MacBook Pro 16" XDR: Waar is de notch?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolstart
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-04 14:59
Ik heb de nieuwe MacBook Pro (16-inch, 2021) (dus met XDR display). Plots merkte ik bij een andere 14" MacBook Pro een notch op. Mijn laptop heeft het niet maar als je de brightness helemaal openzet kan je de Notch een beetje zien. Ik kan veel software vinden op de notch visueel weg te werken maar ik kan nergens vinden hoe ik die notch weer tevoorschijn kan toveren want nu is een deel van mijn scherm gewoon zwart om de notch weg te werken. Enkel heb ik nooit iets speciaal gedaan om die notch softwarematig weg te werken.

[ Voor 11% gewijzigd door Coolstart op 24-10-2022 18:24 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het hangt er van af hoe je de zwarte balk hebt aangezet.
Een paar varianten staat hier beschreven:
https://www.macrumors.com/how-to/hide-notch-macbook-pro/

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:49

BCC

Meestal als je hem forceert op 16:9 gebeurt dit ook

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolstart
Ik zie idd dat je apps afzonderlijk zo kan instellen dat ze onder de notch blijven. Maar hier is het heel het OS dat onder de notch blijft. Heb de instellingen op default staan. Ook scaling brengt geen oplossing.

Screenshot instelling: (grappig genoeg laat de afbeelding wel een notch zien)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dnKUydx7Aak9dqXNFO4S0xkLs3M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EksH6YWQaKHDvJHMFPm1rxWS.png?f=fotoalbum_large

Ik ben nu de upgrade aan het doen naar Mac OS Ventura...mss lost dat zaken op...

[ Voor 6% gewijzigd door Coolstart op 24-10-2022 20:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:18
Dat staat precies hetzelfde als op mijn 14" versie, maar hier zit de notch er toch echt gewoon. Heb je een complete menubalk onder de notch staan? Ik zou eens even opstarten met een ander (gast)account en kijken wat je dan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolstart
Ben nu geupdate naar mac OS 13 (ventura) en de notch is er weer!:) en blijkbaar de schermraden links/rechts/onder ook. Heb plots een groter scherm :)

Bug solved.

Ik vermoed dat het kwam doordat ik ooit mijn mac aan een pc had gehangen en dat de schermverhouding dan stuk was gegaan. #buggy
Pagina: 1