Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

HomeKit toevoegen slimme producten

Pagina: 1
Acties:

• frankdegraaf82
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 28-05 12:28
Beste medegebruikers,

Mijn thuis situatie is dat ik internet heb via ziggo en de door hun geleverde WiFi versterkers door mijn huis geïnstalleerd heb. Ik heb verschillende “slimme apparaten”, echter lukt het mij geen één toe te voegen aan HomeKit. Op de een of andere manier vind hij ze niet. Ik heb dit met:
- Philips hue
- eufy (camera’s en deurbel)
- Tado thermostaat en internet bridge

Bij allen geen succes. Begin hierdoor sterk te twijfelen waarom ik niet gewoon Google home neem (heb zelf een iPhone). Denken jullie dat de WiFi versterker het probleem is? Lijkt me toch niet wenselijk als ik een product wil toevoegen ik elke x de WiFi versterker er tussen uit moet halen etc.

Wat zijn jullie ervaringen?

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-10 09:59
Ik neem aan dat je bij b.v. de Hue wel een brigde hebt ? die kan je toevoegen middels de "+" rechtsboven, klik op Nieuw Accesoire en vervolgens kan je de code scannen die achter op de bridge zit, hierna zul je de lampen en andere zaken welke binnen de Hue bridge zitten beschikbaar komen in Homekit.

• Rob_VH
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-10-2024
lijkt mij niet direct een wifi probleem maar meer een geval van je werkwijze.

even op Youtube opzoeken hoe je precies te werk moet gaan ;)

PSN: Rob_VH

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:30

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Volgens mij zijn alle apparaten die je noemt bedraad verbonden met je netwerk (want 3x een hub/bridge). Als het probleem al veroorzaakt wordt door je wifi, dan zou ik denken aan dat je met je telefoon op een gastnetwerk zit dat geen verbinding heeft met andere apparaten in je netwerk.

Maar check eerst eens je werkwijze zoals hierboven wordt genoemd. Is al je software up-to-date en scan je de juiste codes op de apparaten? Zie ook Add an accessory to the Home app.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• frankdegraaf82
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 28-05 12:28
Het gaat inderdaad om de bridge. Wellicht handig om bij te vermelden dat alle apparaten direct op mijn modem zijn aangesloten. Mijn telefoon is via WiFi (wat dus via de WiFi versterker gaat)…
Heb alles al gegoogled, en snap wel hoe ik een apparaat moet toevoegen. Het probleem is hij vindt of het apparaat niet of hij voegt hem simpelweg niet toe…

• Prinzie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-04 11:28
Als het goed is zijn je Philips Hue producten verbonden met de Bridge van Hue welke vervolgens aan je modem hangt. Aangezien je Bridge doormiddel via ZigBee communiceert met je apparaten in huis en je vervolgens via het WiFi netwerk je telefoon verbindt met WiFi en zodanig met de Bridge kan communiceren.

Jij geeft aan dat al je apparaten direct op je modem zijn aangesloten, zit hier dan wel of geen bridge van Hue tussen? Je dient namelijk de Hue bridge te koppelen aan je HomeKit om vervolgens doormiddel van je HomeKit via je Bridge kan communiceren met je apparaten.

Datzelfde geldt voor je Tado systeem, hier maakt je HomeKit verbinding met je Internetbridge van Tado om vervolgens via je HomeKit je Tado apparaten te kunnen zien.

Ik heb zelf geen ervaring met Eufy, maar denk dat dat nagenoeg hetzelfde werkt als de systemen hierboven omschreven.
Pagina: 1