Extra stopcontact in betonwand

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomboo91
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-02-2024
Beste,

In mijn nieuw aangeschafte prefab huis waar ik binnenkort de sleutel van krijg zal ik extra datapunten en stopcontacten maken.

Nu zijn de tussenwanden HSB, dus dat is makkelijk, echter moet ik ook één stopcontact maken in een betonnen wand. Dat spul is natuurlijk wat harder dan de wandjes die ik in mijn huidige huis heb. Ik lees dat de beste manier is om watergekoelde aparatuur te gebruiken, maar die heb ik nu net niet liggen..

Iemand ervaring met het boren van een doosje in beton met "huis-tuin-en-keuken-gereedschap". Ik heb van de verbouwing van mijn huidige huis nog een combihamer met diamant dozenboor liggen en een sleuvelfrees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HUW
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 19:28

HUW

Ik weet niet waar je de stopcontacten e.d. wil plaatsen, maar als deze niet zichtbaar zijn zou je ook kunnen kiezen voor opbouwmateriaal. Dan kan je het een stuk makkelijker zelf doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:37
Ondanks dat hij niet geschikt is voor beton, heb ik hiermee nadat ik 40-50 gaten in kalkzandsteen heb geboord ook 5 gaten in beton geboord. De boor is nu ook niet versleten, dus een of een paar gaten gaat prima.

Wel de center voorgeboord omdat je niet kan/mag kloppen.

https://www.ecotools.nl/d...82-mm-10-mm-segmenthoogte

https://www.ecotools.nl/sds-adaptor-m16

[ Voor 9% gewijzigd door FRANQ op 24-10-2022 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Huur iets bij Praxis / Boels ?

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:42

DukeBox

loves wheat smoothies

Als het naast een bestaande inbouw moet komen, rondom gaten boren met een boorhamer en vervolgens het middenstuk er uithakken (als het kan met dezelfde boorhamer met bijtel).

Geeft wel een boel rommel maar is het snelst en goedkoopst. Een gatenboor zoals hier boven vermeld werkt natuurlijk ook maar het probleem is dat je al snel je bestaande inbouwdoos er mee beschadigd.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.