Waarschuwing voor mensen met 3 jarig Univé contract.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webslinger
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-11-2024
- UPDATE 26 OKTOBER 2022 -
ZOJUIST GECONSTATEERD DAT MIJN BEDRAG, GEBASEERD OP HISTORISCH VERBRUIK, GECORRIGEERD IS IN MIJN GREENCHOICE.
IK GA ER DUS VAN UIT DAT ONDERSTAANDE NU - EINDELIJK - IS OPGELOST.

(de waarschuwing blijft natuurlijk van kracht als je voor 26 oktober 2022 je maandbedrag hebt verlaagd op advies van de klantenservice of het historisch verbruik bedrag bent gaan gebruiken)
------------------------------------------------------------

Ik wil even een algemene waarschuwing uit laten gaan voor de gelukkigen onder ons die nog een 3 jarig Univé - Energie Van De Boer - Greenchoice contract hebben kunnen afsluiten.

Er zit, waarschijnlijk al maanden, een fout in de rekentool die de Greenchoice klantenservice zelf gebruikt om de maandbedragen te berekenen voor mensen met een Univé contract.
Deze fout zorgt er voor dat er een veel te laag maandbedrag uit komt rollen.

Dus heb je ooit je maandbedrag aangepast naar aanleiding van een berekening van de klantenservice of heb je het aangepast naar het geschatte bedrag gebaseerd op historisch gebruik?
Dan betaal je wellicht te weinig.

Om kort te zijn, het bedrag dat in je aanmelding staat is WEL correct berekend en is het enig juiste.
(Dan heb ik het over de pdf die je bij je aanmelding hebt ontvangen)

Het verhaal:

In Mijn Greenchoice staat naast je maandbedrag ook een kolom met een geschat maandbedrag, gebaseerd op historisch verbruik.

Wat mij echter opviel.....

Mijn historisch verbruik was hoger (meer elektra, meer gas) dan wat ik voor mijn contract had opgegeven, maar het geschatte maandtarief was lager.
Dat kan natuurlijk niet.

Ik dus bellen en vragen hoe dat kan.
Konden ze me niet uitleggen, maar hun berekening klopte zeker.

Toen vroeg ik of ze eens een berekening wilden maken met exact hetzelfde verbruik en exact dezelfde tarieven als uit mijn contract.
Kwamen ze ineens 105 euro lager uit.
Ook dat konden ze niet uitleggen, maar ik kon er van uit gaan dat het klopte en ik kon wel 105 euro van mijn maandbedrag af halen.

Nou nee, ik wil weten waar dat verschil vandaan komt.

Dat heeft dus bijna twee maanden geduurd!
Heb steeds weer opnieuw moeten bellen en mijn verhaal opnieuw moeten doen.
Het zou keer op keer worden uitgezocht of worden doorgezet naar een “expert” maar de beloofde antwoorden kwamen nooit en het antwoord van de enkeling die nog wel wat liet horen raakte kant nog wal.

Ik besloot uiteindelijk nog een laatste keer te bellen, maar nu met de vraag naar welk adres ik een directieklacht kon sturen.
Toen werd ik dus eindelijk een keer doorverbonden met iemand die duidelijk wat hoger in de Greenchoice hiërarchie zat.
Hij heeft alles met de hand berekend en moest dus inderdaad vaststellen dat de fout in hun eigen systeem zat en dat die fout er waarschijnlijk al maanden zit.

Inmiddels weet ik dat de fout alleen voorkomt bij de Univé contracten, maar ik weet ook dat het probleem nog bij de IT afdeling van Greenchoice ligt en dat er nog geen oplossing is op het moment dat ik dit schrijf.

Ga er dus van uit dat de berekening in je contract de enig juiste is.
Als je ooit van een berekening van de Greenchoice klantenservice bent uitgegaan dan is de kans reëel dat je te laag zit met je maandbedrag.
Het loont in ieder geval om het allemaal handmatig even na te rekenen.

[ Voor 11% gewijzigd door Webslinger op 26-10-2022 17:20 . Reden: Update / oplossing van het probleem ]