve zelf.

Meer de grote lijnen van hoe de hulpverlening loopt probeerde ik te schetsen dat daar echt wel overeenkomsten inzitten.
Stuk emotie bij die agenten die als eerste TP zijn. De OVD-OC die een appje krijgt van moeder en daar emotioneel op wordt. Toch ter plaatse handelen ondanks geen sein veilig.
Dat soort zaken vond ik best goed weggezet.

Tuurlijk zit er ook een stuk fictie in, Mardik, de AIVD, de EOD die maar met 1 mannetje ter plaatse is. (1 is geen) etc.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-04 21:40
The Realone schreef op woensdag 8 november 2023 @ 15:40:
Maar dat is dus precies de reden dat ik gestopt ben met kijken. Want in mijn ogen is je verhaal waardeloos als je je in zulke bochten moet gaan wringen om het interessant en kloppend te houden. Dat is leuk voor een film als Beverly Hills Cop waarbij je alle logica in de wind slaat en solo het verhaal wil trekken, maar een serie waarbij de verhaallijn essentieel is, is voor mij dan afgeschreven.
Is wel waar ja...

Als het doel van een serie/ film puur amusement is (Beverly Hills Cop, goed voorbeeld), en je weet dat alles met een knipoog genomen moet worden... Dan kun je 'foutjes' ook makkelijk vergeven.

Als iets wordt neergezet als realistisch, dan gaan foutjes ook extra opvallen en gaat dat ten koste van de kwaliteit

Leeg - Sinds 20180907

Pagina: 1