Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een andriod smartphone
Het maakt niet uit welk merk, maar het moet wel lang meegaan wat updates betreft

tot 600 eur
± 550,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om hoofdzakelijk te bellen, maar ook te chatten
Het moet mijn vaste telefoon gaan vervangen. Voor nu heb ik een Sony die blijft hangen op Android 10 en is niet meer te updaten. Verder heb ik alleen een desktop. Ik wil wel graag een beetje groot geheugen (128GB) en 5G. Eigenlijk alles maar geen apple (iphone)

Wat heb je zelf al gevonden? Eigenlijk niets, want ik weet niet wel merk lang mee gaat wat updates betreft. ik wil niet elke 5 jaar een nieuw toestel hoeven kopen
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? ik heb niet zoveel voorkeuren, alleen 128GB geheugen en 5G

Beste antwoord (via Verwijderd op 25-10-2022 18:10)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Heb je geen andere wensen of eisen dan een lang updatebeleid, 128GB en 5G? Wat wil je er precies mee gaan doen? Je schrijft "de vaste telefoon vervangen ", ga je er alleen mee bellen dan?

Als je verder geen hoge eisen hebt aan prestaties, camerakwaliteit, enzo dan zou ik de helft van het budget in je zak houden. Geef je de andere helft over 4 jaar weer uit aan een nieuw toestel, dan ben je in mijn ogen beter af dan wanneer je verwacht 8 jaar met een smartphone te kunnen doen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

review: Smartphone Best Buy Guide - September 2022 :)

En volgens mij is Google & Samsung "koploper" qua updates.

Overigens, jouw wens om niet elke 5 jaar iets te moeten kopen? Dat gaat bij bijna geen enkel update-beleid werken. Dan moet je overstappen naar aftermarket OS'en zoals Lineage.

[ Voor 30% gewijzigd door MAX3400 op 25-10-2022 14:44 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel Max3400 voor je antwoord. Ik heb gekeken bij Lineage, maar dat toestel heeft een Linux Os. Ik wil wel graag doorgaan met Android, dus Lineage is niet wat ik zoek.

Vriendelijke groet,
Marbi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:01
Van hun eigen website, nadruk toegevoegd:
LineageOS Android Distribution
A free and open-source operating system for various devices, based on the Android mobile platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Android is a mobile operating system based on a modified version of the Linux kernel and other open-source software
Wikipedia: Android (operating system)

Ik weet dus niet precies wat je zoekt @Verwijderd maar ik denk dat je eerst even goed moet focussen op je "verwachte" levensduur.

[ Voor 20% gewijzigd door MAX3400 op 25-10-2022 17:59 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het schijnt dat je de batterij van een "Fairphone" zelf kunt verwisselen. Houdt dat nou in dat een nieuwe batterij gelijk in een hogere update zit? De telefoon is niet mooi, maar daar maak ik mij niet zo druk om, wel of het lang mee gaat.

Weet iemand hier iets over? Misschien zie ik het een beetje te rooskleuring met dat toesel?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Heb je geen andere wensen of eisen dan een lang updatebeleid, 128GB en 5G? Wat wil je er precies mee gaan doen? Je schrijft "de vaste telefoon vervangen ", ga je er alleen mee bellen dan?

Als je verder geen hoge eisen hebt aan prestaties, camerakwaliteit, enzo dan zou ik de helft van het budget in je zak houden. Geef je de andere helft over 4 jaar weer uit aan een nieuw toestel, dan ben je in mijn ogen beter af dan wanneer je verwacht 8 jaar met een smartphone te kunnen doen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een hele goeie Xander!! Ga ik over nadenken en kijken wat er binnen jouw verhaal te vinden is. Dank je wel.

Fijne avond,
Marbi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaahp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-03-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:25:

Het moet mijn vaste telefoon gaan vervangen. Voor nu heb ik een Sony die blijft hangen op Android 10 en is niet meer te updaten. Verder heb ik alleen een desktop.
Wat is de reden voor het willen van nieuwe updates? Gaat het om beveiligingsupdates, om nieuwe features, of om te verkomen dat dingen stuk gaan (bijv apps die niet meer willen draaien)?

Telefoon website pokky.nl aan het bouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jaahp, er zijn idd een paar heel belangrijke apps die binnenkort niet meer werken, bijv. een app om gehoor apparaten in te stellen.
Pagina: 1