Modem DX5401-B0 WIFI verbinding valt weg

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wibe747
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 14-03-2024
3 Maanden geleden overgestapt naar T-Mobil en heb nu een Zyxel DX5401-B0 modem.

Internet WIFI verbinding valt regelmatig weg van mijn laptop. duurt 3 minuten en is dan weer terug.

Wat opvalt is dat op hetzelfde moment op een andere laptop de verbinding ook wegvalt.

Lijkt een communicatie reset van het Zyxel modem. Waarom?

Communicatie kanaal ligt vrij. Geen stoorzenders in de buurt.

Is er een mogelijkheid het gedrag van het zyxel modem te onderzoeken? Log files?

Wibe

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetoo
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 21-11-2022
Haa Wibe. Ook ik ben in juli '22 overgestapt naar T-mobile glasvezel. Nu valt internet steeds (heel) even weg of wordt nu en dan erg langzaam.
Lampje op het modem (in de meterkast) voor internetverbinding knippert ook wel, dus ligt het er dan niet aan dat het signaal niet goed stabiel binnenkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wibe747
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 14-03-2024
Bedoel je dat het signaal tussen de media converter (glas naar utp) en router niet stabiel is?

Ik denk niet dat daar het probleem zit want ik heb geen storing op TV die via settop box via utp aan de router zit en die data gaat daarna naar via de zelfde connectie naar de media converter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pople
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 18-04 11:02
ik heb al een paar weken hetzelfde. Soms heel hardnekkig, ook na opnieuw opstarten, soms lijkt het een DNS probleem, waardoor jullie TV diensten misschien wel doorlopen, maar toch op meerdere laptops, zelfs bedraad, plots geen enkele verbinding meer met internet.

Lijkt zo lanzamerhand echt aan deze ***router te liggen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Pople schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 19:42:
ik heb al een paar weken hetzelfde. Soms heel hardnekkig, ook na opnieuw opstarten, soms lijkt het een DNS probleem, waardoor jullie TV diensten misschien wel doorlopen, maar toch op meerdere laptops, zelfs bedraad, plots geen enkele verbinding meer met internet.

Lijkt zo lanzamerhand echt aan deze ***router te liggen...
DNS is bij T-mobile altijd al drama geweest. Is zelf op te lossen door andere DNS servers uit te laten geven via DHCP in de Zyxel router.

En gelukkig ben je vrij een eigen router te kopen en te gebruiken, mits je weet hoe je die moet instellen.

Voor de "leek" is een Fritzbox de meest hufterproof vervanger. Die hebben alle basisinstellingen voor T-mobile
als profiel die je bij installatie kunt kizen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-05 10:51
Fritzbox 7590 werkt goed met de oidildo vdsl2 lijn. Het geleverde zyxel t-54 midem is prut en alles is volledig dichtgedraaid. Geen sip instellingen mogelijk voor een eigen voip provider en de cfe bootloader is locked. Iemand hier al standard fw op geinstalleerd? 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:49

nelizmastr

Goed wies kapot

intraxi schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 19:16:
Het geleverde zyxel t-54 midem is prut en alles is volledig dichtgedraaid. Geen sip instellingen mogelijk voor een eigen voip provider en de cfe bootloader is locked. Iemand hier al standard fw op geinstalleerd? 😎
Dat mag je niet, de Zyxel is niet van jou maar van de provider. Wil je andere firmware dan moet je zelf een los verkrijgbare Zyxel zonder Odido firmware kopen ;)

Dat is het mooie aan vrije modemkeuze, je mag zelf met je eigen apparatuur doen wat je wil, dat moeten ze accepteren.

[ Voor 4% gewijzigd door nelizmastr op 09-08-2024 21:30 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-05 10:51
Nergens voor nodig

[ Voor 94% gewijzigd door Yariva op 12-08-2024 10:08 ]

Pagina: 1