Binnenkort hebben we hier:
- de coax van Ziggo
- de glasvezel van ViberQ
- de glasvezel van Delta
Binnen deze context moet ik een provider kiezen.
De directe aanleding is de vervanging van het UBEE modem van Ziggo door de SmartBox (zwarte doos). Met geen mogelijkheid krijg ik de poorten werkend. Ik ben nu zo ver dat ik van provider wil wisselen.
Wat doe ik o.a. met het internet:
- poort 22, een ssh vanuit de Lap-Top op een externe locatie op het thuis netwerk
- poort 80, een kleine webserver voor eigen gebruik
- poort 22, een web tunnel met ssh voor het mounten van harde schijven op het thuis netwerk, in feite een VPN via tunnelling
- poort 8083, besturing van de centrale verwarming met "fhem"
- vaste telefonie met VOIP via een provider
Wie kan mij een advies geven welke provider de beste service verleent. Belangrijke punten hierbij zijn servers toegestaan, port forwarding, vast IP adres en telefonie.
- de coax van Ziggo
- de glasvezel van ViberQ
- de glasvezel van Delta
Binnen deze context moet ik een provider kiezen.
De directe aanleding is de vervanging van het UBEE modem van Ziggo door de SmartBox (zwarte doos). Met geen mogelijkheid krijg ik de poorten werkend. Ik ben nu zo ver dat ik van provider wil wisselen.
Wat doe ik o.a. met het internet:
- poort 22, een ssh vanuit de Lap-Top op een externe locatie op het thuis netwerk
- poort 80, een kleine webserver voor eigen gebruik
- poort 22, een web tunnel met ssh voor het mounten van harde schijven op het thuis netwerk, in feite een VPN via tunnelling
- poort 8083, besturing van de centrale verwarming met "fhem"
- vaste telefonie met VOIP via een provider
Wie kan mij een advies geven welke provider de beste service verleent. Belangrijke punten hierbij zijn servers toegestaan, port forwarding, vast IP adres en telefonie.