Hoi ik heb een vraag over het samen voegen van 2 groepen achter de zelfde ALS tot een kookgroep.
Sinds kort hangt er bij ons een nieuwe groepenkast en deze is aangepast voor een 3 fase aan sluiting , dit komen ze in december uitvoeren.
Over de groepen indeling , 3 ALS
- groep 1&2 bezet 3&4 vrij
- groep 5&6 bezet 7&8 vrij , 9 (omvormer zonnepanelen)
- groep 10 , 11, 12 bezet & 13 vrij .
Nu komt mijn vraag , is het mogelijk of is het toegestaan om bijvoorbeeld groep 3&4 samen te voegen, dus zo een beugel / klem over de schakelaar te klemmen / schuiven zodat ze 1 worden .
Heb een 5 aderige YMVK kabel liggen in een pvc buis , dus dan op iedere groep een fase en een nul en deze naar een perilex stopcontact.
Of moet er een extra aardlek en een apparte kookgroep worden bij geplaatst worden .
:strip_exif()/f/image/FVdBg4kvedrTqcR94drlBzQi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uWIX7dvlhKUts8kcCh1qFr72.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yreCUHAQ9oojcPHOSPM3IKgr.jpg?f=fotoalbum_large)
Reden voor dit is een zeer slechte gas leiding die opzwelt , aan het roesten is en moet spoedig vervangen worden en daarom gaan we over op inductie .
We willen gaan voor een inductie van Etna KIF670DS
Nu heb ik nog meerdere extra leidingen getrokken , nog een extra naar de keuken voor misschien in de toekomst een keuken boiler of zo .
En nog 3 naar de kachel ruimte boven , 2 aparte leidingen met 3x2,5 en nog 1leiding met 5x2,5 .
Nu alles op bepaalde plekken open ligt dacht ik misschien voor de toekomst .
De extra leiding naar de keuken kan ik ook alvast aansluiten en de 2 naar de kachel ruimte ook , op 1 er van komen extra zonnepanelen / omvormer op en de 5 aderige laat ik voorlopig zo liggen .
Dan zullen alle groepen bezet zijn , mits het op deze manier kan .
Hoor graag advies .
Sinds kort hangt er bij ons een nieuwe groepenkast en deze is aangepast voor een 3 fase aan sluiting , dit komen ze in december uitvoeren.
Over de groepen indeling , 3 ALS
- groep 1&2 bezet 3&4 vrij
- groep 5&6 bezet 7&8 vrij , 9 (omvormer zonnepanelen)
- groep 10 , 11, 12 bezet & 13 vrij .
Nu komt mijn vraag , is het mogelijk of is het toegestaan om bijvoorbeeld groep 3&4 samen te voegen, dus zo een beugel / klem over de schakelaar te klemmen / schuiven zodat ze 1 worden .
Heb een 5 aderige YMVK kabel liggen in een pvc buis , dus dan op iedere groep een fase en een nul en deze naar een perilex stopcontact.
Of moet er een extra aardlek en een apparte kookgroep worden bij geplaatst worden .
:strip_exif()/f/image/FVdBg4kvedrTqcR94drlBzQi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uWIX7dvlhKUts8kcCh1qFr72.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yreCUHAQ9oojcPHOSPM3IKgr.jpg?f=fotoalbum_large)
Reden voor dit is een zeer slechte gas leiding die opzwelt , aan het roesten is en moet spoedig vervangen worden en daarom gaan we over op inductie .
We willen gaan voor een inductie van Etna KIF670DS
Nu heb ik nog meerdere extra leidingen getrokken , nog een extra naar de keuken voor misschien in de toekomst een keuken boiler of zo .
En nog 3 naar de kachel ruimte boven , 2 aparte leidingen met 3x2,5 en nog 1leiding met 5x2,5 .
Nu alles op bepaalde plekken open ligt dacht ik misschien voor de toekomst .
De extra leiding naar de keuken kan ik ook alvast aansluiten en de 2 naar de kachel ruimte ook , op 1 er van komen extra zonnepanelen / omvormer op en de 5 aderige laat ik voorlopig zo liggen .
Dan zullen alle groepen bezet zijn , mits het op deze manier kan .
Hoor graag advies .