Meten of een draadloos netwerk mogelijk is?

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rene_404
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-03-2007
Net als een aantal andere GoT'ers loop ik met een plan om mijn netwerkje draadloos te verbinden met die van een kennis. Deze kennis woont ongeveer hemelsbreed 90 meter verderop, hier heb ik als ik uit het raam naar links kijk vrij zicht op.

De ene persoon zegt dat je een extra antenne moet hebben om de verbinding te maken en de andere zegt weer dat als je het goed instelt het misschien wel zonder extra antenne te halen is.

Voordat ik allemaal dure dingen gaat aanschaffen wil ik wel eens zeker weten wat er allemaal nodig is. Is het misschien mogelijk om te meten of de afstand haalbaar is met of zonder extra antenne :?

Misschien zeg ik nou iets onzettends stom, maar dan hoor ik het vast wel.... :+
Owh, en alles moet natuurlijk zo goedkoop mogelijk :P

huh, heb ik dat gedaan?

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:33
Als je naar specs kijkt van nieuwe 11Mbit kaartjes dan staat erbij sommige dat ze tot 200 meter halen. Dus het lijkt me wel te doen met een standaard antenne...

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 28 augustus 2001 21:21 schreef Escobar het volgende:
Als je naar specs kijkt van nieuwe 11Mbit kaartjes dan staat erbij sommige dat ze tot 200 meter halen. Dus het lijkt me wel te doen met een standaard antenne...
Maar hij vraagt juist of 'ie het ook zonder antenne kan. En trouwens: die waarde die op de doos staat is volgends mij voor alleen het kaartje, zonder antenne dus.

Om de topicstarter te beantwoorden: het is gewoon afhankelijk van té veel dingen, dus de enige manier om het echt te weten te komen is door het te proberen.

• rene_404
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-03-2007
Op dinsdag 28 augustus 2001 21:25 schreef Negotiator het volgende:

Om de topicstarter te beantwoorden: het is gewoon afhankelijk van té veel dingen, dus de enige manier om het echt te weten te komen is door het te proberen.
Okie, thx...
Mocht het zoveer komen dan moet ik maar een afspraak maken met de dealer.

huh, heb ik dat gedaan?

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

Ren naar de winkel, en koop de duitse C't nummer 18 (as. donderdag te koop, dus niet te hard rennen).

Daar staat op pagina 134 een artikel over "WLAN bereik en tuning".

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:33
Op dinsdag 28 augustus 2001 21:25 schreef Negotiator het volgende:

[..]

Maar hij vraagt juist of 'ie het ook zonder antenne kan. En trouwens: die waarde die op de doos staat is volgends mij voor alleen het kaartje, zonder antenne dus.

[..]
Zonder antenne doet zo'n ding het natuurlijk helemaal niet |:(

Er zit toch altijd een standaard antenne bij :?

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 06:33

Tux

wel *$#%%*#% er wonen helemaal geen andere tweakers in mn straat!!!! dus dat wordt moeilijk om een leuk netwerkje aan te leggen

Wacht even

Er ligt dus een sloot bij mn huis (nou ja sloot, 20 meter breed) als ik nou een fanaat in een volgende straat zo gek vind (ik weet niet of daar een fanaat woont) kan ik Cat5 over de bodem leggen :9~ moet ik het wel door een stevige slang (tuinslang) ofzo leggen omdat er dan als het warm weer is van die $^%$%^# kinderen gaan zwemmen en met bootjes spelen

moet ik wel onder straat door :( maarja de potsierlijke lichtmasten (dat is de enige juiste benaming die ik er voor kan bedenken die dingen zijn zo #%#%%%$$ vormgegeven) zijn kapot en als ze moeten spitten (onder de straat door hoop ik) dan vraag ik wel of er Cat5 mee mag >:)

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op woensdag 29 augustus 2001 10:02 schreef paus_j_p2 het volgende:

Er ligt dus een sloot bij mn huis (nou ja sloot, 20 meter breed) als ik nou een fanaat in een volgende straat zo gek vind (ik weet niet of daar een fanaat woont) kan ik Cat5 over de bodem leggen :9~ moet ik het wel door een stevige slang (tuinslang) ofzo leggen omdat er dan als het warm weer is van die $^%$%^# kinderen gaan zwemmen en met bootjes spelen
Nou, dat kan je beter niet doen. In vrijwel elke sloot in Nederland wordt jaarlijks de bodem uitgebaggerd met een boot met van die grote messen eronder. Daar gaat je kabeltje :)
moet ik wel onder straat door :( maarja de potsierlijke lichtmasten (dat is de enige juiste benaming die ik er voor kan bedenken die dingen zijn zo #%#%%%$$ vormgegeven) zijn kapot en als ze moeten spitten (onder de straat door hoop ik) dan vraag ik wel of er Cat5 mee mag >:)
Dat kan je beter niet vragen, want wettelijk moeten alle kabels worden aangemeld bij een instantie (Click geloof ik). Als de weg open ligt, duurt dat vast wel meer dan 1 dag, dus kan je 's nachts even met een schepje aan de gang gaan. Neem er de tijd voor en graaf een halve meter diep, dan weet je zeker dat het ding niet kapot gaat als de straat weer dicht wordt gegooid.

Het beste zou het natuurlijk zijn, als je een PVC-buis onder de straat legt. De PVC-buis moet dan wel vrij dik zijn, zeker 5 mm, en een diameter van 2 cm. Als je metaal kunt krijgen kan dat natuurlijk ook. Het mooie daarvan is, dat je er later ook nog een andere kabel doorheen kan leggen, bijvoorbeeld als het ding aan vervanging toe is of als het beschadigd is. Vergeet alleen niet om de buis goed af te sluiten.

Edit: Shit zeg, ik moet eigenlijk gaan slapen, ik herhaalde hele zinnen in m'n post. :P

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1