Geluid Philips valt telkens een seconde uit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKo2019
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23-08 07:32
Mijn Philips TV uit 2011 is met DBV-C (coax kabel, ingebouwde digitale decoder) verbonden. Nadat een beeldstoring op kanaal 1 is opgelost (de Chromecast stoorde), doet ie nu weer iets anders raars.

1. het geluid valt telkens 1 seconde weg, wisselende frequentie

2. af en toe valt het beeld weg en komt na 3, 4 secondes weer terug (minder vaak dan geluiduitval)

3. bij gebruik teletekst schakelt deze ook af en toe weer zelf terug naar tv beeld

4. het indicatielampje dat brandt om aan te geven dat de tv aanstaat (wit) brand nu niet meer. In standby stand nog wel rood

Wat mij opvalt is dat vlak voordat het geluid wegvalt, het indicatielampje ook kort aangaat (1 sec).

Samengevat, het is erg inconsistent gedrag van geluid, beeld, teletekst en het indicatielampje. Heeft iemand een idee in welke richting dit kan worden gezocht?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:35

BCC

Klinkt alsof de voeding het aan het begeven is.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKo2019
Zou het dan toch een keer gebeuren? Na 11 jaar de geest geven is op zich niet zo gek denk ik...

• DaKo2019
Het issue kwam toch weer terug. Minder, maar af en toe wel. Uiteindelijk ook de coax vervangen door een nieuwe, goed afgeschermde variant. Nu al een week zonder storing. Wellicht was het een combi van Chromecast en Coax.