problemen met 56k modem

Pagina: 1
Acties:

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Topicstarter
Ik heb wat porbleempjes met mijn modem. Inbellen en verbinding maken gaat prima, maar de verbinding is zwaar instabiel, m'n record is 5(!) minuten internetten zonder dat ie ophangt :'(.
Het modem zit op dezelfe irq als m'n geluidskaart(onboard sound), is dit een probleem? Modemn in een ander pci slot steken helpt niet.
Ik heb een intern 56k modem van US Robotics. Een maat van mij heeft hetzelfde probleem, maar dan met een modem van 3Com. Weet iemand misschien een oplossing?(ik heb de search gebruikt)

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Je kunt proberen om je modulatie aan te passen. Probeer als extra de volgende string +ms=v34,0 of als deze niet werkt +ms=v11,0.

Nadeel van dit is wel dat je snelheid inzakt, maar je verbinding kan er wel stabieler door worden.

Aanpassen doe je in de eigenschappen van je externe toegangs verbinding: -> configuren -> verbinding -> geavanceerd -> extra instellingen (onder win98 is dit zo)

Suc6

Verwijderd

Kun je even je belangrijkste pc-spec's geven?

Ik heb dit probleem namenlijk ook eens voor mijn kiezen gehad, en als je een PII 266 hebt of iets dergelijks, kan het aan je pc liggen...

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Topicstarter
Als ik een extra string toevoeg, krijg ik geen antwoord van de modem->werkt dus niet...
M'n specs: PIII500, 128mb, i440bx

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Anders moet je eens proberen om 1 van die strings in een terminal emulator te gebruiken. Dan wel met at ervoor,
at+ms=v34,0 als het modem die herkent, geeft ie ok en anders een error. Zijn overigens tamelijk standaard die init strings.