Advies gevraagd KVM switch laptop & pc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Topicstarter
Ik zoek een?
KVM switch om mijn laptop en pc aan te sluiten. Zowel laptop als pc sluit ik aan via HDMI, 1 muis en toetsenbord (USB). Het 2e scherm is rechtstreeks aan mijn pc gekoppeld zodat ik hier privé browser en muziek speler aan kan hebben en beïnvloeden als ik op mijn werklaptop aan het werk ben. Beide schermen zijn momenteel 1080p, ik wil de mogelijkheid hebben om in de nabije toekomst in ieder geval scherm 1 te vervangen door een 4k groot scherm. Voor nu zal het 2e scherm altijd rechtstreeks op de pc gekoppeld blijven. Een KVM waar je 2 schermen tegelijkertijd op aan kunt sluiten is daarom niet een must.

Schematische weergave van mijn setup:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jDvjbEkjtDgKrmlvtSnWaqwn7WQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/m0explIzwzncaLcqy5hcxXGl.jpg?f=user_large

Tot op heden maakte ik gebruik van een delock 11421 maar die begint steeds vaker problemen te hebben dat er niet overgeschakeld kan worden, of dat de muis en toetsenbord niet meegaan bij de switch.

Ik heb een delock 11481 en een Jidetech 2 poorts HDMI kvm switch geprobeerd: beiden voldoen niet aan mijn wensen. De 11481 is niet bedoeld voor het aansluiten van 2 schermen (ook als er slechts 1 via de KVM switch loopt). Het kaapt de muis en houdt het op het eerste scherm. Sluit je de muis via de voorkant aan (de USB 3 poort) dan kan de muis wel over meerdere beeldschermen bewegen, maar bij 9 van de 10x dat ik overschakel worden de USB apparaten niet herkend (zowel op de laptop als de pc), enige oplossing is dan de USB kabel acherop de switch eruit en erin.
De Jidetech ondersteunt geen toetsenbord met extra toetsen, enkel een standaard 104. Hierdoor verlies ik de volume knoppen, favorieten en media knoppen. Ook valt het USB signaal af en toe weg voor een seconde of 10, daarna doet alles het weer.

Wat is je budget?
Als ik het voor max 200 / 250 euro voor elkaar kan krijgen zou ik het erg op prijs stellen.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merk voorkeuren, mijn setup met bedraad toetsenbord met extra knoppen en draadloze muis moeten werken.
Ik heb zoals ik hierboven heb beschreven al 2 verschillende switches in de afgelopen week getest, beiden niet naar volle tevredenheid. Graag zou ik nu voor de 3e keer scheepsrecht willen gaan, vandaar dat ik hulp van de community inroep.

Hier kon uw advertentie staan