Nieuwe behuizing

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzozo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-10 08:39
Ik zoek een?
Grote behuizing

Wat is je budget?
Rond de €200, kan wat uitwijken als de voordelen groot genoeg zijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta voor veel open, maar het liefste eentje van de ‘grote jongens’.

Hey Tweakers :-)

Ik ben op zoek naar een nieuwe behuizing, maar ik kom er niet echt uit. Tot op heden gebruik ik een Corsair Spec-Alpha, maar die kast is eigenlijk net wat te knus voor mijn 6900XT Gaming Z Trio :-P

Ik ben dus voornamelijk op zoek naar een grotere kast waarin wat meer ruimte is voor de airflow.

Op dit moment bestaat mijn setup in zijn geheel uit zwart/geel. De Spec-Alpha heb ik dan ook in zwart/geel. Gezien Corsair geen kasten meer verkoopt in die kleurstelling kan ik dus uitwijken naar andere merken. Een voorkeur hierin zou dus zijn dat de kast gewoon zwart is, maar met RGB fans om die op geel te kunnen zetten :-P

Ik hoor graag jullie ervaringen met bepaalde behuizingen zodat ik daarop mijn keuze kan baseren. :-)

Met vriendelijke groet

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 08:43
Er is zoveel keus. Welke kasten heb je op het oog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzozo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-10 08:39
Djarune schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:06:
Er is zoveel keus. Welke kasten heb je op het oog?
Haha klopt, daarom ben ik het spoor wat bijster :X

Ik had mijn oog onder andere op de Corsair iCUE 5000X en de NZXT H7 Flow laten vallen.

De 5000X heeft, volgens de specsheet, sowieso een grotere inhoud. Probleem is alleen dat ik het zo lastig kan inschatten.

Volgens de specsheet zou mijn huidige Spec-Alpha een inhoud van 54l moeten hebben, maar gezien die kast een aparte vorm heeft ben ik bang, maar niet zeker, dat de onbruikbare ruimte voor de vorm daarin ook is meegenomen. Als dat niet zo is, is de NZXT namelijk bijna niks groter met zijn 55l.

Ik hoop dat je iets kan met deze info, sorry als ik wat onduidelijk ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRDT
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14:30
De Lian Li O11 Dynamic EVO schijnt ook een aanrader te zijn.

Wellicht is deze video van GamersNexus wat om te bekijken. GamersNexus is altijd uiterst kritisch op de koelprestaties van behuizingen, dus misschien heb je daar wat aan.

Verder is het ook gewoon een stukje smaak :)